فولدر یا پوشه اداری همان پوشه ی کاغذی ای است که در آن اوراق اداری قرار می گیرد، گاهی این پوشه اداری می تواند با انتخاب طرح و چاپ مناسب تبدیل به یک وسیله ی تبلیغاتی شود. فولدر چاپی می توانند در ابعاد و اشکال مختلف باشند که بنا بر نیاز شما انتخاب و چاپ شود. اوراق اداری می توانند به صورت سربرگ ، سی دی یا تراکت یا کاتالوگ های تبلیغاتی قابل ارائه در نمایشگاه ها باشد. فولدر همان پوشه است و طوری طراحی می شود که بتوان در آن اوراق اداری از جمله سربرگ، کارت ویزیت، بروشور، کاتالوگ و سی دی محصولات (البته در صورت وجود) را در آن جاسازی نمود.

پوشه های سنتی و قدیمی معمولا از مواد و متریال سنگین ساخته می شدند که برای نگهداری متریال هایی مانند کاغذ های اداری کاربرد داشتند. اما بهتر است برای داشتن یک فولدر تبلیغاتی و اداری مناسب از چاپ فولدر استفاده نمایید چرا که قالب اختصاصی این فولدر ها علاوه بر اینکه باعث می شوند که کاغذها در یک کیف کاغذی با برند اختصاصی شما حمل شود چاپ روی آن نیز به نوع خودش معرف برند و شرکت شماست، علاوه بر آن بسته به انتخاب شما این فولدرها جایگاه سی دی و یا پاکت نامه و کارت ویزیت شما را نیز دارند که این امر باعث می شود تمام مدارک و اسناد تبلیغاتی شما به تفکیک در یک پوشه قرار گیرد و موقع پرزنت کردن مشتری به آشفتگی مدارک برنخورید و به دنبال مدارک گشتن، نیازی نداشته باشید.

علاوه بر تمام این ویژگی ها فولدر های تبلیغاتی با تمامی متریال های استاندارد و با قابلیت تحمل وزن بالا قابل چاپ و تولید هستند به طوری که می توانید مدارک بسیار زیادتری را از فولدر ها عادی و سنتی حمل کنید در عین اینکه زمانی که این فولدر ها را در دست می گیرید و به هرکجا که می روید فولدر شما نمایشگر برند شماست.

فولدر یا پوشه اداری همان پوشه ی کاغذی ای است که در آن اوراق اداری قرار می گیرد، گاهی این پوشه اداری می تواند با انتخاب طرح و چاپ مناسب تبدیل به یک وسیله ی تبلیغاتی شود. فولدر چاپی می توانند در ابعاد و اشکال مختلف باشند که بنا بر نیاز شما انتخاب و چاپ شود. اوراق اداری می توانند به صورت سربرگ ، سی دی یا تراکت یا کاتالوگ های تبلیغاتی قابل ارائه در نمایشگاه ها باشد.

فولدر همان پوشه است و طوری طراحی می شود که بتوان در آن اوراق اداری از جمله سربرگ، کارت ویزیت، بروشور، کاتالوگ و سی دی محصولات (البته در صورت وجود) را در آن جاسازی نمود.

در عصری که تحت تسلط فناوری دیجیتال است، جایی که فایل‌ها و اسناد به طور فزاینده‌ای در قالب الکترونیکی ذخیره می‌شوند و به آنها دسترسی پیدا می‌شود، فولدرها به عنوان ابزاری ثابت در تلاش برای مدیریت کارآمد اسناد باقی می‌ماند. با وجود ظهور راه حل های دیجیتال، فولدرها همچنان به عنوان ابزاری همه کاره و قابل اعتماد برای سازماندهی، ذخیره سازی و حمل و نقل اسناد مبتنی بر کاغذ باقی می مانند. بیایید جذابیت ماندگار فولدرها و ارتباط پایدار آن در عصر دیجیتال امروز را بررسی کنیم:

فولدرها ابزارهای ساده و در عین حال ضروری هستند که از آنها برای سازماندهی و ذخیره اسناد استفاده می‌شوند. فولدرها که معمولاً از مواد بادوام مانند مقوا یا پلاستیک ساخته می‌شوند، دارای یک یا چند جیب یا آستین هستند که می‌توان اسناد را برای نگهداری ایمن در آن قرار داد. آنها اغلب دارای ویژگی هایی مانند جای کارت ویزیت، جای خودکار هستند.

