تراکت‌ها یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی هستند که به شکل کاغذی تهیه می‌شوند و اطلاعات مختلف درباره محصولات یا خدمات را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند. تاثیر تراکت در تبلیغات بسیار مهم است. این ابزار تبلیغاتی می‌تواند به شما کمک کند تا به صورت جذاب و موثر، پیام و اطلاعات مرتبط با کسب و کار یا محصول خود را به مخاطبان منتقل کنید.

اولین تاثیر تراکت در تبلیغات، افزایش شناخت مخاطبان نسبت به برند یا محصول است. با ارائه اطلاعات دقیق و جذاب در تراکت، مخاطبان با محتوای مهم و مفیدی آشنا می‌شوند و این باعث می‌شود که نام شما و کسب و کارتان در ذهن آنها بماند. تراکت‌ها همچنین می‌توانند تاثیر مستقیم بر تصمیمات خرید مخاطبان داشته باشند. اطلاعات ویژه، تخفیف‌ها و پیشنهادهای انحصاری در تراکت‌ها می‌توانند ترغیب‌کننده باشند و مخاطبان را به اقدام و خرید ترغیب کنند.

تراکت به عنوان یک وسیله تبلیغاتی با هزینه کم نیز تاثیرگذاری بالایی دارد. با توزیع تراکت‌ها در مکان‌های عمومی یا ارسال به مخاطبان، شما می‌توانید به صورت گسترده و اقتصادی به تبلیغات خود ادامه دهید. به کمک تراکت‌ها، ارتباط مستقیم با مخاطبان برقرار می‌کنید و تاثیر بیشتری در جلب توجه و ترویج کسب و کارتان خواهید داشت.

اهمیت تبلیغات با تراکت

چاپ تراکت جزء ابتدایی ترین و کم هزینه ترین روش‌های تبلیغاتی می باشد که انتخاب بسیاری از کسب و کارها برای تبلیغات و بازاریابی است. شاید شما نیز بارها و بارها با این برگه های جذاب تبلیغاتی روبرو شده اید، البته همه آنها دارای جذابیت نیستند زیرا هر تراکت با دربرداشتن تعدادی جمله، تصویر ساده و چاپ شدن و سپس توزیع آنها، تبدیل به یک تراکت موفق نخواهند شد.
چیزی که مشخص است برای طراحی تراکت باید از اصول حرفه ای آن بهره برد و تراکت حرفه‌ای روانه بازار کرد ما در مقالات دیگر نحوه طراحی تراکت حرفه ای را نیز بررسی خواهیم کرد .

این روزها استفاده از تراکت برای تبلیغ محصولات و برای اطلاع رسانی رویدادها رواج پیدا کرده است، برای تبلیغات می توان از روشهای زیادی استفاده کرد اما یکی از مهمترین دلایلی که از تراکت استفاده می شود اینست که نیاز به بودجه بالا ندارد و ممکن است همه شرکت‌ها هزینه کافی برای تبلیغات پر هزینه را ندارند، بنابراین از اولین مزیت های استفاده از تراکت هزینه کم آن می باشد.
البته ممکن است در تبلیغات کم هزینه هم شبکه های اجتماعی نقش بالایی داشته باشند اما به هر حال نمی توانند جایگزین تبلیغات چاپی و تراکت را بگیرند.

تاثیر تراکت بر تبلیغات

در تبلیغات تراکتی می توان بصورت مستقیم مخاطبین مورد نظر را هدف قرار داده شوند.

برای اینکار کافی است از ادبیات مناسب با مخاطبین هدف خود استفاده کرده و مکان و زمان توزیع تراکت را متناسب مخاطبین هدف خود تنظیم نمایید. یعنی توزیع تراکت را در مکان های رفت و آمد مخاطبین هدف خود و در زمانی های رفت و آمد آنها، انجام دهید. با برنامه ریزی برای اینکار تا حد زیادی موفق شده اید که مخاطبین هدف خود را پیدا کنید و تبلیغات را بروی آنها متمرکز کنید.

طراحی تراکت و چاپ و توزیع تراکت برای تبلیغات به مخاطبین حس ملموس و محسوسی را ارائه می دهد.

خیلی وقت‌ها توزیع تراکت بصورت محلی اتفاق می افتد و نحوه برآورده کردن نیازهای مختلف برای ساکنین آن منطقه را تبلیغ می نماید و این برای ساکنین آن محل حس ملموسی را می دهد زیرا دیگر نیاز ندارند که برای رفع نیازهای خود به مکان های دورتر بروند.

در طراحی تراکت میزان استفاده از خلاقیت می تواند بی نهایت باشد.

برای اینکه تراکت موفق تری داشته باشید و میزان جذب آن برای مخاطب بالا برود نیاز است که از خلاقیت زیادی در آن استفاده شود و در اینصورت است که تاثیر تراکت بر تبلیغات افزایش پیدا می کند.
برای طراحی تراکت حتماً باید با یک طراح حرفه ای و با تجربه مشورت داشته باشید و طرح خود را به آنها بسپارید.
مجموعه بانی چاپ با داشتن سابقه طولانی مدت در طراحی و گرافیک و چاپ می تواند خواسته های شما را برای طراحی تراکت برآورده سازد.
سایز تراکت ها تبلیغاتی A4 و A5 می باشند و بیشتر به صورت دو طرفه طراحی و چاپ می شوند تا بتوان با آنها پیام های بیشتری را به مخاطب ارائه کرد.
شما حتی برای اینکه در تبلیغات موفق تر شوید می توانید از پوشش های براق یا مات برای روی تراکت استفاده کنید و یا حتی از برجسته سازی موضعی برای محتویات تراکت استفاده کنید.

