بروشورها یکی از ابزارهای کارآمد در زمینه تبلیغات و بازاریابی هستند. این مواد تبلیغاتی، به صورت برگه‌های کوچک و جذاب طراحی می‌شوند که حاوی تصاویر، جملات کوتاه و اطلاعات مهم درباره محصول یا خدمت مورد نظر هستند. هدف اصلی بروشورها، جلب توجه مخاطبان و ترغیب آن‌ها به دریافت اطلاعات بیشتر است.

بروشورها معمولاً در رویدادها، نمایشگاه‌ها، فروشگاه‌ها و مکان‌های عمومی قرار می‌گیرند. این مواد تبلیغاتی با استفاده از طراحی جذاب و ساده، مخاطبان را به سمت خود جلب می‌کنند و اطلاعات اولیه را به آن‌ها ارائه می‌دهند. با ارائه اطلاعات ابتدایی، بروشورها مشتریان را به مراحل بعدی تبلیغات، مانند بازدید از وب‌سایت یا تماس با شماره تلفن مشخص، هدایت می‌کنند.

استفاده موثر از بروشورها نیاز به طراحی دقیق، محتوای کارآمد و ارتباط مؤثر با مخاطبان دارد. با بهره‌گیری از این ابزار تبلیغاتی، کسب و کارها می‌توانند حضور قوی‌تری در بازار داشته باشند و رابطه مثبت‌تری با مشتریان خود برقرار کنند.

چرا برای کسب و کارها بروشور استفاده می شود؟

با توجه به بالا رفتن حجم تبلیغات در دنیای امروز، می بینیم که تبلیغات به جزء جدایی ناپذیر هر کسب و کار و برند تبدیل شده است. در واقع می بینیم که بدون تبلیغات صاحبین کسب و کارها از رقبای خود عقب می مانند.
بروشور نیز به عنوان یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند می تواند در جهت تبلیغات کسب و کار شما بسیار پراثر باشد. در واقع کاربرد بروشور آنقدر زیاد است که نمی توان آنرا نادیده انگاشت.
حسن انتخاب بروشور برای تبلیغات این است که بازاریابی و تبلیغات با ارائه بروشور روشی متدوال بوده، و تقریباً می توان ادعا نمود که طراحی بروشور، تبلیغاتی موفق و مفید و جزء جدایی ناپذیر از بخش بازاریابی و تبلیغات هر کسب و کار و برند می باشد، اگر هنوز با بروشور آشنایی کامل ندارید ما در این مقاله سعی می کنیم که میزان آشنایی شما با بروشور را بیشتر و کامل کنیم.
شرکت بانی چاپ با داشتن سابقه طولانی در زمینه طراحی و گرافیک و چاپ می توانند کلیه خدمات در زمینه طراحی بروشور تا مرحله چاپ و استفاده را برای کسب و کار شما مهیا کند.

بروشور چیست؟

بروشور در واقع یک کتابچه چند صفحه ای یا اگر دقیق‌تر بگوییم چند لتی است که برای آموزش استفاده از کالا و خدمات از طرف ارائه دهندگان آن کالا یا خدمات طراحی و چاپ می شود، مورد استفاده بروشور بیشتر برای راهنمایی بیشتر مشتری از طریقه صحیح نحوه مصرف کالا می باشد و ممکن است جنبه تبلیغاتی آن کمتر باشد و برای تبلیغات بیشتر لازم است از کاتالوگ استفاده شود.
بروشور کتابچه کوچکی می باشد که در صفحات مختلف آن حاوی تصاویر محصول و شرحی بر ویژگی های آن و یا نحوه ارائه خدمات می باشد، اما فراموش نشود مهمترین هدف طراحی بروشور و چاپ بروشور معرفی محصولات و خدمات شماست.

بروشور بروشور چیست

brochure1 (1)

مزایای استفاده از بروشور

معرفی کسب و کار و محصول و خدمات شما با استفاده از بروشور
در تعریف بروشور اشاره کردیم که یک بروشور تبلیغاتی در جهت معرفی کالا و خدمات یک شرکت استفاده می شود، اما این ابتدایی ترین مزیت بروشور می باشد در واقع شما همیشه باید سعی کنید که از رقبایتان یک گام فراتر بوده و در چنین شرایطی طراحی بروشور متمایز خیلی می تواند برای شما موثر واقع شود. در زمان انتشار بروشور نیز باید دقت کرده و زمان انتشار بروشر را در موقعی قرار دهید که مخاطبین هدف خود را بخوبی شناسایی کرده اید. در این صورت بروشور با توجه به داشتن حجم اطلاعات بسیار قوی در مورد محصول و یا خدمات شما می تواند همچون یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند عمل کند.

