پرفروش ترین تابلوهای دکوراتیو، بیشتر شامل تابلو بوم ها، تابلو تخته شاسی، تابلو مخمل، تابلو فرش، تابلو آینه، تابلو کاشی و... می باشد. که به تازگی تابلو بوم های کنواس محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. دلیل این محبوبیت این است که تابلو های نقاشی تابلوهای با ارزش تری نسبت به سایر تابلوها هستند. البته لازم به ذکر است که این تابلو نقاشی ها هزینه های بالاتری هم دارند. اما چنین هزینه های معمولا ارزشش را دارند. چرا که این بوم نقاشی های ارزشمند، کار دست می باشند و یک نقاش هنرمند و متخصص در زمینه نقاشی این تابلو نقاشی ها را نقاشی می کند. تابلو بوم های نقاشی در گروه تابلوهای لوکس قرار می گیرند چون هم هزینه بالاتری دارند، هم منحصر به فرد می باشند.

تابلو بوم نقاش یک اثر هنری است که با استفاده از رنگ‌ها و مهارت دستی هنرمند، به وسیله‌ی تکنیک نقاشی بر روی کنواس ایجاد می‌شود. این نوع تابلوها اصالت و شخصیت خاصی دارند چرا که هر قطره رنگ و هر حرکت قلم، داستانی از خلاقیت و نوآوری هنرمند را با خود به همراه دارد. تابلو بوم نقاشی اغلب با احساس هنری و فرایند خلاقانه نقاش ترکیب می‌شود و به عنوان یک اثر یونیک و ارزشمند در دنیای هنر شناخته می‌شود.

در مقابل، چاپ تابلو بوم نقاشی یک فرآیند دیجیتال است که به وسیله‌ی چاپگرهای پیشرفته انجام می‌شود. در این روش، تصاویر و طرح‌ها به صورت دیجیتال انتقال می‌یابند و بر روی سطح کنواس چاپ می‌شوند. این فرآیند امکان انتقال جزئیات دقیق و طراحی‌های پیچیده را به دست می‌دهد. تابلوهای چاپی بوم نقاشی، به صورت تکرارپذیر و با دقت بالا، انواع و اقسام طرح‌ها را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند.

در نهایت، هر یک از این دو روش، یک راه برای بیان زیبایی و هنر در دکوراسیون داخلی است. تابلوهای بوم نقاش با دستان هنرمند خلق شده و حس وجود شخصیت خود را دارند، در حالی که چاپ تابلو بوم نقاشی از پیشرفت‌های تکنولوژی برای ارائه‌ی تصاویر با کیفیت بالا بهره می‌برد. انتخاب بین این دو وابسته به سلیقه و متناسب با محیط و سبک زندگی هر فرد می‌باشد.

حتما در بسیاری از خانه ها، گالری های نقاشی و محیط های مشابه تابلو های نقاشی را دیده اید. این تابلو بوم های دکوراتیو همگی ساختار مشابه با هم دارند. تابلو بوم نقاشی را می توانید تقریباً در هر فضایی بر روی دیوار قرار بدهید تا فضای شما را زیباتر کند. به طور کلی این تابلو بوم ها از یک پارچه و یک کلاف تشکیل می شوند. در ادامه بیشتر به شرح جزئیات و ساختار تابلو نقاشی ها و تابلو چاپی ها می پردازیم.

