کارت ویزیت خلاقانه، یک وسیله معرفی است که با طراحی هنری و خلاقانه، توانایی جلب توجه را دارد. این کارت‌ها به جای استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های ساده، از ایده‌ها و الهام‌بخش‌های جدید بهره می‌برند. یک کارت ویزیت خلاقانه ممکن است از نمادها، تصاویر جذاب یا حتی شکل‌ها و طرح‌های نوآورانه استفاده کند تا از دیگران متمایز شود.

در طراحی کارت ویزیت خلاقانه، معمولاً از عناصر هنری و گرافیکی برای ارتقاء ظاهر استفاده می‌شود. این کارت‌ها می‌توانند شخصیت و حرفه‌ای بودن یک فرد یا شرکت را به نحوی جذاب نشان دهند. همچنین، از ایده‌های نوآورانه در نحوه نمایش اطلاعات تماس استفاده می‌شود، مثلاً با قرار دادن اطلاعات در قسمت‌های جالب و خلاقانه. این کارت‌ها نقش مهمی در ایجادیک اولین تاثیر مثبت و درخشان در ذهن مخاطبان دارند و به شخصیت فرد یا شرکت کمک می‌کنند که بیانگر خلاقیت و نوآوری باشند.

اهمیت کارت ویزیت خلاقانه

اگر کارت ویزیتی که برایتان طراحی شود ضعیف و بدون هیچ خلاقیتی باشد قطعاً تأثیر مناسب و بازخورد لازم را برای شما نخواهد داشت. می توان گفت اکثر کارت ویزیت‌هایی که طراحی می شود خلاقیت لازم را ندارد و در عوض اگر کارت ویزیت خلاقانه باشد موجب جلب توجه و جذابیت بیشتر شده و این برای شما تأثیر بسیار مثبتی خواهد داشت.
در ابتدا نکته ای اهمیت دارد اینست که کارت ویزیت شما خوانا، حرفه ای و از نظر دیداری جذابیت ویژه‌ای داشته باشد.
اگر شما یکی از صاحبین کسب و کارها هستید و یا به تنهایی یک بیزنس را دنبال می کنید و نیاز به کارت ویزیت دارید حتماً نیاز دارید که خود را به مخاطبین خود معرفی کنید و کارت ویزیت جزء ابتدایی ترین ابزار در این کار می باشد، در واقع کارت ویزیت اولین بازاریاب شما می باشد.
اگر به این نکته توجه کنید از همان ابتدا از رقبای خود متمایز می شوید زیرا که مشتریان حتی برای انتخاب خود به کیفیت کارت ویزیت نیز توجه می کنند.
شما می توانید کارت ویزیت خود را از یک تکه کاغذ بی ارزش که ممکن است در اولین فرصت به سطل زباله انداخته شود به یک بازاریاب بسیار قدرتمند برای خود تبدیل کنید.

شما با کارت ویزیت کسب و کارتان را به مخاطبین خود معرفی می نمایید و همچنین می توانید استایل کاری خود نیز به مشتریان نمایش دهید، اگر از کارت ویزیت غیرمعمول، جذاب و خلاقانه استفاده کنید قطعاً تا مدت زمان بیشتری در ذهن مخاطب خود باقی می مانید.
از طرفی ممکن است کارت ویزیت دست به دست شود و اگر شما فاکتور خلاقیت را در آن رعایت کرده باشید، همان جذابیت را برای همه افراد دیگر خواهید داشت.
شرکت بانی چاپ با داشتن تیم با تجربه و حرفه ای در طراحی و گرافیک می تواند رضایت شما را در طراحی کارت ویزیت خلاقانه و مناسب کسب و کار شما برآورده کند.

knfie-business-cards-inspiration

نمونه ای از کارت ویزیت خلاقانه که برای یک قصابی است در بالا آورده شده است، این فرد برای طراحی کارت ویزیت خلاقانه اش حتماً مشتریان زیادی را جذب کرده است.

نکات مهم در تهیه کارت ویزیت خلاقانه

برای اینکه بتوانیم کارت ویزیت خلاقانه تهیه کنیم باید به نکات زیر توجه لازم شود:

  • محتوای کارت ویزیت
  • فِرم کارت ویزیت

برای تهیه محتوای کارت ویزیت خلاقانه باید به نکاتی که در ادامه مطرح می شود توجه شود:

  1. لوگوی و شعار شرکت در کارت ویزیت:

    شما حتماً باید لوگوی خود را در کارت ویزیت‌ تان قرار دهید در اینصورت مشتریان با دیدن کارت ویزیت شما سریعاً متوجه هویت و برند شما خواهند شد.
    اگر لوگو ندارید بجای ان می توانید یک شعار مناسب را برای خود انتخاب کنید و از آن شعار در کارت ویزیت تان استفاده کنید.
    شعار شما باید کوتاه و گیرا باشد. در اینجا ما چند نمونه از شعارهای کمپانی‌های بزرگ را معرفی می کنیم تا بتواند برای شما ایده‌ساز باشد.
    ایسوس
    در جستجوی فوق العاده‌ها
    ایساکو
    تامین قطعات، تضمین خدمات
    ال جی:
    زندگی خوب است.
  2. در کارت ویزیت خلاقانه شما نام و عنوان شغلی ثبت شود.

