بوم دایره ای، همانطور که از نام آن پیداست، بومی است که به جای شکل سنتی مستطیل یا مربع، به شکل دایره ای شکل می گیرد. این بوم ها روشی منحصر به فرد و غیر متعارف برای نمایش آثار هنری یا عکس ها ارائه می دهند. شکل دایره ای یک عنصر بصری جالب به ترکیب اضافه می کند و یک نقطه کانونی ایجاد می کند که با فرمت مستطیلی معمولی متفاوت است. هنرمندان و عکاسان اغلب از بوم های دایره ای برای آزمایش ترکیب و طراحی استفاده می کنند، زیرا شکل دایره ای امکان چیدمان و قرارگیری متفاوت تصاویر یا طرح ها را فراهم می کند. دایره شکلی است که ابتدا و انتها ندارد از این رو افلاطون فیلسوف بزرگ دایره را کامل ترین شکل موجود می دانست. همان طور که می دانیم اشکال مختلف از لحاظ نماد، هنر و روان شناسی دارای معنا و مفهوم خاصی هستند که شکل دایره نیز از این قاعده مستثنی نیست. خورشید، ماه، کره زمین، تنه درختان وبسیاری از موارد دیگر در جهان هستی دایره ای شکل هستند، تصور می شود زنبور عسل نیز کندوی خود را به شکل دایره درست می کند که در طول زمان به علت فشارهای موجود تبدیل به چندضلعی می شود.

استفاده از بوم دایره ای اغلب عنصری از جذابیت و علاقه بصری را به اثر هنری اضافه می کند. هنرمندان ممکن است یک قالب دایره ای را برای تأکید بر یک نقطه کانونی مرکزی، ایجاد حس تعادل و هماهنگی، یا انتقال یک موضوع یا مفهوم خاص انتخاب کنند. خود شکل می تواند نمادگرایی را برانگیزد که نشان دهنده وحدت، چرخه یا تداوم است. بوم های دایره ای همه کاره هستند و می توانند در اشکال مختلف هنری از جمله نقاشی، ترکیبی یا حتی آثار سه بعدی استفاده شوند. انتخاب یک بوم دایره ای با قصد هنرمند برای جدا شدن از محدودیت های سنتی، تشویق به دیدگاهی تازه و پرورش آزمایش در قلمرو بیان هنری انجام می شود.

یکی از کاربردهای اصلی بوم های دایره ای در کاربردهای هنری و تزئینی است. آنها معمولاً توسط هنرمندان برای ایجاد نقاشی‌های دایره‌ای یا آثار هنری ترکیبی استفاده می‌شوند و پیچ و تاب معاصری به نقاشی‌های بوم سنتی می‌افزایند. علاوه بر این، از بوم های دایره ای می توان در دکوراسیون داخلی برای نمایش عکس ها یا چاپ ها به روشی متمایز استفاده کرد. آنها یک جایگزین خلاقانه برای قاب های استاندارد ارائه می دهند و می توانند به صورت جداگانه یا گروهی آویزان شوند تا ترتیبات بصری قابل توجهی روی دیوارها ایجاد کنند. شکل دایره‌ای این بوم‌ها جذابیت بصری را به هر فضایی می‌افزاید و می‌تواند مکمل انواع سبک‌های دکور، از مدرن تا التقاطی باشد.

دایره چیست؟

دایره شکلی است که ابتدا و انتها ندارد از این رو افلاطون فیلسوف بزرگ دایره را کامل ترین شکل موجود می دانست. همان طور که می دانیم اشکال مختلف از لحاظ نماد، هنر و روان شناسی دارای معنا و مفهوم خاصی هستند که شکل دایره نیز از این قاعده مستثنی نیست. خورشید، ماه، کره زمین، تنه درختان وبسیاری از موارد دیگر در جهان هستی دایره ای شکل هستند، تصور می شود زنبور عسل نیز کندوی خود را به شکل دایره درست می کند که در طول زمان به علت فشارهای موجود تبدیل به چندضلعی می شود.