چرا تابلو بوم نقاشی محبوبیت بیشتری دارد؟

پرفروش ترین تابلوهای دکوراتیو، بیشتر شامل تابلو بوم ها، تابلو تخته شاسی، تابلو مخمل، تابلو فرش، تابلو آینه، تابلو کاشی و... می باشد. که به تازگی تابلو بوم های کنواس محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. دلیل این محبوبیت این است که تابلو های نقاشی تابلوهای با ارزش تری نسبت به سایر تابلوها هستند. البته لازم به ذکر است که این تابلو نقاشی ها هزینه های بالاتری هم دارند. اما چنین هزینه های معمولا ارزشش را دارند. چرا که این بوم نقاشی های ارزشمند، کار دست می باشند و یک نقاش هنرمند و متخصص در زمینه نقاشی این تابلو نقاشی ها را نقاشی می کند. تابلو بوم های نقاشی در گروه تابلوهای لوکس قرار می گیرند چون هم هزینه بالاتری دارند، هم منحصر به فرد می باشند. چرا که یک طرح تابلو بوم تعداد محدودی به صورت نقاشی قابل تولید می باشد. علاوه بر آن برای کشیدن این تابلو بوم ها، زمان و انرژی بیشتری صرف می شود. در نتیجه این موارد در بالا رفتن قیمت تابلو بوم تاثیر خواهند داشت.

پیشنهاد ما سفارش تابلو بوم نقاشی چاپی

برای داشتن یک تابلو نقاشی با قیمت مقرون به صرفه، تنها یک راه دارید. و آن خرید تابلو بوم چاپی می باشد. این انتخاب مزایای زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. این مزایا معمولا در خرید تابلو نقاشی ها امکان پذیر نمی باشد. و فقط در صورتی که تابلو بوم را به صورت سفارشی خریداری کنید، امکان داشتن چنین مزایایی در بدست آوردن تابلو نقاشی چاپی خود خواهید داشت.

مزایای سفارش تابلو بوم چاپی

اولین مورد هزینه تابلو سفارشی می باشد. هزینه سفارش تابلو بوم بسیار کم می باشد. چرا که در تولید و چاپ تابلو بوم ها نقاش و کار دست هنرمندان دخیل نمی باشد. طرح مورد نظر شما روی بوم ها چاپ می شود و به دست شما می رسد.
مورد دوم، این است که شما هیچ محدودیتی در انتخاب تصویر ندارید. به این معنا که می توانید برای سفارش چاپ تابلو بوم، هر تصویری را که می خواهید انتخاب نمایید. این تصاویر می تواند شامل طرح نقاشی های معروف دنیا، عکس های با کیفیت، تصاویر شخصی و... باشد.
مورد سوم، امکان داشتن یک تابلو در هر ابعادی که می خواهید است. تابلو بومی که سفارش می دهید، مختص شما تولید می شود. پس ویژگی هایی که شما می خواهید را خواهند داشت.
مورد چهارم، امکان ادیت و یا تغییر رنگ تصاویر تابلو چاپی می باشد. در تابلوهای چاپی که سفارش می دهید، امکان این وجود دارد تصویری که انتخاب می کنید، ادیت شوند. خودتان یا جایی که برای شما این تابلو بوم ها را تولید می کنند، می توانید طرح را با توجه به نیازتان تغییر بدهید.
مورد پنجم، شما در انتخاب ابعاد تابلو بوم چاپی هیچ محدودیتی نخواهید داشت. تنها محدودیت، کیفیت فایل تصویری که انتخاب می کنید می باشد. که وقتی شما طرح را در اختیار تولید کننده می گذارید، موظف است تا در مورد کیفیت و ابعاد قابل چاپ فایل به شما اطلاعات کافی را بدهد. چرا که هر فایل، تا یک ابعاد مشخص برای چاپ کیفیت دارد. اگر در تولید تابلو بوم، از این ابعاد بزرگتر سفارش بدهید، به احتمال قوی، کیفیت تصویر شما افت پیدا خواهد کرد.

