نرم‌افزارهای طراحی لوگو دارای ویژگی‌ها و ابزارهای متنوعی هستند که اجازه می‌دهند تا کاربران به صورت حرفه‌ای و خلاقانه لوگوهای خود را ایجاد کنند. برخی از ویژگی‌های اصلی این نرم‌افزارها شامل موارد زیر می‌شوند:

ابزارهای طراحی گرافیکی: این ابزارها دارای امکاناتی برای رسم و ویرایش اشکال هنری مانند خطوط، دایره‌ها، مستطیل‌ها و منحنی‌ها هستند.

قابلیت استفاده از لایه‌ها: امکان استفاده از لایه‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید هر جزء از لوگو را به صورت مستقل ویرایش کنید و تغییرات را به راحتی اعمال کنید.

فونت و متن: این نرم‌افزارها قابلیت انتخاب انواع فونت‌ها و متون زیبا را فراهم می‌کنند تا متن لوگو به شکل مناسبی نمایش داده شود.

ابزارهای رنگی: امکان انتخاب و تنظیم رنگ‌ها به صورت دقیق و گسترده در این نرم‌افزارها وجود دارد.

وکتوری و رزولوشن بالا: لوگوهای طراحی شده در این نرم‌افزارها به صورت وکتوری ذخیره می‌شوند که به افزایش اندازه بدون افت کیفیت اجازه می‌دهد.

قابلیت ویرایش غیرمخرب: این نرم‌افزارها به ویرایش غیرمخرب اجازه می‌دهند که تغییراتی که در آنها اعمال می‌شود، تا زمانی که ذخیره نشده‌اند، تغییرات را اعمال نکنند.

قالب‌ها و الگوها: برخی از این نرم‌افزارها قالب‌ها و الگوهای طراحی شده از پیش ارائه می‌دهند که به شما کمک می‌کنند سریع‌تر به طراحی مطلوب خود برسید.

اندازه و موقعیت: ابزارهای قدرتمندی برای اندازه‌گیری و تنظیم موقعیت مختلف عناصر لوگو را دارند.

هر نرم‌افزاری ویژگی‌های خاص خود را دارد و بر اساس تجربه کاربری و نیازهای شما، ممکن است یک نرم‌افزار بهتر از دیگری برای شما مناسب باشد.

طراحی لوگو در چه نرم افزاری بهتر است

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که برای طراحی لوگو، طراحی پوستر، طراحی کارت ویزیت ، طراحی اسم و موارد مشابه چه نرم افزاری و یا نرم افزارهایی از بقیه مناسب‌تر هستند و به زبان ساده تر بهترین نرم افزار طراحی لوگو کدام است؟

در ادامه چهار نرم افزار برتر و قابلیت‌های آنان را مورد بررسی قرار می دهیم :

طراحی با Corel draw (کورل دراو) قدرتمند و سریع

بر اساس سیستم وکتوری کرل یکی از مزایای طراحی در coreldraw  این است که تا هر اندازه که لوگوتان بخواهد می توانید آن را بزرگ نمایید ، این نرم افزار می تواند گوشه های لوگوی شما را بدون هیچ مشکلی نرم و کرو کند، در واقع زمانی که شما تمایل داشته باشید لوگوی خود را در ابعاد و اندازه های بسیار بزرگ مانند تلوزیون های شهری بنر ها و یا بیلبورد ها نمایش بدهید لازم دارید که لوگوی بی نقص و بدون پیکسل داشته باشید ، بنابراین بهتر است از ابتدا یک لوگوی حرفه ای و بدون نقص و ترسیم شده در یک نرم افزار وکتوری مانند کرل دراو یا ایلستریتور داشته باشید.

کورل دراو در زمینه طراحی لوگو، طراحی کارت ویزیت، طراحی اسم، طراحی پوستر و ... نسبت دیگر نرم افزارهایی که نام برده می شود جدیدتر و بسیار کارا می باشد.
کورل دراو در عین سادگی دارای سرعت زیادی می باشد و امکانات بالایی دارد.