فولدرها اهداف مختلفی را در سازماندهی اسناد، هم در زمینه های حرفه ای و هم در زمینه شخصی انجام می دهند:

ارائه حرفه ای: در محیط های تجاری، فولدرها معمولا برای ارائه اسناد، گزارش ها، پیشنهادات و مواد بازاریابی به شیوه ای صیقلی و حرفه ای استفاده می شود. ظاهر شیک و منظم یک فولدر با طراحی خوب، اعتبار و حرفه ای بودن ارائه دهنده را افزایش می دهد و تأثیر مثبتی بر مشتریان و همکاران می گذارد.

محافظت از اسناد: فولدرها یک محفظه محافظ برای اسناد چاپی ایجاد می‌کنند و از آنها در برابر آسیب، چروک شدن یا رطوبت محافظت می‌کنند. با نگهداری ایمن اسناد در فولدرها ، کاربران می توانند یکپارچگی و خوانایی آنها را در طول زمان حفظ کنند و اطمینان حاصل کنند که اطلاعات مهم دست نخورده و خوانا باقی می مانند.

سازماندهی و طبقه بندی: فولدرها ابزاری مناسب برای سازماندهی و طبقه بندی اسناد چاپ شده بر اساس دسته بندی ها یا موضوعات خاص ارائه می دهند. با استفاده از فولدرهای مختلف برای پروژه‌ها، مشتریان یا بخش‌های مختلف، کاربران می‌توانند یک ساختار منطقی و سلسله مراتبی برای ذخیره و بازیابی اسناد ایجاد کنند و درهم‌کاری و سردرگمی را به حداقل برسانند.

حمل و نقل و تحرک: فولدرها به گونه ای طراحی شده اند که سبک و قابل حمل باشند و برای انتقال اسناد به جلسات، ارائه ها، کنفرانس ها و رویدادهای دیگر ایده آل هستند.

سفارشی‌سازی: فولدرها را می‌توان با آرم‌های شرکت، عناصر نام تجاری و طرح‌های شخصی‌سازی‌شده سفارشی کرد تا هویت و سبک سازمان را منعکس کند. گزینه های چاپ سفارشی به کاربران این امکان را می دهد که فولدرهای منحصر به فرد و چشم نوازی ایجاد کنند که از بقیه متمایز باشد و تأثیری ماندگار بر گیرندگان بگذارد.

فولدرها علی رغم نفوذ فراگیر فناوری دیجیتال، همچنان نقش حیاتی در سازماندهی، ارتباطات و ارائه اسناد بازی می کند. فولدرها با تطبیق پذیری، دوام و جذابیت همیشگی خود، یک متحد قابل اعتماد برای متخصصان، دانشجویان و افرادی است که به دنبال سازماندهی و محافظت از اسناد چاپی خود هستند. فولدرها چه برای ارائه‌های تجاری، پروژه‌های دانشگاهی یا سازمان‌های شخصی استفاده شود، ارزش ماندگار ابزارهای ساده و در عین حال مؤثر در دنیای دیجیتالی و پیچیده‌تر را نشان می‌دهد.

چاپ فولدر تبلیغاتی و فولدر چیست

موارد استفاده فولدر

-در سیستم ادارات و دبیرخانه ها از مواردی که کاربرد فراوان دارد فولدرها می باشند؛ با استفاده از فولدر می توان دسته ای از اوراق و اسناد را بطور منظم و مرتب شده در کنار یکدیگر قرار داده و نگهداری نمود.
-با چاپ فولدر ابزار تبلیغاتی قدرتمندی در اختیار مشتریان قرار می گیرد زیرا می توانید کاتالوگ، لیست قیمت، اسناد، مدارک لازم را درون فولدر قرار داده و به دست مشتری دهید.
-از فولدرها برای معرفی شرکت در نمایشگاه ها، سمینارها، کنفرانس ها و ... نیز استفاده کرد.

