وقتی به طراحی یک ست اداری فکر می‌کنید، اولین چیزی که باید به آن توجه کنید، هماهنگی با هویت شرکت یا برند شماست. رنگها، فونت‌ها و لوگوها اجزای کلیدی‌اند که با هماهنگی و تطابق با هویت بصری برند، می‌توانند شناخت شما را تقویت کنند. رنگ‌ها نقش حیاتی در ایجاد اولین تاثیر بر روی مخاطبان دارند. انتخاب رنگهای بازاریابی و توجه به رنگ‌های هویت برند، می‌تواند یک تجربه بصری یکنواخت و قابل تشخیص فراهم کند.

بعد از هماهنگی رنگی، انتخاب مواد و لوازم کاری اهمیت زیادی دارد. کاغذها، دفترچه‌ها و لوازم کاری باید از مواد با کیفیت و مقاوم استفاده شوند تا نشان دهند که به اسناد و مستندات شما ارزش قائل هستید. همچنین، توازن و هماهنگی بین تمامی قطعات ست اداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از کارت ویزیت و پاکت نامه گرفته تا دفترچه یادداشت و لوازم جانبی مانند قلم و ماگ، همه باید با هماهنگی مناسب با یکدیگر، یک تصویر یکپارچه و حرفه‌ای از شرکت یا برند شما ایجاد کنند. به این ترتیب، ست اداری نه تنها به بهبود تجربه کاربری کارمندان شما کمک می‌کند بلکه احساس اعتماد و قدرت برند شما را به مخاطبان منتقل می‌کند.

اهمیت ست اداری

ست اداری از دیرباز مرسوم بوده است و در اداره‌جات برای انجام نامه نگاری، انجام امور اداری صحیح و معتبر و تبلیغات از ست اداری استفاده می شود. ست اداری از آنجایی که جزء لاینفک اداره جات می باشد، می تواند کاربردهای فراوان داشته باشد که مهمترین کاربرد آن بعد از انجام نامه نگاری‌های بین ادارات، تبلیغات می باشد.
هر کدام از عناصر موجود در ست اداری می تواند یک ابزار تبلیغاتی برای آن مجموعه قلمداد گردد. این نکته را در نظر بگیرید که همه اجزای ست اداری شامل نام و لوگوی برند شما و اطلاعات تماس شما می باشد و توسط افراد مختلفی دیده می شود.
از نکته‌های مهم
 طراحی ست اداری اینست که تم کلی ست اداری باید با سایت شرکت نیز همخوانی داشته باشد، و هرچه بین اجزای ست اداری همخوانی بیشتر باشد برای اعتبار شرکت مفید می باشد زیرا نشان دهنده انسجام، نظم در شرکت می باشد و از طرفی نشان می دهد که در آن شرکت برای تمام امور در ارتباط با مشتریان هزینه و وقت کافی گذاشته می شود.
بنابراین اینجاست که شما متوجه اهمیت طراحی ست اداری برندتان می شوید. برای طراحی ست اداری حرفه ای می توانید با گرافیست های حرفه ای و زبده‌‌ی شرکت بانی چاپ تماس برقرار کنید.

ست اداری نکات مهم در ست اداری

عناصر طراحی ست اداری

نام شرکت

اگر هنوز در مرحله نخست تأسیس شرکت هستید و هنوز نامی برای شرکت در نظر گرفته نشده است این‌را بدانید که شرکت باید دارای نامی مناسب باشد زیرا اسم برند در زمینه تبلیغات مؤثر می باشد و ممکن است موجب جذب بیشتر مخاطبین شما شود.
نام برند باید بی نظیر و خاص، غیر مبهم، واضح و در عین حال به یاد ماندنی باشد.

لوگو

در طراحی ست اداری از نکات مهم دیگر آن طراحی لوگو است. لوگو یک نشان گرافیکی می باشد که ممکن است در آن نام شرکت نیز آورده شود.
طراحی لوگو باید بگونه ای انجام شود که لوگو خاص و یکتا باشد. زیرا لوگو جزئی از هویت یک شرکت می باشد. اگر طراحی لوگو درست انجام شود موجب جذابیت ست اداری می گردد و در ذهن مخاطبین بیشتر باقی می ماند.

رنگ سازمانی

رنگ سازمانی نیز جزئی از هویت یک مجموعه می باشد. رنگی که برای یک سازمان در نظر گرفته می شود باید متناسب با کاری که شرکت انجام می دهد باشد. یکی دیگر از عناصر موجود در ست اداری رنگ سازمانی آن شرکت می باشد.