بروشور به عنوان یک ابزار تبلیغاتی با صرفه و قدرتمند
اگر در زمینه فروش کالا و خدمات تجربه لازم را اخذ کرده اید متوجه هستید که لزوماً آن چیزی که مشتری تقاضا دارد به وی فروخته نمی شود و شما می توانید با ارائه پیشنهادات بهتر نظر مشتری عوض کرده و چیز دیگری را به او بفروشید، بنابراین پیشنهاد ما اینست که برای تهیه یک بروشور که هم دارای صرفه اقتصادی بیشتر باشد و هم به عنوان یک بازوی بسیار قدرتمند تبلیغاتی باشد، از بروشوری استفاده کنید که به معرفی کلیه کالا و خدمات شما حتی در آینده ممکن می پردازد و همچنین در تیراژ بالا اقدام به چاپ بروشور کنید، زیرا از لحاظ اقتصادی برای شما با صرفه تر خواهد شد.

بروشور تبلیغاتی موجب افزایش اعتماد مشتری به کسب و کار شما می شود.
طراحی بروشورهای تبلیغاتی در شرکت هایی انجام می شود که دارای اعتبار بیشتر بوده و همچنین به دلیل اینکه به معرفی کالا و خدمات حال و یا آینده می پردازد این حس را به مشتری القاء می کند که این شرکت قدرتمند بود و در حال پیشرفت بیشتر می باشد.

انواع بروشور از لحاظ ظاهر

بروشور تک برگی

این بروشور یک برگ بوده و به آن بروشور تک لتی نیز می گویند و همچنین ممکن است دارای اندازه مختلفی بوده و گاهی یک رو و گاهی دو رو می باشد.

بروشور دو لتی

بروشور دو لتی نیز از دو برگ یا لت پیوسته تشکیل می شود که این نوع بروشور نیز در ابعاد مختلف چاپ می شود.

بروشور تبلیغاتی کتابی

اینگونه بروشورها می تواند تا 21 صفحه و یا بیشتر طراحی شود و به دلیل اینکه ممکن است حتی یک بار هم خوانده نشود باید با صرفه کامل اقتصادی تهیه گردد.
بیشتر این بروشورها دارای جلد شومیزی و گلاسه می باشد. کاربرد بیشتر این بروشورها برای معرفی لوازم خانگی و یا لوازم بهداشتی می باشد.

بروشور آکاردئونی

این نوع بروشور نوع خلاقانه بروشور می باشد که مانند آکاردئون باز و بسته می شود.

انواع طراحی بروشور و چاپ بروشور

بروشورهای تبلیغاتی از لحاظ طراحی و چاپ به موارد زیر تقسیم بندی می گردند:

بروشور لتی

بروشورهایی که دارای یک یا چند صفحه بوده و تا زده می شود، بروشورهای آکاردئونی نیز در این نوع قرار می گیرند که اصولاً ابعاد آن به این صورت است که یک صفحه A4 به سه قسمت مساوی تقسیم شده و در هر قسمت طراحی خاص خود انجام می شود و مانند یک آکاردئون تا زده می شود.

brochure4 (1)

بروشور فِرمی

بروشورهایی که تعداد صفحات آن زیاد بوده و برای نگه داشتن آن باید از چسب گرم و یا منگنه استفاده شود. در این نوع بروشور در صفحه جلد آن اسم شرکت می آید و در صفحه آخر نشانی و تلفن شرکت قرار می گیرد.
نوع خط در این نوع بروشور بسیار مهم می باشد.

بروشور اسلیپ کیس

این نوع بروشورها را به عنوان پوشه مورد استفاده قرار می گیرد و در بعضی اوقات به آنها فولدر نیز می گویند و این فولدرها برای گذاشتن ورقه جدا جدا مورد استفاده قرار می گیرد، بهتر است که در آن جایی نیز برای گذاشتن CD و کارت ویزیت تعبیه شود.
این نوع بروشورها از کاغذهای گلاسه و ایندربرد 250 تا 300 گرمی استفاده می کند و پس از چاپ بروشور یک لایه سلفون روی جلد ان کشیده می شود تا مقاومت آن بیشتر شود.