لوگو

بعضی از قابلیت های Corel draw

- دارای قابلیت ذخیره Template و Import and Export Template یعنی بازخوانی تمپلیت می باشد.
- نرم افزار Corel draw از تمامی فرمت‌های قبلی کورل دراو و همچنین فرمت‌های  MS Word 2007، Publisher 2007، Painter X، Lasted PDF Format و Adobe CS3 پشتیبانی می کند.
-برای کشیدن جدول در آن، ابزار Table موجود می باشد.
-قابلیت تغییر در اندازه متن به صورت خیلی سریع و Real Time.
- دارای قابلیت Power Trace یعنی تبدیل عکس به خط یا خطوطی که بتوان آنرا در Corel ویرایش کرد، است
-دارای قابلیت Object Manager که امکانات زیادی را به گرافیست ارائه می دهد، بطور مثال امکان لایه بندی و همچنین توانایی انتخاب نمایش خطوط فرضی برای هر صفحه بصورت جداگانه.
-در کورل دراو می توان با فایل‌های Adobe illustrator نیز کار کرد.

قابل ذکر می باشد به دلیل سادگی خیلی زیادی که نرم افزار کورل دراو دارد، اگر روزانه حدود 3 ساعت کار با این نرم افزار تمرین شود و این تمرین حدود یک ماه زمان ادامه یابد، حتی بدون نیاز به کلاس آموزشی و با استفاده از نرم افزارهای آموزشی می توانید این نرم افزار را فرابگیرید.

Illustrator (ادوبی ایلوستریتور) ساده و خلاق

بدون تردید شرکت ادوبی برترین شرکت در زمینه نرم افزارهای گرافیکی در دنیا می باشد؛ و یکی از برترین نرم افزارهای عرضه گردیده توسط این شرکت نرم افزار ادوبی ایلوستریتور می باشد.
و به دلیل اینکه این نرم ‌افزار وکتور بنیان می باشد در طراحی می توان با آن مانورهای زیادی داد و همچنین در طراحی لوگو، طراحی کارت ویزیت، طراحی پوستر و طراحی اسم این نرم افزار بسیار می تواند مفید و مناسب باشد.

بعضی از قابلیت های Illustrator

-دارای ابزار تایپ لمسی
-دارای ابزار رسم بردار پیشرفته
-قابلیت رنگ آمیزی و طرح ریزی پرسپکتیو
-قابلیت وارد کردن چندین فایل در طرح Illustrator
-امکان طراحی برای طرح های وکتور که بسیار پیچیده هستند.
-استخراج CSS از منابع اینترنتی
-امکان ایجاد طرح‌های مجعد برای اینترنت

قابل ذکر است اگر با فتوشاپ هیچگونه آشنایی ندارید برای فراگیری نرم افزار Illustrator تا سطح پیشرفته دو ماه زمان نیاز هست.

InDesign (ادوبی ایندیزاین) بسیار حرفه ای و صنعتی

می توان گفت که این نرم افزار بیشتر در صنعت استفاده می شود با نرم افزار InDesign کار شما در صفحه آرایی و طراحی کارت ویزیت و طراحی بسته بندی و ... بسیار ساده می گردد.
InDesign یک نرم افزار در زمینه صنعت چاپ و صفحه آرایی می باشد و در کل برای گرد آوردن و کنار هم قرار دادن متون و عناصر نگاره‌ای در قالب صفحات می باشد و در نگارش و ویرایش متون و نیز ایجاد و تغییر فایل‌های تصویری بکار نمی رود.
همچنین در ایندیزاین قابیلت‌های زیادی در حروف نگاری و صفحه آرایی هست که می توان برای تنظیم نمودن حروف، تایپوگرافی که در طراحی لوگوتایپ و طراحی اسم کاربرد دارد، از ایندیزاین استفاده نمود.
ایندیزاین همچنین دارای ابزارهایی برای تنظیم دقیق قرار گیری عناصر گرافیکی می باشد، و همچنین دارای  قابلیت استخراج خودکار اطلاعات از فرمت‌های گوناگون و تنظیم اندازه ستون‌ها، کادرها‌‌‌‌ و صفحه بندی است.

بعضی از قابلیت های InDesign

-امکان ایجاد سریع و راحت جدول‌ها در طراحی Table and cell styles
-امکان ذخیره خودکار تمام تغییرات
-نرم افزاری بسیار مفید برای طراحی و صفحه آرایی
-امکان انجام و کنترل نمودن transparency، creative effects، gradient feathers در طراحی و صفحه بندی
-جایگزین مناسب برای نرم افزار Adobe Page Maker
-دارای امکانات قدرتمند اضافه شده به محیط طراحی InDesign مانند Quick Apply، faster frame fitting،visual Pages panel، Multi-file Place.