ساختار تابلو بوم نقاشی

یک تابلو بوم کنواس از دو بخش تشکیل شده است. اول، پارچه کنواس و دوم کلاف چوبی. کنواس نام پارچه ای است که روی یک بوم تابلو نقاشی قرار دارد. و اسکلت بوم از یک چهار چوب چوبی تشکیل شده است که به ان کلاف می گویند. کلاف چوبی در ابعاد مورد نیاز ساخته می شود. در مرحله بعدی پارچه کنواس بزرگتر از ابعاد مورد نظر برش داده می شود و روی این کلاف چوبی کشیده می شود و در آخر از پشت منگنه می شود تا ثابت بماند. کنواس های تابلو بوم و کلاف ها ضخامت و کیفیت های متفاوتی دارند که در ادامه هر یک را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد.
پارچه کنواس: اسم پارچه روی بوم نقاشی ها کنواس می باشد. پارچه بوم کنواس از پنیه و کتان تشکیل شده است. این پارچه های به شکلی هست که هم امکان نقاشی روی آن ها وجود دارد، و هم امکان چاپ. کنواس ها انواع مختلفی دارند. هرچه درصد پنبه و کتان در تولید این پارچه های بیشتر باشد، آن پارچه تابلو بوم کنواس طبیعی تر خواهد بود. بهترین نوع کنواس کنواس هایی هستند که درصد زیادی پنبه و کتان دارند اما مقداری هم ناخالصی دارند. این درصد 70 تا 90 درصد می تواند مقدار مناسبی برای نقاشی و چاپ باشد. از این مقدار بالاتر مناسب چاپ نمی باشد و حتی جز گزینه های قابل سفارش نیست. چرا که درصد بالای پنبه باعث می شود تا وقتی شما روی کنواس بوم نقاشی یا چاپ می کنید رنگ ها پخش بشوند. و از معایب دیگر این کنواس ها این است که خاصیت کشسانی دارند.  وقتی روی بوم کشیده می شوند و یا بعد از مدت زمانی روی کلاف شل می شوند. جنس های مصنوعی و درصد کم پارچه تابلو بوم، قابل سفارش برای چاپ هستند. اما ماندگاری رنگ نخواهند داشت. چون به دلیل ناخالصی هایی که دارند رنگ نقاشی و یا چاپ به خوبی به خورد جنس نمی رود. در نتیجه نه برای چاپ گزینه خوبی می باشد و نه برای نقاشی.
کلاف تابلو بوم: کنواس ها بعد از مرحله چاپ روی یک چهارچوب چوبی کشیده می شوند و از پشت منگنه می شوند. این چهارچوب کمک می کند تا کنواس یک ساختمان چوبی داشته باشد و شکل یک تابلو بوم دکوری واقعی به خود بگیرد. تا بتوانید به راحتی از این تابلو ها در دکوراسیون خانه یا محل کار خودتان استفاده کنید. این کلاف ها می تواند ضخامت های مختلفی داشته باشد. از 2 سانتیمتری تا 5 سانتی متری قابل سفارش هستند که به 5 سانتیمتری ها کلاف دیپ هم می گویند.

تابلو بوم نقاشی با انواع قاب

حتما قبلا برای شما پیش آمده تا یک تابلو را قاب بگیرید. حال اگر بخواهید می توانید تابلو نقاشی چاپی که تهیه کردید را هم قاب بگیرید. قاب گرفتن یک تابلو بوم چاپی ویژگی های نسبتاً متمایزی دارد. یکی از رایج ترین نوع قاب ها برای تابلو بوم ها، قاب های 3 یا 4 سانتی و یا قاب های شیبدار هستند. این قاب ها در عین سادگی می توانند جلوه بیشتری به تابلو چاپ روی بوم شما بدهد. از طرفی اگر طرح کلاسیک برای چاپ روی بوم نقاشی انتخاب کرده اید، علاوه بر این قاب های ساده می توانید از بین قاب های کلاسیک طرح دار( که معمولا طلایی رنگ هستند) هم برای سفارش انتخاب نمایید.

تابلو بوم مخمل

در کنار تابلو بوم کنواس، توضیح مختصری درباره تابلو بوم مخمل به شما می دهیم. که اگر در یک جمله بخواهیم تفاوت چاپ بوم کنواس را با چاپ بوم مخمل به شما بگوییم، تنها در جنس پارچه بوم می باشد. در چاپ تابلو کنواس ما از پارچه کنواس استفاده می کنیم. این پارچه ها همان پارچه روی بوم نقاشی های ساده هستند. از پنبه و کتان تشکیل شدند. اما اگر بخواهید می توانید چاپ بوم مخملی را برای چاپ تصویر مورد علاقه تان در نظر بگیرید. تابلو مخمل تابلوهایی هستند که به جای کنواس بوم، از پارچه مخمل کوبیده درجه یک استفاده می کنیم. مخمل هم از الیاف مخملی تشکیل شده است. تا حدودی خاصیت کششی بیشتری نسبت به کنواس دارد و معمولا طرح های کلاسیک رومی و اروپایی محبوبیت بیشتری در سفارش، تولید و چاپ تابلو بوم مخمل دارند.

