به طور کلی، کاغذ دیواری پوستری به عنوان یک ابزار تزیینی موثر با انعطاف‌پذیری بالا در طراحی داخلی، توانسته است جایگاهی ویژه‌ای در دنیای طراحی و دکوراسیون داخلی پیدا کند و بسیاری از افراد را به خود جذب کند. امروزه کاغذ دیواری یا پوستر دیواری از محبوب‌ترین روش‌ها برای داشتن دکوراسیون داخلی مدرن به شمار می‌رود؛ به گونه‌ای که هر روز شاهد افزایش تعداد طرفداران پوستر دیواری یا سقفی سه بعدی و برجسته هستیم. از مهم‌ترین تفاوت‌های کاغذ دیواری‌ معمولی و پوستر می‌توان به طرح و نقش آن‌ها اشاره کرد. پوستر دیواری مانند کاغذ دیواری انواع مختلفی از جنس‌ها را شامل می‌شود، با این تفاوت که تنوع پوستر از نظر جنس کمتر و در بعضی موارد با حساسیت بیشتر است. این پوسترها دارای انواع مختلف با کاربردهای متفاوتی هستند. برای مثال، چاپ پوستر دیواری اتاق کودک یا نوجوان، پوستر دفتر مدیریت، آژانس مسافرتی، چاپ پوستر دیواری پذیرایی با طرح‌هایی از قبیل طبیعت، اشکال هندسی، تایپوگرافی و غیره...

کاغذ دیواری است که بر روی آن طرح‌های چاپی متنوع و جذاب چاپ شده‌ است. این نوع کاغذ دیواری معمولاً از جنس ورقه‌ای با بافت مخصوصی ساخته شده است که می‌تواند به طور کامل یا قسمتی از دیوار را پوشش دهد. کاربرد اصلی این نوع کاغذ دیواری، تزیین و تغییر ظاهر دیوارها در منازل، دفاتر کار، فضاهای تجاری و حتی فضاهای عمومی است. کاغذ دیواری پوستری به دلیل ویژگی‌های متنوع و جذاب طرح‌های چاپی که بر روی آن قرار می‌گیرد، به عنوان یک راه بسیار موثر برای تغییر و جذابیت بخشیدن به فضا شناخته می‌شود. از جمله کاربردهای این نوع کاغذ دیواری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تزیین دیوارها: کاغذ دیواری پوستری می‌تواند به طور فوری و آسان به دیوارها نصب شود و با تغییر ظاهر دیوارها، فضایی جذاب و منحصر به فرد ایجاد کند.

تزیین اتاق کودکان: این نوع کاغذ دیواری معمولاً با طرح‌های مخصوص کودکان عرضه می‌شود و می‌تواند به تزیین اتاق کودکان و ایجاد یک محیط دوست داشتنی و جذاب کمک کند.

استفاده در فضاهای تجاری: کاغذ دیواری پوستری در فضاهای تجاری مانند رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و فروشگاه‌ها نیز استفاده می‌شود تا بخشی از دیوارها را تزیین کرده و توجه مشتریان را به خود جلب کند.

پوستر سه بعدی

امروزه کاغذ دیواری یا پوستر دیواری از محبوب‌ترین روش‌ها برای داشتن دکوراسیون داخلی مدرن به شمار می‌رود؛ به گونه‌ای که هر روز شاهد افزایش تعداد طرفداران پوستر دیواری یا سقفی سه بعدی و برجسته هستیم. این پوسترها دارای انواع مختلف با کاربردهای متفاوتی هستند. برای مثال، چاپ پوستر دیواری اتاق کودک یا نوجوان، پوستر دفتر مدیریت، آژانس مسافرتی، چاپ پوستر دیواری پذیرایی با طرح‌هایی از قبیل طبیعت، اشکال هندسی، تایپوگرافی و غیره.