دایره در روان شناسی

اولین مفهوم دایره ابدیت است به علاوه این شکل تنها شکلی است که هیچ گونه زاویه و گوشه ای ندارد و به همین علت از لحاظ بصری نرم تر و لطیف تر به نظر می رسد . اگر انسان ها می دانستند که همه اشکال و رنگ ها می تواند در خلق و خوی روزمره آنها تاثیر بگذارد حتماً در انتخاب وسایل منزل خود دقت بیشتری به خرج می دادند . به همین علت نیز کاربرد شکل دایره در لوگوهای تبلیغاتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. معمولاً دایره نماد جاودانگی، جهان، جادو و معما است. همچنین می تواند نماد خلاقیت و رشد نیز باشد.

دایره در هنرهای تجسمی

در هنرهای تجسمی دایره نقطه ای گسترش یافته است که تغییر نمی کند و آغازی ندارد از همین رو نیز دایره را نماد زمان و خلق جهان نیز می دانند.

دایره در دکوراسیون

استفاده از شکل دایره در دکوراسیون تقریباً ایده جدیدی است که این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده ، اگر کمی به اطراف بنگریم ، می توانیم شاهد استفاده های متفاوت از شکل دایره در دکوراسیون داخلی باشیم. تابلودایره، آینه دایره، گچ بری ها و هالوژن های به شکل دایره ، میزهای دایره و بسیاری از موارد دیگر می تواند در زیبایی دکوراسیون داخلی بسیار تاثیرگذار باشند.

تابلو بوم دایره

تابلو دایره

تقریباً همه ما برای زیباسازی فضای زندگی خود از تابلوها استفاده می کنیم ، بخشی از این زیبایی به طرح روی تابلو بستگی دارد ولی فقط طرح خود تابلو نیست که اهمیت دارد برای اینکه بتوانیم نتیجه دلخواه را به دست آوریم، استفاده از تابلوهای با شکل های متفاوت نیز می تواند بسیار تاثیرگذار باشد . همان طور که پیش تر اشاره شد استفاده از اشکال دایره می تواند حس لطافت و نرمی را در بیننده ایجاد کند ،  علاوه بر این استفاده از این تابلوها فضای دکوراسیون ما را تا حد زیادی مدرن می کنند.

چاپ تابلو بوم دایره

تابلو بوم دایره مانند تمام تابلوبوم های دیگر چاپ روی پارچه کنواس که همان بوم نقاشی است انجام می شود تنها تفاوت این تابلوها با تابلوهای معمولی در شکل آن می باشد که ما در این نوع تابلوها پارچه کنواس را به صورت دایره ای شکل برش می دهیم که نسبت به سایر انواع تابلو دقت و ظرافت بیشتری را می طلبد و روی یک کلاف چوبی متناسب با ابعاد همان دایره می کشیم و از پشت منگنه می کنیم که این کار باعث بالا رفتن دوام و طول عمر تابلو می شود. کنواس پارچه با استحکام زیاد است که قابلیت جذب رنگ بسیار بالایی دارد از این رو بسیار مناسب برای چاپ می باشد.

تابلودایره

طرح تابلو بوم دایره

تابلو بوم دایره از لحاظ طرح هیچگونه محدودیتی ندارند ، طرح های اختصاصی، طرح طبیعت، طرح گل، طرح ابر و بادی و هر طرحی که مدنظر داشته باشید قابلیت چاپ روی تابلوهای بوم را دارند.

ابعاد تابلو بوم دایره

همان طور که می دانیم دایره ضلع ندارد و برای اندازه گیری آن از قطر و شعاع استفاده می کنند . قطرها و شعاع های یک دایره با هم برابر هستند از این رو برای اندازه گیری دایره از ابعاد مربع استفاده می کنند که اضلاع آن با هم برابر است.

سفارش تابلو بوم دایره

برای سفارش تابلو بوم دایره می توانید از طریق سایت بانی چاپ یا از طریق تماس با فروشگاه بانی چاپ ، تابلوی مورد نظر خود را سفارش دهید.  همچنین اگر طرح خاصی مدنظر  دارید که نیازمند طراحی است تیم طراحی حرفه ای بانی چاپ آماده خدمات رسانی و ثبت سفارش شما می باشد.

0 نظر