بروشورها به عنوان یکی از ابزارهای اصلی تبلیغاتی در بازاریابی شناخته می‌شوند که برای معرفی محصولات و خدمات به مخاطبان مورد استفاده قرار می‌گیرند. در طراحی بروشورها، رعایت اصول طراحی اساسی می‌تواند تأثیر بسزایی بر کیفیت و اثربخشی آنها داشته باشد. این اصول عبارتند از:

تعیین هدف و مخاطبان: در ابتدا باید هدف و مخاطبان مورد نظر بروشور را به‌دقت مشخص کنیم. آیا می‌خواهیم محصولات خود را معرفی کنیم یا خدمات خود را ارائه دهیم؟ مخاطبان ما جوانان، افراد میانسال یا سالخورده‌تر هستند؟ با شناخت هدف و مخاطبان، می‌توانیم محتوای مناسبی را برای بروشورمان انتخاب کنیم.

طراحی گرافیکی جذاب: طراحی بروشور باید جذاب و جلب‌کننده باشد تا توانایی جلب توجه مخاطبان را داشته باشد. انتخاب رنگ‌ها، فونت‌ها و ترازبندی مناسب و هماهنگ با هدف و مخاطبان، از اصول اساسی در طراحی گرافیکی بروشور است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استفاده از محتوای متناسب و موثر: محتوای بروشور باید متناسب با هدف و مخاطبان باشد و بتواند اطلاعات مهم و جذاب را به مخاطبان منتقل کند. استفاده از کلمات کلیدی و تصاویر مناسب، می‌تواند اثربخشی بروشور را بهبود ببخشد و تأثیر مثبتی بر جذب مخاطبان داشته باشد.

با رعایت این اصول، می‌توانیم بروشورهایی با کیفیت و مؤثر طراحی و چاپ کنیم که توانایی جذب و تأثیرگذاری بیشتری بر مخاطبان را داشته باشند و به رسیدن به اهداف بازاریابی ما کمک کنند.

بروشورها جزء پرکاربردترین ابزار تبلیغاتی می باشند و می توان گفت که طراحی بروشور نسبت به سایر طراحی ها حالت عمومی تر دارد و همه افراد می توانند جزء سفارش دهندگان بروشور باشند.
با توجه به این کاربرد وسیع بروشور چکار کنیم که طراحی بروشور قوی تری داشته باشیم و جزء ارائه دهندگان بروشوری نباشیم که به دورانداختن خیلی سریع آن توسط مخاطبین محکوم هستند.

نکات مهم در طراحی بروشور

نکات مهم در طراحی بروشور موارد زیر می باشد که در صورت رعایت آن طرح قوی تری را ایجاد خواهیم نمود که البته برای مخاطبین جذابیت بیشتر خواهد داشت.

وقتی می خواهید طراحی بروشور را آغاز کنید، کاربرد و عملکرد بروشور را در نظر بگیرید.

شما می توانید در طراحی بروشور یک سوپرایز ساده در نظر بگیرید بطور مثال بروشور در نگاه اول یک کتابچه به نظر می آید که دارای اطلاعات لازم برای مخاطبین می باشد اما بعد از اینکه کتابچه باز می شود در ابتدا عکس یک گل که به مخاطب هدیه می شود دیده می شود. این سوپرایز قشنگ و ساده می تواند تاثیر بسیار مثبتی در مخاطب ایجاد کند.

ایجاد کردن شکل های ساده در طراحی بروشور، تاثیرزیادی ایجاد می کند و می تواند بسیار باعث جذابیت شود، و از طرفی برش های روی بروشورها از زیبایی زیادی برخوردار است.

برای طراحی بروشور خلاقیت را فراموش نکنید. بصورت معمول طراحی بروشور از راست به چپ و رو به پایین است اما شما می توانید با استفاده از خلاقیت قوانین را بشکنید و طرحی جدید را ارائه دهید.

بروشور را کوچک طراحی کنید این را در نظر بگیرید که طراحی بزرگتر همیشه جذاب تر نمی باشد مزیت های بروشورهای کوچکتر اینست که قابل حمل و نگهداری می باشد و حتی به راحتی در کیف پول یا جیب عقب افراد جا می گیرند.

شما می توانید با ایجاد یک تغییر کوچک مثلاً دور گرد کردن بروشور به طراحی بروشور زیبایی و لطافت خاصی ببخشید و طرحی متمایز ایجاد کنید.

با شیوه های تا کردن متفاوت می توانید طراحی بروشور متفاوت داشته باشید. الزامی ندارد که صفحات بروشور مانند یک کتاب معمولی باشد می تواند بصورت‌های مختلف تا شود یا حتی آکاردئونی تا شود بصورتی که خواننده کل بروشور را می تواند در یک نگاه ببیند.

از شیوه‌های تا کردن به عنوان یک عنصر گرافیکی و برای متفاوت بودن طرح بروشور خود استفاده کنید.

زمانی پیش می آید که طراحی بروشور موجب بوجود آمدن اثرات شگفت انگیز می شود این تغییرات شگفت انگیز را می توان به سادگی بر روی یک بروشور ایجاد نمود بطور مثال تایپوگرافی خوب و مناسب بر روی سطح رویی بروشور می تواند برجستگی متن را بالا برده و موجب جذابیت بروشور بشود، از تصاویر جذاب هم در طراحی بروشور بهتر استفاده شود.

