استفاده از سربرگ در مکاتبات اداری دارای اهمیت بسیار زیادی است که می‌تواند به ترتیب زیر توضیح داده شود

شناسایی آسان: سربرگ به‌عنوان یک عنصر شناسایی‌کننده در مکاتبات اداری عمل می‌کند. با استفاده از سربرگ، اطلاعات مهم مانند نام و لوگوی شرکت یا سازمان، آدرس، شماره تماس و ایمیل شرکت یا سازمان قرار می‌گیرد. این اطلاعات کمک می‌کنند تا گیرنده نام و منشا نامه را به‌سرعت تشخیص دهد و از ارتباطات موثرتری برخوردار شود.

حفظ حریم شخصی: سربرگ معمولاً شامل اطلاعات تماس مانند آدرس و شماره تماس است. استفاده از سربرگ می‌تواند کمک کند تا این اطلاعات در یک مکاتبه عمومی حفظ شوند و از دسترسی غیرمجازانه به این اطلاعات جلوگیری شود.

حرفه‌ای بودن: استفاده از سربرگ در مکاتبات اداری به عنوان یک عنصر طراحی حرفه‌ای محسوب می‌شود. این نشان می‌دهد که فرستنده نامه اهمیت قائل است به جزئیات و نگرش حرفه‌ای خود را نسبت به فرآیند مکاتبه اداری نشان می‌دهد. این می‌تواند به ایجاد تصویر مثبتی از شرکت یا سازمان کمک کند و اعتماد گیرنده نسبت به مکاتبات اداری را بالا ببرد.

در عرصه تجارت و کسب و کارها خیلی وقت‌ها پیش می آید که احتیاج به ارسال نامه اداری باشد زیرا اداره جات برای پیشرفت و انجام کارهای خود به یکدیگر نیاز دارند و خیلی وقت ها این مکاتبات برای سرمایه گذاری و پیشرفت تجاری انجام می شود.
نامه های تجاری برای اینکه به رسمیت شناخته شود نیاز است که با فرمت خاص خود و در سربرگ اداری ارسال گردد.
البته سربرگ فقط در ارتباطات اداری کاربرد ندارد بلکه کلیه تعاملات و قراردادهای میان سازمان‌ها در سربرگ آورده می شود
معمولاً ابعاد سربرگ‌ها به اندازه های  A4 و A5 می باشد.
در ادامه می خواهیم اهمیت استفاده از سربرگ را در مکاتبات اداری عنوان کنیم:

با سربرگ شما هویت و اصالت شرکت خود را کسب می نمایید.

برای اینکه به صحت این گفته پی ببرید کافی است نامه یک سازمان را تجسم کنید که بدون اینکه در سربرگ برند که با نام تجاری ثبت شده و با مهر و لوگو باشد، ارسال شود، مطمئناً تاثیر مثبتی از این نامه در ذهن مخاطب ایجاد نمی شود و افراد هرگز به اصالت آن شرکت اطمینان نخواهند کرد.
اگر در نامه نگاری اداری از سربرگ استفاده نشود ممکن است به دلیل عدم استفاده از قوانین نامه نگاری اداری  حتی نامه شما در صف نامه های اداری قرار نگرفته و خارج از پروسه رسیدگی شود و زحمت شما در تهیه نامه و همچنین درخواستی که داشتید بی اثر بماند.
هر عاملی که موجب شود مجموعه ما رسمی تر و قدرتمندتر در نزد مخاطب دیده شود نکته خیلی مثبتی بوده و استفاده از آن در بیشتر مواقع مانند استفاده از سربرگ الزامی می باشد.

بوجود آمدن تاثیر مثبت ابتدایی

سربرگ به اندازه نام برند و اعتبار آن دارای اهمیت می باشد. یک سربرگ در واقع معرفی کننده برند و کسب و کار شما می باشد و در اولین بار که سربرگ یک شرکت را می بینیم می تواند تاثیر ویژه روی ما بگذارد. یک سربرگ باید دارای طراحی حرفه ای باشد. در واقع یک طراحی سربرگ حرفه ای موجب اعتبار برند و کسب و کار شما می شود.

ادای احترام به مجموعه محترمی که با آن نامه نگاری انجام می دهید.

