لیبل‌ها ابزارهای مهم در شناسایی و تبلیغ محصولات هستند و در بازار مختلف انواع مختلفی دارند. یکی از انواع رایج لیبل‌ها، لیبل‌های نقره‌ای یا نقره‌ای با تمرکز بر روی محتوای متنی و اطلاعات فنی محصولات است. این نوع لیبل‌ها به خصوص در صنایع الکترونیک، پزشکی، و فناوری اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لیبل‌های رنگی یا چاپ دار، دارای طرحات جذاب و رنگ‌های زنده هستند و به طور عمده در صنعت مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، و لوازم بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این انواع لیبل‌ها به مشتریان اطلاعات بصری بیشتری ارائه می‌دهند و می‌توانند جلب توجه و تاثیرگذاری بیشتری در تصمیمات خرید داشته باشند.

لیبل‌های هولوگرافیک یا هولوگرامی از تکنولوژی پیشرفته هولوگرافی برای ایجاد تصاویر سه‌بعدی و ایمنی استفاده می‌کنند. این نوع لیبل‌ها معمولاً در محصولات ارزشمند مانند لوازم الکترونیکی، محصولات لوکس، و اسناد رسمی به کار می‌روند. هولوگرافیک بودن این لیبل‌ها به عنوان یک امکان امنیتی محسوب می‌شود و از تقلب در بازار جلوگیری می‌کند.

لیبل اصولاً بصورت برچسب ظریفی می باشد که مشخصات کالا را شامل می شود و بر روی بسته بندی کالا و یا خود کالا قرار می گیرد، و کالا و مشخصات آن و حتی مواد تشکیل دهنده آن را توصیف می کند. در طراحی لیبل با توجه به اینکه انواع مختلف داریم باید نکات لازم برای هر یک در نظر گرفته شود.

انواع لیبل 

برچسب کاغذی یا Paper Label

لیبل کاغذی یا برچسب‌های کاغذی دارای انواع مختلفی می باشند از جمله: گلاس، نیمه گلاسه، مات و ... در رنگ نیز بسیار متنوع می باشند مثلاً آبی، قرمز، بنفش و ... در واقع برچسب‌های کاغذی را به هر رنگی می توان چاپ نمود.
این برچسب ها بیشتر در صنعت نساجی برای ردیابی محصول مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع برچسب‌ها دارای قیمت ارزان و همچنین دارای مقاومت و سطح براق می باشد.

برچسب متال یا Metal Label

چنین برچسب‌هایی از نوعی آلیاژ فلز ایجاد گردیده اند که از نظر کشیدگی دارای مقاومت زیادی می باشند و در برابر دما نیز بسیار مقاوم می باشد، یعنی در دماهای بین منفی 40 درجه سانتی‌گراد  و مثبت 220 درجه سانتی‎گراد تمامی ویژگی‌های خود را از نظر چسبندگی حفظ می کند.
موارد استفاده این نوع لیبل‌ها در لوازم خانگی و الکترو موتورها می باشند و در حقیقت شناسه‌ای برای محصولات‌شان است.
این لیبل‌ها ضد خط و خش بوده و در صورتیکه برای چاپ از ریبون خاص استفاده گردد کیفیت چاپ روی آن عالی خواهد بود.
این نوع لیبل ها همچنین در برابر مواد شوینده حتی شوینده های قوی مقاوم می باشند.
برچسب‌های متال دارای رنگ نقره ای بوده و برای چاپ باید ار ریبون رزین برای آنها استفاده نمود.

برچسب سکیوریتی یا Security Label

لیبل امنیتی یا پرینت لیبل گچی یا Security Label که به آن کاغذ پشت چسب دار خرد شونده نیز می گویند. طراحی‌ این لیبل‌ها بیشتر برای اموال و موارد امنیتی انجام می شود و قابلیت مقاومت در برابر انواع حلال‌ها و عوامل طبیعی را دارند، و به هیچ وجه کنده نمی شوند برای همین است که به آنها برچسب خرد شونده نیز می گویند. بیشتر برای برچسب گارانتی محصول مورد استفاده قرار می گیرد و می توان برای برچسب محصول نیز از آن استفاده کرد.

برچسب وید یا Void Label

مقاومت لیبل وید بالا می باشد و دارای مقاومت در برابر حرارت تا هشتاد درجه سانتیگراد می باشد و بیشتر در بحث گارانتی استفاده می شود.
این نوع لیبل دارای دو نوع شطرنجی و نقره ای است. نوع شطرنجی این نوع هنگامی پیش می آید که زمان جدا شدن از محصول لیبل به صورت شطرنجی جدا شده و بخشی از لیبل که روی محصول باقی می ماند موجب غیر قابل استفاده مجدد آن می گردد.
نوع نقره ای آن به این صورت می باشد که برچسب‌ها به محصول چسبانده می شود و هنگام جدا شدن، کلمه VOID بصورت انگلیسی روی محصول باقی مانده و موجب می شود لیبل بدون استفاده گردد.

برچسب اموال یا Asset Label

پرینت لیبل شبرنگ یا Asset Label همانطور که از اسم آن مشخص می باشد جهت اموال سازمان‌ها و شرکت‌ها استفاده می شود، این نوع لیبل بیشتر بحث امنیتی در نوع برچسب‌ها را دارد اما از نوع دیگر لیبل‌های امنیتی ضخیم‌تر می باشد.
پرینت لیبل اموال یا کاغذ پشت چسب‌دار شبرنگ، که در خیلی از موارد به آن لیبل امنیتی نیز گفته می شود، در برابر الکل، بنزین و مواد شوینده مقاومت بالایی دارند.