انواع فولدر

-فولدرها بر اساس درخواست مشتری و نوع کاربردشان طراحی می گردند. افراد بسیاری می توانند مخاطبین این ابزار تبلیغاتی باشند؛ از شرکت های بزرگ گرفته تا دانش آموزان و دانشجویان از فولدر تبلیغاتی استفاده می کنند.
-زونکن اداری، پوشه مخصوص مهندسان، کلیپ فایل، پوشه های جیب دار، پوشه سمیناری، پوشه های آویز، پوشه دکمه دار(تبلیغاتی، طلقی)، اکسپندینگ فایل و ... از نمونه های انواع فولدر می باشند.
-فولدرها از طریق چاپ افست چاپ می شوند. طراحی فولدرها بر اساس نوع درخواست مشتریان و نوع کاربردی که دارند انجام می شود؛ و البته کیفیت طراحی و چاپ فولدر به میزان هزینه ای که مشتریان می خواهد انجام دهند  نیز بستگی دارد.
-ممکن است در هر سازمان با توجه به جایگاه هر فرد، فولدری که انتخاب می شود دارای جنس متفاوتی باشد؛ مثلاً فولدر مدیریتی اصولاً از جنس چرم است و همچنین فولدرهای اداری دارای مقوای ضخیم برای نگهداری بهتر اوراق و اسناد هستند.
-فولدرهای طلقی در سایزهای متنوع A4, A3, A5, B5 و مناسب برای کلیه افراد می باشند.
-رنگ فولدرها و نوشته ها در فولدرها به صورت سفارشی انجام می شود و فولدرها می تواند که فاقد نوشته نیز باشند.
-رایج ترین نوع فولدر، فولدرهای مقوایی هستند که دارای رنگ های متنوع می باشند. این نوع فولدر علاوه بر داشتن جنبه محافظتی  بسته بندی برای اسناد و مدارک به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و اطلاع رسانی نیز کاربرد دارد.
-بیشترین مصرف کاغذ در چاپ فولدر کاغذهای گلاسه با گرماژ 250* 300 گرم است  که بصورت تعداد بالا چاپ می شوند. اگر فولدر دارای سایز کوچک باشد؛ می توان دو عدد فولدر را در کنار یکدیگر قرار داد که پس از چاپ برش داده می شوند، و برای صحافی، برش و سلفون آماده می شوند.
-در قسمت پایانی چاپ فولدر با توجه به نوع آن به دو دسته تقسیم می شوند فولدر چسبی و یا فولدر قفل سرخود که در زمان طراحی فولدر مشخص می شوند.
اگر بخواهیم داخل فولدر نیز دارای رنگ و چاپ باشد باید برای فولدر چاپ دورو انجام پذیرد و برای رنگ‌های داخلی فولدر نیز به پلیت احتیاج است.

نکات مهم در طراحی فولدر

طراحی و چاپ فولدر در سازمان‌ها دارای اهمیت فراوان می باشد به این دلیل که می توان از آن به عنوان یک ابزار تبلیغاتی بسیار مفید استفاده نمود.
در طراحی فولدر تبلیغاتی از نماد و لوگوی آن شرکت و سازمان استفاده می شود. از دیگر مواردی که در طراحی فولدر اداری باید رعایت گردد قرار گرفتن آدرس کامل آن سازمان یا شرکت، خلاصه ای از فعالیت هایی که در آن مجموعه انجام می شود و حتی تصاویری از فعالیت های سازمان و شعار تبلیغاتی مختص آن سازمان می باشد.

-فولدر یکی از عناصر اوراق اداری و از مجموعه ست اداری نیز محسوب می شود بنابراین باید نمادهای شرکت را معرفی نماید؛ رنگ فولدر باید با رنگ ست اداری و ست اداری طراحی شده شما همخوانی داشته باشد.
-اندازه فولدر نسبت به اوراقی که داخل آن قرار می گیرد تعیین می شود.
-بیشترین ابعاد فولدر برای نگهداری اسناد A4, A5, A3  می باشد.
-فولدرها تنها با ماشین چاپ افست چاپ می شوند.
-بعد از چاپ فولدر برای تکمیل کار و زیبایی و مقاومت بیشتر، روی آنها سلفون مات یا براق و یا uv موضعی قرار می گیرد. -طرح قالب فولدر نیز با دستگاه لترپرس انجام می شود.
-دورکندن فولدرها توسط دست انجام می شود و با دستگاه لترپرس مطابق طرح خط تا انجام می پذیرد.
-در فولدرهایی که دارای قفل هستند لبه اضافه فولدر داخل خط تیغ صفحه مقابل می رود و نیازی به چسب کشی ندارد. اما در فولدرهای چسبی یک لبه کار چسب می خورد تا ساخت فولدر تکمیل گردد.
-از نکات مهم دیگر اینست که اندازه فولدر باید بگونه ای باشد که مدارک و یا بروشور داخل فولدر از آن بیرون نزند بطور مثال برای قطع A4 از هر طرف حداقل باید 5 میلی متر بزرگتر باشد.

جهت خرید و سفارش انواع هاردباکس کلیک نمایید.

جهت خرید و سفارش انواع تقویم رومیزی کلیک نمایید.

جهت خرید و سفارش انواع لایت باکس کلیک نمایید.

0 نظر