فونت

فونت نیز دارای اهمیت زیادی در طراحی ست اداری است. فونتی که در طراحی ست اداری برای هر شرکت بکار می رود باید متمایز باشد و بتواند نام آن برند را تداعی کند.

سربرگ

سربرگ از مهمترین عناصر در طراحی ست اداری است زیرا کلیه نامه نگاری‌ها و اسناد مربوط به شرکت در سربرگ چاپ می شوند.
با توجه به اهمیت طراحی سربرگ در ست اداری باید تمام موارد طراحی حرفه ای در آن رعایت شده و مواردی مانند نام شرکت، لوگو و اطلاعات تماس شرکت حتماً در آن قید شود.

کارت ویزیت

کارت ویزیت نیز جزء عناصر بسیار مهم برای کلیه شرکت‌ها می باشد البته مصرف کارت ویزیت تنها برای شرکت‌ها و اداره‌جات نمی باشد بلکه برای افراد حقیقی نیز و کلیه فروشگاه‌ها و مغازه ها قابل طراحی و چاپ می باشد.
در کارت ویزیت باید خدمات و یا کالاهایی که توسط آن شرکت ارائه می گردد بصورت خیلی خلاصه باید آورده شود و همچنین نام و لوگوی شرکت و راه‌های ارتباطی جزء مواردی است که باید در کارت ویزیت قید گردد.

پاکت نامه

از دیگر عناصر مهم در ست اداری پاکت نامه می باشد که برای موارد همچون قرار دادن نامه های اداری در آن و ارسال بروشور استفاده می گردد. اطلاعاتی که در روی پاکت نامه قرار می گیرد شامل : لوگو، نام شرکت همراه با اطلاعات مختصر درباره شرکت و آدرس شرکت (در صورت تمایل) نیز گذاشته می شود.

عناصر دیگر در ست اداری

در بالا مهمترین اجزای هر ست اداری عنوان شد البته می توان گفت ست اداری می تواند اجزای دیگر نیز داشته باشد مانند پاکت سی دی، طراحی بسته بندی، کارت پرسنلی، فولدر، کاتالوگ، بروشور و برخی از هدایای تبلیغاتی و... باشد.

0 نظر


خصوصیات یک لوگوی خوبتفاوت لوگو و آرمطراحی لوگو حرفه ایلوگو به چه معنی استاهمیت لوگو در کسب و کارلوگو چیست؟طراحی لوگو و استانداردهای جهانی آننکات کلیدی در طراحی لوگوتاریخچه طراحی لوگو و روند تکامل آنلوگو تایپ چیست؟بررسی تاریخچه و نحوه طراحی 10 لوگوی معروفلوگو چه چیزی را نشان می دهد؟بهترین نرم افزار طراحی لوگوطراحی کاتالوگ مبلمانمراحل طراحی کاتالوگ حرفه ایطراحی و چاپ کاتالوگ رنگ موچگونه بهترین طراحی کاتالوگ را داشته باشیماصول طراحی کاتالوگ و بروشورنکاتی راجع به طراحی کاتالوگتعریف کاتالوگ چاپیاصول طراحی کاتالوگطراحی کاتالوگ به سبک ژورنالیطراحی کاتالوگ صنعتیمراحل طراحی کاتالوگمزایا طراحی کاتالوگ حرفه ایاهمیت طراحی کاتالوگکلیاتی در مورد طراحی کاتالوگابعاد طراحی کاتالوگتأثیر طراحی کاتالوگ بر فروشطراحی کاتالوگ دیجیتالاصول طراحی هاردباکساصول طراحی بسته بندیطراحی جعبه حرفه ایطراحی جعبه مقواییاهمیت طراحی کارت ویزیتطراحی کارت ویزیت حرفه ایطراحی کارت ویزیتنکات مهم در طراحی ست اداریطراحی ست اداریاصول طراحی سربرگطراحی سربرگ در فتوشاپنکات ضروری در طراحی سربرگطراحی لیبل میوهمراحل طراحی لیبلطراحی پوسترطراحی فولدر حرفه ایطراحی بروشور خلاقانهطراحی و چاپ بروشور دو لتاصول طراحی بروشورطراحی حرفه ای بانی چاپطراحان مهرگانیازده ترفند برای طراحی تراکتاصول طراحی تراکت حرفه اینکات طلائی در طراحی و چاپ تراکتنحوه و اصول طراحی تراکتچگونه تراکت طراحی کنیمچگونه خوش عکس باشیمنکات کلی عکاسی طبیعتعکاسی از غذادرباره عکاسیآموزش عکاسی از منظرهعکاسی دیجیتالسلفی جذاب بگیریدزیباشناسی در عکاسیعکاسی خلاقانهجلوگیری از لرزش دوربین