برچسب حرارتی یا Thermal Label

این نوع لیبل‌ها بیشتر در صنعت پوشاک استفاده می شود و همچنین در چاپ نیازی به ریبون ندارند و برای مکانیزه شدن فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می گیرد.

برچسب پشت متال یا Back Metal Label

برچسب‌های پشت متال دارای چسبندگی زیاد بوده و در موارد خاصی مثلاً برای چسباندن سطوح روغنی در جاهایی که آغشته به روغن می شوند استفاده می شوند.

برچسب پی وی سی یا PVC Label

لیبل های پی وی سی مقاومت زیادی از نظر کشیدگی دارند دارای جنس پی وی سی بوده و مثل پلاستیک هستند و دارای مقاومت تا 80 درجه سانتی گراد را دارند و همچنین در برابر باد و باران و گرمای آفتاب نیز مقاومت داشته و دارای انواع مات و براق بوده و موارد استفاده آنها بیشتر در داروسازی، لوازم خودرو و لوازم خانگی می باشد.

برچسب بی رنگ و شفاف یا Transparent Label

این نوع برچسب‌ها بیشتر روی شیشه ها استفاده می شود زیرا بی رنگ هستند و از هر دو طرف نوشته ها نیز قابل خواندن می باشند، و موارد بیشتر استفاده آن شیشه ماشین و همچنین روی کارت ضمانت محصولات الکترونیکی استفاده می شود.

تگ لیبل یا برچسب امنیتی یا Tag Label

در تگ لیبل مدار مغناطیسی وجود دارد؛ و البته سیستم دزدگیر نیز جلوی درب خروجی انبار و یا فروشگاه وجود دارد  تا مانع از خروج غیر مجاز اجناس از انبار و یا فروشگاه شود.

لیبل تایوک یا Tywac Label

این نوع برچسب‌ها از الیاف فشرده در صنایع خودرو سازی می باشد.

رول پارچه ای یا Fabric Roll

این نوع رول‌ها بدون چسب بوده و در بخش پوشاک استفاده می شود.

طراحی لیبل به عنوان برچسب مواد غذایی

طراحی لیبل برای مواد غذایی باید بگونه ای باشد که بتواند در بازارهای مختلف داخلی و صادراتی با دیگر برندها رقابت داشته باشد.
همچنین طراحی لیبل مواد غذایی با توجه به رقابتی  بودن آن در ایران دارای اهمیت زیادی می باشد. از طرفی دیگر طراحی لیبل حرفه ای مواد غذایی می تواند موجب جذب مخاطبین در فروشگاه و افزایش فروش گردد.
در طراحی لیبل برای مواد غذایی باید خلاقیت کافی در استفاده از المان‌های مختلف آن انجام صورت پذیرد، تا طرحی مناسب برای لیبل مواد غذایی را به خریداران ارائه شود.

چاپ لیبل برای سی دی

یکی از مواردی که در عرصه تبلیغات بسیار پر رقابت می باشد همین لیبل سی دی می باشد. نکته مهم در این خصوص اینست که سی دی مورد استفاده در طراحی لیبل و چاپ لیبل باید دارای کیفیت بالایی باشند.

پرینت لیبل

پرینت لیبل یا  label print که از عمومی ترین لوازم جانبی رایانه ها می باشد. ما دارای انواع مختلف لیبل پرینت می باشیم که از بین آنها می توان به لیبل پرینت جوهرافشان، پرینت لیبل لیزری و...اشاره نمود.
همچنین از پرینت لیزرهای حرارتی نیز می توان به عنوان بالاترین مکانیزم در چاپ نام برد، از مواد لازم در کار می توان به کاغذی که پس از پرینت لیبل در برابر گرما و حرارت حساس است و به سرعت واکنش نشان می دهد باشد، نام برد.
لیبل پرینت ‌ها دارای کاربرد وسیعی هستند مانند انبارداری، چاپ قیمت فروش، چاپ بارکد، چاپ روی بسته‌های خون، برچسب‌های بسته بندی و ....

0 نظر


چاپچاپ افستمزایای چاپ افستتفاوت چاپ افست و چاپ دیجیتال کاتالوگتفاوت بین بروشور و کاتالوگبروشور چیستست اداری شامل چیستست اداری خلاقانهمراحل چاپ ست اداریاقلام ست اداریست اداری کاملدلایل استفاده از سربرگ در مکاتبات اداریاصول سربرگ حرفه ایویژگی های سربرگانواع پاکت نامهچاپ پاکت نامهکارت ویزیت خلاقانهمراحل ایجاد کارت ویزیتکارت ویزیت خاصانواع کارت ویزیتپنج دلیل مهم برای داشتن کارت ویزیتتراکت چیست؟تراکت خلاقانهتاثیر تراکت بر فروشتاثیر تراکت بر تبلیغاتتوزیع تراکتچاپ لیبل شیشه ایلیبل چیستسفارش چاپ لیبل پشت چسبدارانواع لیبلچاپ استیکر شیشه ایپوستر چیست؟کاربرد لیوان کاغذیانواع چاپ مگنتچاپ مگنت یا چاپ روی آهنربا چیست؟انواع اندازه ماشین های چاپبرتری های چاپ دیجیتالمزایای چاپ دیجیتالانواع چاپ دیجیتالچاپ لارج فرمت چیستتابلو بک لایت چیستهمه چیز درباره چاپ سولیتهمه چیز درباره چاپ بنرسولیت چیستتفاوت چاپ اکوسالونت و سالونتانواع لمینت پس از چاپچاپ پلات و لمینت چیستانواع دستگاه چاپ بنرپلاتر چیستدستگاه چاپ اکوسالونتکاربرد چاپ استیکرمش استیکرتابلو روان چیستچاپ فلکسیوینیل چیستساخت تابلو ال ای دی ثابتتابلو فلکسی چیستچاپ فلت بد چیست