Photoshop (فتوشاپ) بسیار وسیع و همه کاره

ادوبی فتوشاپ را دیگر بیشتر افراد می شناسند. Photoshop نرم افزاری بسیار قدرتمند و همه کاره برای انجام تمام کارهای گرافیکی می باشد. البته باید گفت که این نرم افزار حرفه ای ترین نرم افزار برای طراحی لوگو و پوستر نمی باشد اما برای حرفه ای شدن نیاز است که کار با این نرم افزار گسترده را فرا بگیرید.
مکمل نرم افزار فتوشاپ نرم افزار کورل دراو می باشد و گرافیست های حرفه ای این دو نرم افزار را بصورت مکمل در کنار هم و برای خلق و ویرایش تصاویر گرافیکی استفاده می کنند.
در واقع نرم افزارهای گرافیکی به دو دسته نرم افزاری پیکسلی و وکتوری تقسیم بندی می شوند که فتوشاپ در رده نرم افزارهای پیکسلی، نرم افزار کورل در رده نرم افزار وکتوری می باشد.
می توان گفت که فتوشاپ بیشتر برای افرادی مناسب می باشد که قصد دارند تصاویر خود را ویرایش کنند و کورل بیشتر برای طراحان و گرافیست های حرفه‌ای مورد استفاده قرار می گیرد.

بعضی از قابلیت های Photoshop

-انجام عملیات دلخواه بر روی عکس ها
-ویرایشگر حرفه ای عکس‌ها و قابلیت رتوش عکس‌ها
-به اشتراک گذاری عکس‌ها
-قرار دادن افکت‌های متعدد
-تغییر رنگ عکس‌ها
-مرور حرفه ای عکس‌ها
قابل ذکر می باشد با فرض اینکه فتوشاپ 3 ساعت در روز تمرین شود، برای آموزش ابتدایی تا پیشرفته این نرم افزار حدود 3 ماه وقت لازم است.

0 نظر


خصوصیات یک لوگوی خوبتفاوت لوگو و آرمطراحی لوگو حرفه ایلوگو به چه معنی استاهمیت لوگو در کسب و کارلوگو چیست؟طراحی لوگو و استانداردهای جهانی آننکات کلیدی در طراحی لوگوتاریخچه طراحی لوگو و روند تکامل آنلوگو تایپ چیست؟بررسی تاریخچه و نحوه طراحی 10 لوگوی معروفلوگو چه چیزی را نشان می دهد؟بهترین نرم افزار طراحی لوگوطراحی کاتالوگ مبلمانمراحل طراحی کاتالوگ حرفه ایطراحی و چاپ کاتالوگ رنگ موچگونه بهترین طراحی کاتالوگ را داشته باشیماصول طراحی کاتالوگ و بروشورنکاتی راجع به طراحی کاتالوگتعریف کاتالوگ چاپیاصول طراحی کاتالوگطراحی کاتالوگ به سبک ژورنالیطراحی کاتالوگ صنعتیمراحل طراحی کاتالوگمزایا طراحی کاتالوگ حرفه ایاهمیت طراحی کاتالوگکلیاتی در مورد طراحی کاتالوگابعاد طراحی کاتالوگتأثیر طراحی کاتالوگ بر فروشطراحی کاتالوگ دیجیتالاصول طراحی هاردباکساصول طراحی بسته بندیطراحی جعبه حرفه ایطراحی جعبه مقواییاهمیت طراحی کارت ویزیتطراحی کارت ویزیت حرفه ایطراحی کارت ویزیتنکات مهم در طراحی ست اداریطراحی ست اداریاصول طراحی سربرگطراحی سربرگ در فتوشاپنکات ضروری در طراحی سربرگطراحی لیبل میوهمراحل طراحی لیبلطراحی پوسترطراحی فولدر حرفه ایطراحی بروشور خلاقانهطراحی و چاپ بروشور دو لتاصول طراحی بروشورطراحی حرفه ای بانی چاپطراحان مهرگانیازده ترفند برای طراحی تراکتاصول طراحی تراکت حرفه اینکات طلائی در طراحی و چاپ تراکتنحوه و اصول طراحی تراکتچگونه تراکت طراحی کنیمچگونه خوش عکس باشیمنکات کلی عکاسی طبیعتعکاسی از غذادرباره عکاسیآموزش عکاسی از منظرهعکاسی دیجیتالسلفی جذاب بگیریدزیباشناسی در عکاسیعکاسی خلاقانهجلوگیری از لرزش دوربین