    اگر کارت ویزیت بدون نام باشد هویتش مشخص نمی باشد و فاقد اعتبار لازم می باشد، بنابراین نمی تواند که اعتبار لازم را داشته و حس اعتماد را برانگیخته کند.
    نوشتن نام و هویت کارت ویزیت بسیار مهم می باشد و نباید فراموش یا نادیده انگاشته شود.
  3. پوزیشن و عنوان شغلی

    خیلی بهتراست کارت ویزیت شما دارای اطلاعات شغلی نیز باشند و اگر فرد دارای سمت‌ها و یا تواناهایی متعدد هست اگر می خواهید در کارت ویزیت آورده شود، بهتر است همه به هم مرتبط باشد.
  4. اطلاعات تماس

اطلاعات تماس و همچنین اطلاعات مربوط به شبکه‌های اجتماعی نیز بسیار مهم می باشد زیرا مخاطبین شما قادر می شوند که با شما تماس بگیرند، شما بستگی به نوع و گستردگی فعالیت خود می توانید اطلاعات تماسی خود از جمله شماره همراه، آیدی تلگرام و یا اطلاعات مربوط به شبکه‌های مجازی مثلاً اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و غیره... البته بدون شلوغ کاری ثبت کنید البته دیدن شماره ثابت و شماره شرکت در کارت ویزیت احساس اطمینان زیادی را به فرد منتقل می کند.

Creative-business-card-1

 برای تهیه کارت فرم کارت ویزیت حتماً نکات زیر را در نظر بگیرید:

  1. توجه به ظاهر کارت ویزیت

    حتی اگر بهترین محتوا را برای کارت ویزیت‌تان تهیه کنید اگر ظاهر کارت ویزیت ضعیف، یکنواخت و تکراری باشد باز هم شما محکوم به شکست می باشید به این دلیل که ظاهر کارت ویزیت شما اولین چیزی است که جلب توجه می کند.
  2. رنگ سازمانی

    قرمز، سبز، زرد، آبی مهم نیست مهم اینست که رنگ برند شما چی رنگی است؟ مثلاً شما اگر اسم برند پپسی را می شنوید ناخودآگاه رنگ آبی در ذهن شما تداعی می شود اگر بتوانید یک رنگ خاص را برای برندتان معرفی کنید یک اتفاق عالی است، اگر یک برند رنگی خاص را برای خود انتخاب می کند می بایست از آن رنگ در لوگو، زمینه کارت و یا فونت نوشتاری خود استفاده کند، همچنین باید از رنگ سازمانی خود در سراسر محصولات خود به نوعی استفاده کند.
  3. ساختار فونت

    بدترین نوع انتخاب این است که از فونت‌های پیش فرض مانند آریال و یا تاهما برای کارت ویزیت خود استفاده کنید.
    اشخاص و سازمان‌های حرفه‌ای اصولاً فونت‌های منحصر به فرد خودشان را دارند اگر شما بتوانید فونت خودتان را داشته باشد که خیلی خوب است در غیر اینصورت بهتر است از فونت‌های شیک و جذاب مانند زر، یکان، میترا و استفاده شود. بیشتر از 2 فونت در کارت ویزیت‌تان استفاده نکنید.
  4. قراردادن یک فضای خالی در کارت ویزیت به نام فضای تنفس

    کارت ویزیت خیلی شلوغ نشود، به این نکته توجه داشته باشد که توضیح درباره کالا و خدمات، و یا در مورد طرح‌های تشویقی و تضمینی و پروموشن‌‌‌ها در کارت ویزیت جایی ندارد.
    اگر کارت ویزیت آنقدر شلوغ باشد که فرصت نفس کشیدن از مخاطب گرفته شود نکته خیلی منفی در کارت ویزیت شما می باشد در نظر بگیرید همیشه یکی از اصول زیبایی سادگی می باشد.
    حتی فضای تنفس در کتاب‌ها نیز رعایت می شود، حاشیه کتاب‌ها همیشه از دو طرف سفید است و این فضای خالی در هنرهای تجسمی و نیز در کارت گرافیک به معنای فضای تنفس است به یاد داشته باشد یک کارت ویزیت که خلاقانه طراحی شده باشد باید حتماً فضای تنفس داشته باشد.
0 نظر


چاپچاپ افستمزایای چاپ افستتفاوت چاپ افست و چاپ دیجیتال کاتالوگتفاوت بین بروشور و کاتالوگبروشور چیستست اداری شامل چیستست اداری خلاقانهمراحل چاپ ست اداریاقلام ست اداریست اداری کاملدلایل استفاده از سربرگ در مکاتبات اداریاصول سربرگ حرفه ایویژگی های سربرگانواع پاکت نامهچاپ پاکت نامهکارت ویزیت خلاقانهمراحل ایجاد کارت ویزیتکارت ویزیت خاصانواع کارت ویزیتپنج دلیل مهم برای داشتن کارت ویزیتتراکت چیست؟تراکت خلاقانهتاثیر تراکت بر فروشتاثیر تراکت بر تبلیغاتتوزیع تراکتچاپ لیبل شیشه ایلیبل چیستسفارش چاپ لیبل پشت چسبدارانواع لیبلچاپ استیکر شیشه ایپوستر چیست؟کاربرد لیوان کاغذیانواع چاپ مگنتچاپ مگنت یا چاپ روی آهنربا چیست؟انواع اندازه ماشین های چاپبرتری های چاپ دیجیتالمزایای چاپ دیجیتالانواع چاپ دیجیتالچاپ لارج فرمت چیستتابلو بک لایت چیستهمه چیز درباره چاپ سولیتهمه چیز درباره چاپ بنرسولیت چیستتفاوت چاپ اکوسالونت و سالونتانواع لمینت پس از چاپچاپ پلات و لمینت چیستانواع دستگاه چاپ بنرپلاتر چیستدستگاه چاپ اکوسالونتکاربرد چاپ استیکرمش استیکرتابلو روان چیستچاپ فلکسیوینیل چیستساخت تابلو ال ای دی ثابتتابلو فلکسی چیستچاپ فلت بد چیست