مزایای سفارش چاپ روی بوم نقاشی نسبت به خرید بوم نقاشی

چاپ تابلو نقاشی به تازگی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. همانطور که گفته شد این گزینه برای شما مزایایی به همراه خواهد داشت که به صورت خلاصه آن ها را نام می بریم:
-قیمت چاپ روی بوم نقاشی کم و مقرون به صرفه نسبت به نقاشی
-سرعت بیشتر در تولید تابلو نقاشی چاپی
-عدم محدودیت در انتخاب طرح برای چاپ بوم نقاشی
-امکان سفارش چاپ عکس روی بوم با تصاویر شخصی
-کیفیت بالا طرح در چاپ روی بوم نقاشی
-امکان چاپ تابلو بوم نقاشی، چندین نسخه از یک تصویر
-امکان چاپ روی تابلو بوم در ابعاد دلخواه (عدم محدودیت در انتخاب ابعاد تابلو)
-قابل شست و شو بودن تابلو چاپی
-امکان رنگ گذاری و کلاژ روی تابلو چاپی

فرآیند چاپ در تولید تابلو بوم نقاشی

در خرید بوم نقاشی شما محدودیت هایی دارید که دیگر در سفارش چاپ بوم نخواهید داشت. مهمترین کاری که باید بکنید این است که تصویر مورد علاقه خود را با ابعادی که دوست دارید سفارش بدهید به مرکز تولید و چاپ این بوم ها بدهید. ما نیز امکان تولید این محصول را برای شما داریم. تولید بوم به این شکل نیست که بوم های نقاشی به صورت آماده موجود باشند و در داخل دستگاه قرار بگیرند. چاپ این محصول شیوه متفاوتی دارد. ما اول تصویر مورد نظر شما را روی پارچه کنواس بوم چاپ می کنیم و بعد  از آن روی کلاف می کشید و از پشت منگنه می کنیم. چاپ بوم کنواس در زمانی بسیار کم قابل انجام است. و به راحتی می توانید با توجه به دکوراسیون خانه یا محل کارتان  طرح و ابعاد سفارش چاپ روی تابلو خود را ثبت کنید.

نکات سفارش چاپ کنواس و چاپ بوم کنواس

در چاپ تابلو بوم کنواس چند نکته است که مشخصات سفارش شما را کامل می کند:
-شما می توانید نوع کنواس را انتخاب کنید.
-شما می توانید مقدار ضخامت کلاف چوبی  را انتخاب کنید.
-شما می توانید در سفارش بوم این انتخاب را داشته باشید که از خود تصویر تا روی لبه های بوم که از بغل دیده می شوند هم چاپ صورت بگیرد.
-شما می توانید همراه خرید تابلو نقاشی چاپی، سفارش قاب هم ثبت نمایید.

نقش تابلو بوم نقاشی در دکوراسیون داخلی

وجود یک تابلو نقاشی می تواند به محیط شما روح ببخشد. این مسئله خیلی مهم است که طرح تابلو بوم شما مورد علاقه شما باشد. تا وقتی شما در خانه یا محل کار خود تابلو را نصب می کنید، روزانه با دیدن آن تابلو، از تصویر آن لذت ببرید. علاوه بر تصویر تابلو بوم، اینکه تابلو از لحاظ رنگبندی با سایر اجزای محیط هماهنگی داشته باشد، کمک بیشتری به این می کند که وجود این تابلو بوم نقاشی، در فضا موثر باشد. علاوه بر طرح و رنگ بومی که شما تهیه می کنید، ابعاد یک تابلو بوم، جنس تابلو نقاشی، ضخامت تابلو بوم چاپی یا نقاشی، قرارگیری درست تابلو بوم بر روی دیوار و... از جمله مواردی هستند که در انتخاب یک تابلو بوم تاثیرگذار می باشند. اگر این موارد را به خوبی رعایت کنید، بهترین انتخاب را در خرید تابلو بوم خواهید داشت.