تفاوت پوستر و کاغذ دیواری

از مهم‌ترین تفاوت‌های کاغذ دیواری‌ معمولی و پوستر می‌توان به طرح و نقش آن‌ها اشاره کرد که اصولا در کاغذ دیواری یک طرح تکرار می‌شود ولی در پوستر دیواری طرح‌های متنوعی به کار برده می‌شود. مخصوصاً در پوسترهای سه بعدی که نقوش برجسته به چشم می‌آیند، بهتر است یک پوستر در همه دیوارها تکرار نشود؛ چرا که نه تنها از جذابیت فضا می‌کاهد، بلکه جلوه بدی نیز می‌دهد. از طرفی، جنس و نحوه چاپ کاغذ دیواری‌ها نیز تا حدودی متفاوت از پوستر است، به طوری که برای چاپ کاغذ دیواری، یک لت مدام تکرار می‌شود ولی برای چاپ پوستر هر بار یک لت با طرحی متفاوت از قبلی زیر دستگاه چاپ می‌شود. نکته دیگر این که، از نظر قیمت، تفاوت چندانی بین کاغذ دیواری و چاپ پوستر دیواری با طرح آماده وجود ندارد، ولی طراحی سفارشی کمی گران‌تر به حساب می‌آید.

طرفداران چاپ پوستر دیواری

از آن‌جایی که طرح چاپ پوستر سه بعدی از طریق سایه و روشن برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های تصویر را کاملا طبیعی به نمایش می‌گذارد، برای افرادی مناسب است که به دنبال ایجاد فضایی بزرگتر هستند. زیرا دیوارهایی که پوستر سه بعدی دارند، فضا را کشیده‌تر کرده و به بیننده این حس را القا می‌کنند که انگار در پس دیوار، آن تصویر ادامه دارد. بنابراین می‌توان گفت چاپ پوستر دیواری نه تنها دکوراسیون را مدرن‌تر بلکه با نشاط‌تر نیز نشان می‌دهد. با این حال ممکن است گروهی این سبک از دکوراسیون را نپسندند که برای این افراد نیز طراحی‌های ساده‌تری وجود دارد که بتواند به فضای مورد روح داده و خیلی هم شلوغ نباشد.

جنس و چاپ پوستر

پوستر دیواری مانند کاغذ دیواری انواع مختلفی از جنس‌ها را شامل می‌شود، با این تفاوت که تنوع پوستر از نظر جنس کمتر و در بعضی موارد با حساسیت بیشتر است. کشورهایی مانند آلمان، ژاپن، چین و کشور خودمان تولیدکننده این کاغذها هستند که هر یک کیفیت متفاوتی دارند. کاغذهای گلاسه و تحریر در چاپ‌ پوستر با ضخامت‌های گوناگون، هر یک نمایش ویژه‌ای دارند. به عنوان مثال، چاپ پوستر گلاسه کمی براق‌تر از پوستر با کاغذ تحریر از آب درمی‌آید. 

0 نظر


اهمیت سجاده و جانمازسایت شمسه نگارشمسه نگارتاریخچه سجاده و جانمازانواع سجاده و جانمازتفاوت های سجاده و جانماز چیست؟راهنمای خرید سرویس خواب دو نفرهراهنمای خرید سرویس خواب کودکسجاده ی نفیسسرویس روتختی چاپی با طرح دلخواهمرکز فروش سجاده نماز در تهرانسجاده و جانمازمیکس مدیاطرح مناسب پوستر سقفیکاغذ دیواری پوستریکاغذ دیواری تابلو نقاشیتفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیوارینقش پوستر دیواری در دکوراسیون منزلنقش رنگ در پوستر دیواریانواع سبک پوستر دیوارینصب پوستر دیواریسبک دیجیتال آرترومیزی چیست؟رانر چیست؟همه چیز درباره کوسن و بالشتانواع پافچاپ روی آینه و شیشهچاپ روی پرچم اختصاصیچاپ انواع پرچم به‌صورت حرفه‌ای و فوریسفارش چاپ پرچمچاپ لوگو روی پرچمدکوراسیون داخلی کلاسیکدکوراسیون داخلی منزل کوچکسفری به عمق هنرسبک های دکوراسیونمکتب های هنریچاپ زیرلیوانی و زیربشقابیتابلو کاشی کاریچاپ روی پارچهدستگاه چاپ فلت بدفرایند چاپ سابلیمیشن به زبان سادهچاپ سابلیمیشن