پامفلت یا لیفت

این نوع بروشورها از کاغذهای گرماژ پایین استفاده می کنند. پامفلت برای دفترچه های راهنمای کالا زیاد کاربرد دارد، که در آن از کاغذهای تحریر 80 گرم و یا پایین تر استفاده می شود و لیفت هم اغلب برای بروشورهای موجود در جعبه های دارو کاربرد دارد.
قابل ذکر است که اینگونه بروشورهای بیشتر جنبه آموزشی داشته و کمتر جنبه تبلیغات مستقیم را دارد.

انواع  بروشور در تبلیغات

در زمینه تبلیغات و بازاریابی، بروشورها دارای 5 نوع می باشد:

بروشورهایی که زمان ارائه آن قبل از انتخاب محصول می باشد.

این بروشورها حاوی اطلاعات لازم در مورد کالا و خدمات شما می باشد حتی اگر بهترین فروشنده را داشته باشد مشتریان تمایل دارند که خودشان کالا را بررسی کنند و این مواقع در صورت طراحی بروشور زیرکانه می تواند تاثیر لازم را داشته باشد.

بروشورهایی که پس از فروش کالا یا خدمات به مشتری ارائه می شود.

این نوع بروشورها بیشتر برای حفظ مشتریان و تبدیل آنها به یک مشتری دائمی مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین خوب است که پس از فروش نیز بروشور جذابی در اختیار مشتری قرار بگیرد.

بروشورهای پستی

این بروشورها می تواند حاوی مطالب مختلفی باشد که بصورت پست در اختیار مخاطبین قرار می گیرد و این نوع بروشور می تواند همراه با هدایای تبلیغاتی در اختیار مشتریان قرار بگیرد.

بروشورهای مخصوص پرسش و پاسخ

این بروشورها حاوی پرسش‌های احتمالی است که ممکن است به ذهن مشتری خطور کند و به همراه پاسخ که می تواند برای مشتری در جهت قانع شدن برای خرید بسیار موثر باشد و در نتیجه منجر به افزایش فروش می گردد.

بروشورهای روی میز پیشخوان

این بروشورها روی میز پیشخوان فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌ها قرار داده می شود و در معرض دید تمام رهگذران و مشتریان قرار می گیرد بنابراین باید از تصاویر جذابی در آن استفاده شود تا بتوان جلب توجه کند.

0 نظر


چاپچاپ افستمزایای چاپ افستتفاوت چاپ افست و چاپ دیجیتال کاتالوگتفاوت بین بروشور و کاتالوگبروشور چیستست اداری شامل چیستست اداری خلاقانهمراحل چاپ ست اداریاقلام ست اداریست اداری کاملدلایل استفاده از سربرگ در مکاتبات اداریاصول سربرگ حرفه ایویژگی های سربرگانواع پاکت نامهچاپ پاکت نامهکارت ویزیت خلاقانهمراحل ایجاد کارت ویزیتکارت ویزیت خاصانواع کارت ویزیتپنج دلیل مهم برای داشتن کارت ویزیتتراکت چیست؟تراکت خلاقانهتاثیر تراکت بر فروشتاثیر تراکت بر تبلیغاتتوزیع تراکتچاپ لیبل شیشه ایلیبل چیستسفارش چاپ لیبل پشت چسبدارانواع لیبلچاپ استیکر شیشه ایپوستر چیست؟کاربرد لیوان کاغذیانواع چاپ مگنتچاپ مگنت یا چاپ روی آهنربا چیست؟انواع اندازه ماشین های چاپبرتری های چاپ دیجیتالمزایای چاپ دیجیتالانواع چاپ دیجیتالچاپ لارج فرمت چیستتابلو بک لایت چیستهمه چیز درباره چاپ سولیتهمه چیز درباره چاپ بنرسولیت چیستتفاوت چاپ اکوسالونت و سالونتانواع لمینت پس از چاپچاپ پلات و لمینت چیستانواع دستگاه چاپ بنرپلاتر چیستدستگاه چاپ اکوسالونتکاربرد چاپ استیکرمش استیکرتابلو روان چیستچاپ فلکسیوینیل چیستساخت تابلو ال ای دی ثابتتابلو فلکسی چیستچاپ فلت بد چیست