بروشورهای دو لت یکی از پرکاربردترین و موثرترین ابزارهای تبلیغاتی در بازاریابی هستند. این نوع بروشورها دارای چهار صفحه هستند که به دو برگ تقسیم می‌شوند و به دلیل فضای بیشتری که ارائه می‌دهند، امکان ارائه اطلاعات بیشتر و جامعتر به مخاطبان را فراهم می‌کنند. طراحی بروشور دو لت از نظر گرافیکی و محتوایی باید بسیار جذاب و متناسب با هدف باشد.

در مرحله طراحی، باید به انتخاب تصاویر با کیفیت و متناسب با موضوع بروشور، ایجاد یک طرح گرافیکی منحصربفرد و جذاب و هماهنگ با هویت بصری برند توجه شود. همچنین، استفاده از رنگ‌های جذاب و فونت‌هایی که خوانایی را افزایش دهند، از اهمیت بسیاری برخوردار است. در نهایت، انتخاب چاپگر معتبر و با تجربه بسیار حائز اهمیت است تا کیفیت چاپ بروشور به انتظارات برسد و پیام موردنظر به بهترین شکل ممکن به مخاطبان منتقل شود. این بروشورها می‌توانند به عنوان یک ابزار قدرتمند در استراتژی بازاریابی و تبلیغات برند مورد استفاده قرار گیرند و در جذب مشتریان و ارتقاء تصویر برند تأثیر چشمگیری داشته باشند.

بروشور

بروشور ابزاری است که اصولاً برای معرفی کالا و خدمات یک شرکت طراحی می گردد و در بعضی مواقع طراحی بروشور به عنوان راهنمای استفاده از کالا و خدمات یک شرکت، انجام می شود. فرق بروشور با کاتالوگ در همین است که کاتالوگ نیز به معرفی کالا و خدمات یک شرکت می پردازد اما کاتالوگ بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و در بیان مشخصات کالاهای و خدمات خیلی ریز نمی شود، و یک شمای کلی از محصولات یک شرکت را ارائه می دهد.
اما بروشور در بیان مشخصات یک محصول ریز می شود و جنبه تبلیغاتی آن کمتر ولی جنبه راهنمایی آن بیشتر است.
بروشورها در ابعاد و مدل‌های مختلف طراحی و چاپ می شوند مثلاً بروشور تک لت و بروشور دو لت و بروشور سه لت داریم و یا بروشورهایی داریم که بصورت کتابچه چاپ می شوند و به آن بروشور کتابچه ای گفته می شود و ...
هر کدام از انواع بروشور، دارای اندازه های متفاوت می توانند باشند، و همچنین از جنس های مختلف کاغذ و با ضخامتی مناسب با کاری که قرار است انجام شود، استفاده می شوند.
بصور مثال در زمانی که بروشوری طراحی شده برای راهنمای استفاده از محصول می باشد، و اصطلاحاً به آنها پمفلت نیز گفته می شود، کاغذ آنها دارای ضخامت کمی است.

طراحی بروشور دولت

-برای طراحی بروشور باید در نظر داشته باشید که رزولوشن فایل طراحی شما 300 dpi یا پیکسل در اینچ باشد.
-همچنین برای طراحی بروشور این موضوع لحاظ شود که اندازه فایل دقیقاً با اندازه و ابعاد بروشور یکسان باشد.
-برای تنظیم سیستم رنگی از CMYK استفاده شود.
-به دلیل اینکه در سیستم چاپ افست و چاپ دیجیتال تفاوت هایی وجود دارد و با توجه به محدودیت هایی که در ابعاد کاغذ و برش در هر کدام از این دو روش چاپ وجود دارد، ممکن است اندازه محصول نهایی شما با استاندارد کمی متفاوت باشد.
-در کل بروشور دو لت بروشوری است که دارای چهار صفحه و دو لت می باشد و در ابعاد زیر تهیه می شود:

1-هر لت اندازه برگه A4 باشد و وقتی که بروشور باز می شود اندازه برگه A3  می شود.
2-هر لت اندازه برگه A5 باشد و وقتی که بروشور باز می شود اندازه برگه A4 می شود.
3-هر لت اندازه برگه A6 باشد و وقتی که بروشور باز می شود اندازه برگه A5 می شود.
4-هر لت اندازه برگه 20*20 سانتی متر می باشد و وقتی باز می شود اندازه برگه 40*20 می باشد.