اگر قرار باشد در داخل بروشور CD و یا DVD و یا فلش مموری و ...قرار بگیرد سعی کنید برای پیاده سازی اینکار از یک روش خلاقانه و زیبا استفاده کنید.

تا جایی که امکان دارد طراحی بروشور بصورت کتاب گونه نباشد.

یک بروشور بصورت الزامی نباید حاوی محصولات یک شرکت باشد بلکه ممکن است دارای اطلاعات دیگر نیز باشد.

تا جایی که ممکن است از طرح های جذاب و پرسپکتیو در طراحی بروشور استفاده کنید زیرا چشمان مخاطب به مرکز تصویر هدایت می شود. ایجاد فضای سه بعدی می تواند جذابیت زیادی را داشته باشد.

استفاده از اشکال هندسی برای طرح بروشور می تواند کار را جذاب کند. الزامی نیست که بروشور شما حتماً مربع و یا مستطیل باشد بلکه می تواند طرح های دیگری مانند دایره ای، مثلث و ... داشته باشد تا وقتی این تصاویر زیبا روی هم تا می شود در هنگام باز شدن آن برای مخاطب جذابیت بیشتری داشته باشد.

در بعضی وقت‌ها می توانید از بافت نیز به عنوان یک عنصر در طراحی بروشور استفاده کنید. زمانی پیش می آید که عکس‌ها به تنهایی نمی توانند پیام شما را منتقل کرده و بهتر است از بافت نیز استفاده کنید. که این موجب می شود جذابیت کار شما بالا رود.

قبل از طراحی بروشور این را در نظر بگیرید که نحوه توزیع آن چگونه است و کجا قرار می گیرد، روی میز یا پیشخوان قرار می گیرد یا اینکه به دست افراد داده شود و یا در پاکت گذاشته می شود، بدیهی است که هرکدام از این روش‌ها در طراحی بروشور تاثیر می گذارد.

می توانید از برش‌های خلاقانه برای زیبایی بیشتر در بروشور استفاده کنید تا جذابیت کار بالا رفته و شکل نهایی بروشور نیز از حالت یکنواخت خارج گردیده مثلاً به شکل پاکت نامه شود.

از دای کات در طراحی بروشور استفاده کنید، با دای کات روزنه هایی در طراحی شما ایجاد می گردد که در زیر این روزنه ها، بخشی از کار نیز نمایان می شود البته این شیوه از نمایش بطوری نیست که مخاطب از کار شما بطور کامل مطلع گردد، اما جذابیت کار را افزایش می دهد.

0 نظر


خصوصیات یک لوگوی خوبتفاوت لوگو و آرمطراحی لوگو حرفه ایلوگو به چه معنی استاهمیت لوگو در کسب و کارلوگو چیست؟طراحی لوگو و استانداردهای جهانی آننکات کلیدی در طراحی لوگوتاریخچه طراحی لوگو و روند تکامل آنلوگو تایپ چیست؟بررسی تاریخچه و نحوه طراحی 10 لوگوی معروفلوگو چه چیزی را نشان می دهد؟بهترین نرم افزار طراحی لوگوطراحی کاتالوگ مبلمانمراحل طراحی کاتالوگ حرفه ایطراحی و چاپ کاتالوگ رنگ موچگونه بهترین طراحی کاتالوگ را داشته باشیماصول طراحی کاتالوگ و بروشورنکاتی راجع به طراحی کاتالوگتعریف کاتالوگ چاپیاصول طراحی کاتالوگطراحی کاتالوگ به سبک ژورنالیطراحی کاتالوگ صنعتیمراحل طراحی کاتالوگمزایا طراحی کاتالوگ حرفه ایاهمیت طراحی کاتالوگکلیاتی در مورد طراحی کاتالوگابعاد طراحی کاتالوگتأثیر طراحی کاتالوگ بر فروشطراحی کاتالوگ دیجیتالاصول طراحی هاردباکساصول طراحی بسته بندیطراحی جعبه حرفه ایطراحی جعبه مقواییاهمیت طراحی کارت ویزیتطراحی کارت ویزیت حرفه ایطراحی کارت ویزیتنکات مهم در طراحی ست اداریطراحی ست اداریاصول طراحی سربرگطراحی سربرگ در فتوشاپنکات ضروری در طراحی سربرگطراحی لیبل میوهمراحل طراحی لیبلطراحی پوسترطراحی فولدر حرفه ایطراحی بروشور خلاقانهطراحی و چاپ بروشور دو لتاصول طراحی بروشورطراحی حرفه ای بانی چاپطراحان مهرگانیازده ترفند برای طراحی تراکتاصول طراحی تراکت حرفه اینکات طلائی در طراحی و چاپ تراکتنحوه و اصول طراحی تراکتچگونه تراکت طراحی کنیمچگونه خوش عکس باشیمنکات کلی عکاسی طبیعتعکاسی از غذادرباره عکاسیآموزش عکاسی از منظرهعکاسی دیجیتالسلفی جذاب بگیریدزیباشناسی در عکاسیعکاسی خلاقانهجلوگیری از لرزش دوربین