همانطور که می دانید امروزه بیشتر مکاتبات در اداره جات و سازمان ها به کمک ایمیل و نرم افزارها پیش می رود و زمانی که شما برای ارسال نامه از سربرگ نوشتاری استفاده می کنید در واقع فرصتی در جهت ادای احترام به آن سازمان و همچنین معرفی اعتبار برند و کسب و کار خود به دست آورده اید.
بی شک سربرگ ابزار مهمی در جهت معرفی و تبلیغات کسب و کار شما می باشد و طراحی سربرگ دارای اهمیت زیادی می باشد.
مجموعه بانی چاپ با داشتن سابقه طولانی در طراحی و گرافیک و چاپ و با داشتن تیم کاملاً حرفه ای و زبده در طراحی می تواند شما را به حتی بیشتر از خواسته هایتان در طراحی سربرگ، طراحی لوگو و طراحی ست اداری و ... برساند.

سربرگ ابزاری برای بازاریابی شما در سازمانی دیگر می شود :

برای شما امکان این بوجود می آید که با سربرگ خود که بصورت حرفه ای طراحی شده است، قدرت و انسجام شرکت خود را به رخ بکشید و یا حتی یک وجه تمایز شما با بقیه همکاران شما باشد.
از طرفی به دلیل اینکه اطلاعات تماس در سربرگ آمده است در مواقع ضروری مخاطبین شما می توانند ارتباط لازم را با مجموعه شما برقرار کنند.
از طرفی درج لوگو و نام کمپانی نیز می تواند نام شرکت شما را در ذهن مخاطب نهادینه کند.

طراحی سربرگ حرفه ای و چاپ سربرگ برتر موجب اعتبار شرکت شما می شود:

طراحی و چاپ سربرگ خاص و حرفه ای تاثیر بسیار مثبتی روی ذهن مخاطب شما می گذارد و موجب جذب بیشتر مخاطبین شما می شود و موجب می شود که حرفه ای بودن برند خود را به رخ بکشید و به این نکته نیز توجه کنید که در اداره جات سربرگ های زیادی در حال ارجاع می باشد که در صورت خاص بودن سربرگ شما موجب جذب بیشترمخاطبین شما می شود.

الزام استفاده از سربرگ در مکاتبات امنیت مراسلات و تبادلات را بالا می برد:

زمانی پیش می آید که قرار است برگه چکی از یک شرکت به شرکت دیگر فرستاده شود. اصولاً چنین مواقعی نیاز به معرفی یک فرد بصورت رسمی برای این نقل و انتقالات می باشد و یا برای تنظیم قرارداد ما بین دو شرکت هر دو شرکت باید آدرس ها و شماره تماس های آنها مشخص باشد تا امنیت بین آنها بیشتر گردد و در کل استفاده از سربرگ امنیت نامه نگاری بین دو سازمان را تا حد زیادی بالا می برد و نامه های ارجاعی یا ارسالی را مطمئن‌تر می کند.

0 نظر


چاپچاپ افستمزایای چاپ افستتفاوت چاپ افست و چاپ دیجیتال کاتالوگتفاوت بین بروشور و کاتالوگبروشور چیستست اداری شامل چیستست اداری خلاقانهمراحل چاپ ست اداریاقلام ست اداریست اداری کاملدلایل استفاده از سربرگ در مکاتبات اداریاصول سربرگ حرفه ایویژگی های سربرگانواع پاکت نامهچاپ پاکت نامهکارت ویزیت خلاقانهمراحل ایجاد کارت ویزیتکارت ویزیت خاصانواع کارت ویزیتپنج دلیل مهم برای داشتن کارت ویزیتتراکت چیست؟تراکت خلاقانهتاثیر تراکت بر فروشتاثیر تراکت بر تبلیغاتتوزیع تراکتچاپ لیبل شیشه ایلیبل چیستسفارش چاپ لیبل پشت چسبدارانواع لیبلچاپ استیکر شیشه ایپوستر چیست؟کاربرد لیوان کاغذیانواع چاپ مگنتچاپ مگنت یا چاپ روی آهنربا چیست؟انواع اندازه ماشین های چاپبرتری های چاپ دیجیتالمزایای چاپ دیجیتالانواع چاپ دیجیتالچاپ لارج فرمت چیستتابلو بک لایت چیستهمه چیز درباره چاپ سولیتهمه چیز درباره چاپ بنرسولیت چیستتفاوت چاپ اکوسالونت و سالونتانواع لمینت پس از چاپچاپ پلات و لمینت چیستانواع دستگاه چاپ بنرپلاتر چیستدستگاه چاپ اکوسالونتکاربرد چاپ استیکرمش استیکرتابلو روان چیستچاپ فلکسیوینیل چیستساخت تابلو ال ای دی ثابتتابلو فلکسی چیستچاپ فلت بد چیست