تصویر و طرح یک تابلو بوم

انتخاب یک تصویر مناسب ابتدا، به محیطی که مایلید آن تابلو بوم قرار بگیرد دارد. اگر مایل هستید تا از تابلو بوم در محیط منزل خود استفاده کنید تقریبا در انتخاب تصویر محدودیتی ندارید. با توجه به سبک دکوراسیون خانه خود از بین میلیون ها تصویر می توانید یک تصویر مورد علاقه برای سفارش تابلو بوم انتخاب کنید. برای انتخاب طرح تابلو شما می توانید از قدیمی ترین نقاشی های معروف گرفته تا جدیدترین طرح های تابلو با هنر امروزی سفارش بدهید که در ادامه به شما توضیح خواهیم داد که هر نو ع تابلو برای چه جور فضایی مناسب تر است. دقت در انتخاب طرح جدید تابلو و یا انتخاب درست طرح به شما کمک می کند تا محیط شما زیباتر و لذت بخش تر باشد. جدیدترین طرح تابلو، تابلو با نقاشی های معروف، چاپ عکس روی بوم نقاشی، چاپ عکس شخصی روی بوم و... همه گزینه هایی هستند که هر یک باز به سبک های متفاوتی تقسیم می شوند.

بهترین طرح و تصویر برای تابلو منزل

برای خانه شما اول سبک چیدمانی که انتخاب کردید مهم می باشد. رنگبندی و سبک مبلمان شما اولویت دوم در انتخاب طرح هستند. اولویت اول سلیقه شما می باشد. اگر خوانه شما به سبک مدرن چیده شده است، یک تابلو نقاشی انتزاعی، تابلو  تلفیقی سنتی و مدرن و کوبیسم گزینه های مناسبی برای شما هستند. اما اگر دکوراسیون شما کلاسیک و یا سنتی هست حتما از طرح های کلاسیک و سمتی برای تابلو استفاده کنید. تابلو با طرح رومی، تابلو اروپایی، تابلو رومی و باستانی و طرح نقاشی های قدیمی از جمله سبک هایی هستند که با دکوراسیون داخلی خانه های کلاسیک سازگاری دارند.  تابلو با عکس شخصی و یا تابلو فانتزی برای اتاق خواب ها هم از مواردی هستند که در یک واحد مسکونی مورد توجه می باشند.

بهترین طرح برای فضاهای اداری و محل کار

تابلو بوم و یا تابلو شاسی که در یک اداره و یا محل کار نصب می شود. باید با نوع کار شما سنخیت داشته باشد. یک تابلو دکوراتیو در فضای کاری شما چند جنبه دارد. اول اینکه می تواند تابلو بوم شاسی شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد و با تصویر تبلیغاتی معرفی محصول و یا معرفی خدمات شما را به بیننده ارائه بدهد، و یا اینکه می تواند با تصاویر مرتبط با نوع کار شما باشد تا وقتی یک فرد از بیرون مجموعه شما وارد می شود، به سادگی با دیدن این تابلو دکوری، با نوع کار شما آشنا بشود. جدا از همه این ها می توانید از تابلو طبیعت، تابلو منظره، تابلو شعر، تابلو خط، تابلو طرح گل و... نیز برای سفارش چاپ تابلو شاسی و یا تابلو بوم استفاده کنید.

