طراحی کاتالوگ به سبک ژورنالی یک رویکرد خلاقانه و شیک به طراحی است که بر مبنای اصول و الهام‌گیری از زمینه ژورنالیسم اجتماعی صورت می‌گیرد. در این رویکرد، از ترکیب موارد گرافیکی با طراحی‌های مشابه به یک مجله استفاده می‌شود تا کاتالوگ یک حس ادبی و فرهنگی داشته باشد. استفاده از فونت‌های خاص و انتخاب رنگ‌های مطابق با سبک ژورنالی، کاتالوگ را به یک تجربه هنری و زیبایی تبدیل می‌کند. تصاویر با کیفیت، طراحی‌های بی‌پروا و ساختار داستانی محتوا، به مشتریان ارائه یک تجربه مشاهده‌کننده معناپردازی و جذاب می‌کند.

در این طراحی، اهمیت به ایجاد فضایی متفاوت و زیبا داده می‌شود تا مشتریان احساس کنند که کاتالوگ نه تنها یک ابزار تبلیغاتی است، بلکه یک قطعه هنری است که مفاهیم و محتوا را با لذت مشاهده می‌کنند. استفاده از لایه‌ها، آراستگی چشمگیر و ترتیب بندی موارد با دقت، به کاتالوگ ژورنالی یک جلد بصری فوق‌العاده و خوانا می‌بخشد که به شما امکان می‌دهد با ارتقاء تجربه مشتریان و جلب توجه به بهترین شکل ممکن به مخاطبان خود نزدیک شوید.

طراحی کاتالوگ به سبک ژورنالی روشی از طراحی کاتالوگ حرفه ای با مزایای متعدد می باشد؛ که ما در این مقاله می خواهیم به این سبک طراحی کاتالوگ بپردازیم.
برای طراحی حرفه ای کاتالوگ باید به نرم افزارهای گرافیکی تسلط کامل داشت و البته به روش ها و سبک های مختلف نیز اشراف داشت تا بتوان کاری در خور توجه و زیبا را عرضه نمود. یک گرافیست قوی به اصول ترکیب بندی، هماهنگی عناصر و رنگ شناسی تسلط دارد؛ و از طرفی در حین طراحی باید این اصول را در کار خود در نظر گرفته و پیاده سازی کند.
یک طراح حرفه ای به دو و یا تعداد بیشتری نرم افزار در 
طراحی کاتالوگ مسلط می باشد؛ که در طراحی کاتالوگ، ژورنال و بیلبورد و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع سبک طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ اصولاً این دو سبک در همه ابعاد انجام می شود:

سبک طراحی صفحه آرایی کاتالوگ

در این نوع طراحی کاتالوگ منظور نوعی از کاتالوگ می باشد که دارای صفحاتی با تنظیم یکسان می باشد. در هر صفحه متن، عنوان و تصاویر تغییر می کنند ولی برای هر کدام جای ثابتی در هر صفحه موجود می باشد. برای شرکت هایی که مشتریان خود خدمات ارائه می دهند از بهترین روش‌های طراحی کاتالوگ این روش می باشد.

سبک طراحی ژورنالی کاتالوگ

در این نوع طراحی کاتالوگ باید محتوا و طراحی صفحات دارای همبستگی باشد اما لزوماً نیاز نیست که همه صفحات دارای طراحی یکسان باشند و طراحی صفحات با یکدیگر متفاوت می باشد. این نوع طراحی کاتالوگ معمولاً در ارائه محصولات مصرفی و فروشگاهی به ویژه در سبک پوشاک مورد استفاده قرار می گیرد.

در حالت کلی می توان گفت که در ترکیب بندی طراحی کاتالوگ روش متقارن و روش نامتقارن وجود دارد.
در طراحی کاتالوگ ژورنالی بصورت متقارن می تواند خیلی دشوار و پیچیده به نظر شما نرسد اما در واقع اینگونه نیست؛ زیرا تقارن باید در تمام صفحات رعایت شود و دو صفحه مقابل نیز کاملاً قرینه باشند تا طراحی کاتالوگ دارای جذابیت لازم باشد.
طراحی کاتالوگ به روش ژورنالی و یا صفحه آرایی طراحی کاتالوگ باید متقارن باشد و بین رنگ ها و تصاویر و رنگ ها هماهنگی و هارمونی لازم وجود داشته باشد.
شرکتی که برای تبلیغات خود بهترین روش ها را انتخاب می کند همیشه در فروش موفق می باشد؛ و اگر شما نیز دارای کسب و کارهستید باید برای کسب و کار خود بهترین روش را انتخاب کنید و چندین بار آنرا تکرار کرده و با یک بار راضی نشوید، تا بتوانید به اهداف خود برسید.