طراحی تراکت را می توان به شیوه ای انجام داد که انگیزه برای مخاطب برای برقراری تماس و پیگیری خیلی زیاد شود.

طراحی تراکت را می توان طوری انجام داد که از فضای آن به عنوان یک کوپن تخفیف بهره برد و این باعث می شود که تأثیر تبلیغاتی آن بسیار بالا برود، یا مثلاً می توانید از شعار تبلیغاتی بر روی آنها استفاده کنید و برند و کسب و کار خود را رشد دهید. روش‌های زیادی برای ترغیب مشتری برای برقراری تماس و خرید کردن وجود دارد که از همه آنها در تبلیغات تراکتی می توان بهره برد.

تراکت نوع تبلیغات قابل سنجش است.

شما حتی می توانید روی تراکت کد رهگیری قرار دهید تا متوجه شوید چه تعداد بازخورد از این نوع تبلیغات تراکتی داشته اید. و با اینکار می توانید در سری با درس گرفتن از اشتباهات قبلی تراکت موفق تری را به بازار عرضه کنید.

تراکت ها علاوه بر تبلیغات می توانند فرصت بازاریابی را ایجاد نمایند.

در طراحی تراکت حتی می توانید با قرار دادن متنی که مخاطبین را تشویق به ارسال اس ام اس می کند، موبایل های مشتریان را جمع آوری و در بازاریابی از آنها استفاده کنید.

توزیع تراکت راحت می باشد.

برای توزیع تراکت نیاز به سختی زیادی نمی باشد و خیلی راحت آنرا می توان از طریق قرار دادن در بین صفحات درونی روزنامه ها، توزیع در خیابان‌ها، درب منازل و مراکز تجاری و ... انجام داد.

استفاده از تبلیغ تراکت در شبکه های اجتماعی و تبلیغات به نوعی دیگر

شما می توانید از تراکت تبلیغاتی در زمینه مختلف استفاده نمایید، مثلاً تراکت را اسکن کرده و از آن برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و ... استفاده نمایید و یا حتی برای مخاطبین‌تان ایمیل کنید.
در بعضی مواقع تراکت تبلیغاتی شما دارای زیبایی بصری بالایی هستند و از آن می توانید به عنوان کارت پستال استفاده کنید پس آنرا در کاغذ ضخیم‌تر چاپ نمایید و آنرا در جاهای مناسب توزیع کنید تا هم تبلیغات شما باشد و هم به عنوان کارت پستال استفاده شود.

قابل انتقال اطلاعات مورد نیاز به مخاطبین می باشد.

درست است که تراکت‌ها جزء کم هزینه ترین روش‌های تبلیغات و بازاریابی می باشند اما تمام اطلاعات رویدادها و برنامه ها و فروش کالا را می تواند در خود جای دهد، بیشتر مردم با دریافت تراکت به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا می کنند.

0 نظر


چاپچاپ افستمزایای چاپ افستتفاوت چاپ افست و چاپ دیجیتال کاتالوگتفاوت بین بروشور و کاتالوگبروشور چیستست اداری شامل چیستست اداری خلاقانهمراحل چاپ ست اداریاقلام ست اداریست اداری کاملدلایل استفاده از سربرگ در مکاتبات اداریاصول سربرگ حرفه ایویژگی های سربرگانواع پاکت نامهچاپ پاکت نامهکارت ویزیت خلاقانهمراحل ایجاد کارت ویزیتکارت ویزیت خاصانواع کارت ویزیتپنج دلیل مهم برای داشتن کارت ویزیتتراکت چیست؟تراکت خلاقانهتاثیر تراکت بر فروشتاثیر تراکت بر تبلیغاتتوزیع تراکتچاپ لیبل شیشه ایلیبل چیستسفارش چاپ لیبل پشت چسبدارانواع لیبلچاپ استیکر شیشه ایپوستر چیست؟کاربرد لیوان کاغذیانواع چاپ مگنتچاپ مگنت یا چاپ روی آهنربا چیست؟انواع اندازه ماشین های چاپبرتری های چاپ دیجیتالمزایای چاپ دیجیتالانواع چاپ دیجیتالچاپ لارج فرمت چیستتابلو بک لایت چیستهمه چیز درباره چاپ سولیتهمه چیز درباره چاپ بنرسولیت چیستتفاوت چاپ اکوسالونت و سالونتانواع لمینت پس از چاپچاپ پلات و لمینت چیستانواع دستگاه چاپ بنرپلاتر چیستدستگاه چاپ اکوسالونتکاربرد چاپ استیکرمش استیکرتابلو روان چیستچاپ فلکسیوینیل چیستساخت تابلو ال ای دی ثابتتابلو فلکسی چیستچاپ فلت بد چیست