ست اداری تبلیغاتی خلاقانه یک مجموعه از وسایل و تجهیزات است که برای ترویج و تبلیغات برندها و شرکت‌ها به کار می‌رود. این مجموعه شامل اقلامی نظیر بروشورها، پوسترها، کارت‌های تبلیغاتی، لوگوها و سربرگ‌های طراحی شده با ابتکار خاص است. هدف از استفاده از این وسایل، جلب توجه مخاطبان و ارتقای نگاه آن‌ها نسبت به محصولات یا خدمات معرفی شده است.

ست اداری تبلیغاتی خلاقانه با ایده‌آل‌سازی و طراحی خاص خود، سعی دارد نه تنها پیام تبلیغاتی را به شیوه‌ای جذاب ارائه دهد، بلکه همچنین احساس خلاقیت و نوآوری را در مشتریان ایجاد کند. از این طریق، این نوع ست اداری به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به‌طور جدیدتر و جذاب‌تر به بازار معرفی شوند و به خود جایگاهی منحصر به فرد برای نام و برند خود بسازند. استفاده از عناصر خلاق در ست اداری تبلیغاتی، به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا با مشتریان به نحوی فراتر از معمول و خاص ارتباط برقرار کنند و در ذهن آن‌ها به عنوان یک برند ممتاز و خلاق شناخته شوند.

ست اداری

برای هر شرکت نوپا طراحی ست اداری دارای اهمیت می باشد زیرا ست اداری می تواند خود به عنوان ابزاری در جهت تبلیغات شرکت مورد استفاده قرار گیرد هنگامی که شما نامه ای اداری در مجموعه خود به دیگر ارگان‌ها ارسال می کنید و یا کارت ویزیت خود را و یا دیگر مواردی که در ست اداری وجود دارد را ارائه می دهید، در واقع یکی از ابزارهای تبلیغاتی برند خود را ارائه داده اید و بدیهی است که هرچه در طراحی ست اداری دقت و سلیقه بیشتر بکار رفته باشد برای مجموعه مربوطه اعتبار به همراه دارد.
می توان گفت طراحی همان تفکر هوشمندانه ای است که قابل دیدن می باشد. هدف شما اینست که نشان دهید که شرکت سازمان یافته ای هستید پس باید در وحله اول آنرا به تصویر بکشید. ست اداری شما خیلی وقت ها بجای سازمان شما شروع به صحبت کردن می کند بنابراین هیچگاه نباید آنرا دست کم گرفت.

ست اداری خلاقانه

برای طراحی ست اداری خلاقانه، می تواند فاکتورهای زیادی دارای اهمیت باشد، ایده پردازی در جهت برندینگ و تبلیغات هدفمند تاثیر زیادی در ارائه خلاقیت شما می گذارد. در طراحی ست اداری خلاقانه عواملی مانند زیبایی، سادگی، سهولت درک و انتخاب درست رنگ که متناسب با رنگ سازمانی است از عوامل تاثیر گذار می باشد.

عناصر تاثیر گذار برای ست اداری خلاقانه

هماهنگی

یکی از پر اهمیت ترین اصول در طراحی ست اداری هماهنگی میان اجزای آن است. اگر به مفهوم ست توجه شود به معنای همان هماهنگی میان اجزا می باشد.
در واقع شما با ایجاد هماهنگی می توانید که وجود نظم را در سازمان خود به رخ بکشید.
خطوط، انحناها، رنگ‌بندی و سایر موارد باید در بین اجزاء ست اداری یکسان باشد. از طرفی خیلی خوب است که طراحی ست اداری حتی با طراحی سایت و رنگ سازمانی نیز تناسب داشته باشد.

موضوع فعالیت

برای طراحی ست اداری باید به موضوع فعالیت توجه شود، بطور مثال در طراحی ست اداری برای فعالیت هایی مانند پوشاک کودک نیازمند استفاده از رنگ های شاد و پر انرژی می باشد.
همچنین بکار بردن رنگ‌های شاد در طراحی ست اداری مربوط به یک کارگاه صنعتی زیاد جالب نمی تواند باشد، یا مثلاً برای یک دفتر حقوقی نیاز است که از رنگ‌های رسمی استفاده شود.