طراحی کاتالوگ به سبک ژورنالی چیست؟

در این روشِ طراحی کاتالوگ که یک ابزار تبلیغات و بازاریابی قدرتمند می باشد اگر بصورت دقیق و هدفمند انجام شود می تواند نتایج بسیار خوبی را به ارمغان آورد.
این روش طراحی کاتالوگ در اکثر کسب و کارها می تواند کاربرد داشته باشد. در این نوع طراحی کاتالوگ به دلیل که محصول از طریق نشان دادن ظاهر معرفی می گردد کیفیت عکس ها بسیار دارای اهمیت می باشد.
در کل در طراحی کاتالوگ هیچ وقت از کیفیت عکس ها و نوع عکس هایی که برای طراحی کاتالوگ استفاده می شود غافل نشوید زیرا این کیفیت و نوع عکس ها بر مشتریان تاثیر زیادی می گذارد.

ژورنال ها معرف تعداد زیادی از کالا و محصولات هستند که مثلاً در یک فروشگاه ساعت یا لوازم آرایش به فروش می رسد.
البته در طراحی کاتالوگ ژورنالی بصورت تخصصی فقط در یک زمینه بصورت تخصصی صحبت می شود.

اما در ژورنال‌های عمومی، مجموعه از محصولات آورده می شود و مشتریان حق بیشتری برای انتخاب دارند. کاتالوگ ژورنالی را می توان در تیراژ بالا در میان عموم توزیع کرد و یا می توان کیفیت آن را بالا برد و بصورت خصوصی به مشتریانی که به فروشگاه یا شرکت مراجعه می کنند ارائه نمود.
با طراحی کاتالوگ بصورت ژورنالی شما کلیه محصولات خود را به مشتریان معرفی نموده و به آنها حق انتخاب می دهید.
مطالبی که در طراحی کاتالوگ ژورنالی نوشته می شود باید تخصصی و کاملاً مرتبط با نیاز مشتریان باشد در طراحی کاتالوگ به سبک ژورنالی دارای این ویژگی است که می توانید در ابتدای آن فهرستی از محصولات و کالاهایی که ارائه می شود را بیاورید.
بهتر است در طراحی ژورنال از کاغذهای گلاسه استفاده کرد.

0 نظر


خصوصیات یک لوگوی خوبتفاوت لوگو و آرمطراحی لوگو حرفه ایلوگو به چه معنی استاهمیت لوگو در کسب و کارلوگو چیست؟طراحی لوگو و استانداردهای جهانی آننکات کلیدی در طراحی لوگوتاریخچه طراحی لوگو و روند تکامل آنلوگو تایپ چیست؟بررسی تاریخچه و نحوه طراحی 10 لوگوی معروفلوگو چه چیزی را نشان می دهد؟بهترین نرم افزار طراحی لوگوطراحی کاتالوگ مبلمانمراحل طراحی کاتالوگ حرفه ایطراحی و چاپ کاتالوگ رنگ موچگونه بهترین طراحی کاتالوگ را داشته باشیماصول طراحی کاتالوگ و بروشورنکاتی راجع به طراحی کاتالوگتعریف کاتالوگ چاپیاصول طراحی کاتالوگطراحی کاتالوگ به سبک ژورنالیطراحی کاتالوگ صنعتیمراحل طراحی کاتالوگمزایا طراحی کاتالوگ حرفه ایاهمیت طراحی کاتالوگکلیاتی در مورد طراحی کاتالوگابعاد طراحی کاتالوگتأثیر طراحی کاتالوگ بر فروشطراحی کاتالوگ دیجیتالاصول طراحی هاردباکساصول طراحی بسته بندیطراحی جعبه حرفه ایطراحی جعبه مقواییاهمیت طراحی کارت ویزیتطراحی کارت ویزیت حرفه ایطراحی کارت ویزیتنکات مهم در طراحی ست اداریطراحی ست اداریاصول طراحی سربرگطراحی سربرگ در فتوشاپنکات ضروری در طراحی سربرگطراحی لیبل میوهمراحل طراحی لیبلطراحی پوسترطراحی فولدر حرفه ایطراحی بروشور خلاقانهطراحی و چاپ بروشور دو لتاصول طراحی بروشورطراحی حرفه ای بانی چاپطراحان مهرگانیازده ترفند برای طراحی تراکتاصول طراحی تراکت حرفه اینکات طلائی در طراحی و چاپ تراکتنحوه و اصول طراحی تراکتچگونه تراکت طراحی کنیمچگونه خوش عکس باشیمنکات کلی عکاسی طبیعتعکاسی از غذادرباره عکاسیآموزش عکاسی از منظرهعکاسی دیجیتالسلفی جذاب بگیریدزیباشناسی در عکاسیعکاسی خلاقانهجلوگیری از لرزش دوربین