نکات مورد توجه در خرید تابلو بوم کنواس برای دکوراسیون شما

محل نصب بوم تابلو بوم: همه چی به فضای شما و مبلمان شما بستگی خواهد داشت.  معمولا از نصب تابلو نقاشی  بر روی دیوار اصلی یک سالن استفاده می شود. به این ترتیب تابلو بیشتر دیده خواهد شد و جلوه بیشتری دارد.
ابعاد تابلو بوم: انتخاب درست ابعاد در سفارش چاپ تابلو اهمیت زیادی دارد. برای دیوارهای کوچک تابلو های بزرگ مناسب نیستند. برای دیوارهای بزرگ هم یک تابلو بوم کوچک جلوه زیبایی نخواهد داشت.
محل قرارگیری تابلو بوم: از طرفی حتما در نظر بگیرید که لبه بالایی تابلو از سقف یک فاصله استانداردی داشته باشد. این مورد برای دیوارهای طرفین و جانبی هم صادق است. اگر پایین تابلو مبل یا وسیله دیگری قرار می گیرد، لبه پایینی تابلو بوم نیز باید همین فاصله استاندارد را داشته باشد. لازم به ذکر است که بهتر است تابلو دیواری شما در وسط دیوار قرار بگیرد. مگر اینکه بخواهید بالای وسیله مثل میز یا مبل قرار بدهید که در این صورت بهتر است تا تابلو بوم دیواری در وسط این میز یا مبل قرار بگیرید.
رنگبندی طرح تابلو بوم: در هنگام انتخاب طرح تابلو به رنگبندی مبلمان فضا دقت کنید. به سمت طرح هایی بروید که با رنگبندی سایز اجزای دکوراسیون شما هماهنگی و هارمونی داشته باشد. تنها زمانی که مبلمان شما رنگ ها ساده و خنثی دارد شما می توانید با کمک یک طرح رنگی سادگی و بی روح بودن محیط را بشکنید و به فضای قبلی یک روح تازه ببخشید.
طرح تابلو بوم: طرح تابلو بوم نقاشی شما باید با سبک فضای شما نیر همخونی داشته باشد. علاوه بر سبک تابلو نقاشی دیواری، میزان شلوغی و خلوتی طرح در انتخاب شما تاثیزگذار خواهد بود. به عنوان مثال اگر محیط شلوغی دارید، حتما سعی کنید تا از تابلوهایی با طرح های خلوت انتخاب کنید یا اگر خانه شما خلوت است، شما عملا محدودیتی ندارید و طرح های شلوغ هم می تواند جز گزینه های انتخابی شما باشد.

چاپ کنواس چیست؟

کنواس یک نوع پارچه انعطاف پذیر کتان مانند است. که دارای بافت ریزی است. انواع کنواس در بازار موجود است. اما ما برای چاپ تابلو بوم کنواس، از کنواس طبیعی نیمه براق استفاده می کنیم. کنواس های مات به دلیل مات بودن و جنسی که دارند، بعد از چاپ، رنگ جوهر مصرفی به خورد کنواس می رود و طبیعتاً کیفیت چاپ پایین می آید و نتیجه یک مقدار بور می شود. پس بهترین گزینه برای چاپ تابلو بوم کنواس های نیمه براق هستند. کیفیت چاپ تابلو بوم روی این کنواس های بسیار خوب می باشد. این کنواس ها با دوام هستند و حتی در فضای مرطوب هم آسیب نمی بینند. به این کنواس ها نیمه براق می گویند. چون بازتاب نور بسیار کمی دارند. این بازتاب نور فقط در فضاهایی که نور مستقیم به تابلو بوم دکوراتیو تابیده می شود، خودش را نشان می دهد. خرید اینترنتی کنواس و تابلو کنواس با طرح و عکس دلخواهتان را می توانید از همین صفحه سفارش دهید.

قیمت چاپ روی تابلو بوم کنواس

همانطور که می دانید قیمت آثار هنری تابلو نقاشی ها معمولا بسیار بالا می باشد. چرا که یک هنرمند متخصص زمان طولانی برای خلق یک اثر صرف می کند. اما سفارش چاپ روی بوم خیلی زودتر آماده می شود و هزینه کمتری دارد. قیمت چاپ روی بوم انقدر مقرون به صرفه هست که باعث شود تا به تازگی محبوبیت زیادی پیدا کند.

0 نظر