لوگو

از مواردی که در یک ست اداری باید رعایت شود داشتن یک لوگوی مناسب می باشد، لوگو یک آرم گرافیکی یونیک بوده که نشان دهنده هویت هر سازمان می باشد. لوگو معمولاً دارای متن و یا تصویر و یا ترکیب هر دوی آنها می باشد اگر طراحی لوگو درست انجام شود موجب می شود که جذابیت بیشتری به ست اداری داده شود و در ذهن مخاطب ماندگار می ماند.
لوگو تصویر یک شرکت است و دارای اهمیت ویژه ای می باشد.

اطلاعات ضروری

در یک ست اداری خلاقانه همانطور که فاکتور خلاقیت دارای اهمیت می باشد اطلاعات ضروری روی تمام اجزای آن باید قرار گیرد، زیرا در صورتی که نیاز به برقراری ارتباط با شما باشد بتوان از آن اطلاعات در مواقع ضروری استفاده کرد.
این اطلاعات ضروری مانند لوگوی شرکت، شماره تماس، آدرس سایت و آدرس پستی می باشد.

رعایت استانداردها

برای تهیه سربرگ باید استانداردهای لازم را رعایت کرد بطور مثال ابعاد سربرگ  A4 و A5 می باشد، زیرا یکی از پرکاربردترین موارد در ست اداری سربرگ می باشد چاپ سربرگ برای نوشتن مکاتبات اداری، نوشتن قراردادها، صدور پیش فاکتور، ثبت سفارشات و... می باشد.
از دیگر اقلام مهم ست اداری پاکت نامه می باشد که در سه قطعA5  و A4 و ملخی می باشد. شما بر حسب نیاز می توانید برای مکاتبات خود از هر کدام از سه سایز استفاده کنید.

فونت

از عناصر مهم در طراحی سربرگ فونت می باشد زیرا فونت ها می تواند سبب تمایز ست اداری شما از دیگر ست های اداری باشد.

بکار گیری خلاقیت

باید در طراحی ست اداری یک گام فراتر رفت و سنت شکنی کرد و از ایده های خلاقانه استفاده نمود. البته برای پیاده سازی خلاقیت باید فاکتور کاربردی بودن محصول نهایی را در نظر گرفت، یعنی نباید فاکتور خلاقیت فدای کاربردی شدن آن شود.

0 نظر


چاپچاپ افستمزایای چاپ افستتفاوت چاپ افست و چاپ دیجیتال کاتالوگتفاوت بین بروشور و کاتالوگبروشور چیستست اداری شامل چیستست اداری خلاقانهمراحل چاپ ست اداریاقلام ست اداریست اداری کاملدلایل استفاده از سربرگ در مکاتبات اداریاصول سربرگ حرفه ایویژگی های سربرگانواع پاکت نامهچاپ پاکت نامهکارت ویزیت خلاقانهمراحل ایجاد کارت ویزیتکارت ویزیت خاصانواع کارت ویزیتپنج دلیل مهم برای داشتن کارت ویزیتتراکت چیست؟تراکت خلاقانهتاثیر تراکت بر فروشتاثیر تراکت بر تبلیغاتتوزیع تراکتچاپ لیبل شیشه ایلیبل چیستسفارش چاپ لیبل پشت چسبدارانواع لیبلچاپ استیکر شیشه ایپوستر چیست؟کاربرد لیوان کاغذیانواع چاپ مگنتچاپ مگنت یا چاپ روی آهنربا چیست؟انواع اندازه ماشین های چاپبرتری های چاپ دیجیتالمزایای چاپ دیجیتالانواع چاپ دیجیتالچاپ لارج فرمت چیستتابلو بک لایت چیستهمه چیز درباره چاپ سولیتهمه چیز درباره چاپ بنرسولیت چیستتفاوت چاپ اکوسالونت و سالونتانواع لمینت پس از چاپچاپ پلات و لمینت چیستانواع دستگاه چاپ بنرپلاتر چیستدستگاه چاپ اکوسالونتکاربرد چاپ استیکرمش استیکرتابلو روان چیستچاپ فلکسیوینیل چیستساخت تابلو ال ای دی ثابتتابلو فلکسی چیستچاپ فلت بد چیست