نکات مهم در طراحی بروشور دو لت

-از فونت‌های کوچکتر از 6 پوینت در طراحی بروشور به دلیل ریز بودن و عدم خوانایی خودداری شود.
-از هر طرف کار در طراحی بروشور حداقل باید 5 میلی متر یا نیم سانتی متر فاصله باشد، و همچنین نحوه قرارگرفتن عناصر آن مانند متون، لوگو و تصاویر باید در فایل شما به گونه ای باشد که زمانی که محصول شما برش زده می شود و شما این حاشیه امن را در کار خود رعایت کرده اید نوشته ها و تصاویر شما دست نخورده باقی می مانند.
- رنگ پس زمینه را از هر طرف تا انتهای فایل ادامه دهید تا در صورتی که برش کمی جابه جا شود حاشیه بروشور شما بدون رنگ نماند.
- در کناره های متن حاشیه نگذارید زیرا در آن احتمال عدم تقارن وجود دارد.
- بروشور دو لتی به دلیل اینکه از وسط تا می شود بنابراین سعی کنید در طراحی بروشور دو لت این را در نظر بگیرید که نوشته و تصاویر و عناصر اصلی را نزیک محل تا خوردن بروشور قرار ندهید.
- به نحوه تا خوردن، بسته شدن کدام بخش‌ها و نمایش نهایی بروشور دقت کنید تا در طراحی بروشور اشتباهی رخ ندهد.
- پیش از چاپ نهایی حداقل یک پرینت سیاه وسفید از کار گرفته شود تا مطمئن شوید در چاپ با مشکلی مواجه نمی شوید.
-برای نوشته ها و همچنین عناصر سیاه کوچک حتماً از رنگ سیاه تک رنگ یعنی (C:0 M:0 Y:0 k:100) استفاده شود.
-این نکته را در نظر داشته باشید که ساختار تولید و بازنمایی رنگ‌ها در مانیتور و در چاپ با یکدیگر متفاوت می باشد.
-در چاپ نیز تکنیک‌های چاپ افست و دیجیتال نیز با یکدیگر تفاوت دارند و برای همین با توجه به استفاده از هر کدام از روش‌های چاپ رنگ نهایی محصول شما به یک شیوه می تواند باشد.
- کاغذها نیز بر روی چاپ رنگ‌ها تاثیر می گذارد، و برای همین باید کاغذ مناسب کار خود را با هماهنگی با مجموعه ای که برای طراحی و چاپ بروشور خود انتخاب کرده اید در نظر بگیرید.
شرکت بانی چاپ با داشتن سابقه ارزنده و طولانی در زمینه چاپ و طراحی می تواند کلیه امور مربوط به طراحی بروشور و چاپ بروشور شما را بر عهده بگیرد.

فرمت فایل‌های بروشور برای چاپ 

طراحی بروشور باید در فرمت PDF, TIFF, JPEG  تهیه شود. البته برای اینکه تغییرات ناخواسته در فایل‌ها ایجاد نشود بهترین فرمت PDF می باشد.

0 نظر


خصوصیات یک لوگوی خوبتفاوت لوگو و آرمطراحی لوگو حرفه ایلوگو به چه معنی استاهمیت لوگو در کسب و کارلوگو چیست؟طراحی لوگو و استانداردهای جهانی آننکات کلیدی در طراحی لوگوتاریخچه طراحی لوگو و روند تکامل آنلوگو تایپ چیست؟بررسی تاریخچه و نحوه طراحی 10 لوگوی معروفلوگو چه چیزی را نشان می دهد؟بهترین نرم افزار طراحی لوگوطراحی کاتالوگ مبلمانمراحل طراحی کاتالوگ حرفه ایطراحی و چاپ کاتالوگ رنگ موچگونه بهترین طراحی کاتالوگ را داشته باشیماصول طراحی کاتالوگ و بروشورنکاتی راجع به طراحی کاتالوگتعریف کاتالوگ چاپیاصول طراحی کاتالوگطراحی کاتالوگ به سبک ژورنالیطراحی کاتالوگ صنعتیمراحل طراحی کاتالوگمزایا طراحی کاتالوگ حرفه ایاهمیت طراحی کاتالوگکلیاتی در مورد طراحی کاتالوگابعاد طراحی کاتالوگتأثیر طراحی کاتالوگ بر فروشطراحی کاتالوگ دیجیتالاصول طراحی هاردباکساصول طراحی بسته بندیطراحی جعبه حرفه ایطراحی جعبه مقواییاهمیت طراحی کارت ویزیتطراحی کارت ویزیت حرفه ایطراحی کارت ویزیتنکات مهم در طراحی ست اداریطراحی ست اداریاصول طراحی سربرگطراحی سربرگ در فتوشاپنکات ضروری در طراحی سربرگطراحی لیبل میوهمراحل طراحی لیبلطراحی پوسترطراحی فولدر حرفه ایطراحی بروشور خلاقانهطراحی و چاپ بروشور دو لتاصول طراحی بروشورطراحی حرفه ای بانی چاپطراحان مهرگانیازده ترفند برای طراحی تراکتاصول طراحی تراکت حرفه اینکات طلائی در طراحی و چاپ تراکتنحوه و اصول طراحی تراکتچگونه تراکت طراحی کنیمچگونه خوش عکس باشیمنکات کلی عکاسی طبیعتعکاسی از غذادرباره عکاسیآموزش عکاسی از منظرهعکاسی دیجیتالسلفی جذاب بگیریدزیباشناسی در عکاسیعکاسی خلاقانهجلوگیری از لرزش دوربین