چاپ لیبل شیشه‌ای یک فرآیند مهم در بسته‌بندی و معرفی محصولات است. لیبل‌ها که بر روی شیشه‌ها چاپ می‌شوند، شامل اطلاعات متنوعی از جمله نام محصول، برند، محتویات، نحوه مصرف، و اطلاعات تماس می‌شوند. هدف اصلی این چاپ، ایجادیک شناخت قوی در مصرف‌کنندگان و ارائه اطلاعات دقیق و ضروری درباره محصول است.

در چاپ لیبل شیشه‌ای، از تکنولوژی‌های مختلف چاپ مانند چاپ افست، فلکسوگرافی یا دیجیتال استفاده می‌شود. این تکنولوژی‌ها امکان چاپ با کیفیت بالا، رنگ‌های زنده، و جزئیات دقیق را فراهم می‌کنند. همچنین، مواد مقاوم در برابر عوامل محیطی و حرارت معمولاً برای چاپ لیبل شیشه‌ای به کار می‌روند تا از دوام و قابلیت خوانایی آن در شرایط مختلف حفظ شود.

چاپ لیبل شیشه‌ای اهمیت بسیاری در ترویج و بازاریابی محصولات دارد. طراحی جذاب و متناسب با هویت برند، به مشتریان کمک می‌کند تا به سرعت محصول را تشخیص داده و اطلاعات مهم را دریافت کنند. این فرآیند نه تنها در افزایش فهم مشتریان از محصول، بلکه در افزایش اعتبار برند و تشویق به خرید نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

لیبل چیست؟

لیبل ها در زمان قدیم به صورت یک نسخه ی چاپی و یا تراکت بودند که با چسب دستی بر روی سطوح با سریش چسبانده می شدند ، اما با گذر زمان و پیشرفت در نوع کاغذهای چاپی کم کم این تراکت ها و چسب ها نامناسب جایشان را به کاغذهای پشت چسبدار دادند و این کاغذ ها رفته رفته محبوب شدند چرا که استفاده از آن ها بسیار ساده بود و چاپ بر روی آن ها بسیار زیبا می شود خصوصا چاپ تراکت به صورت شفاف که بتوان آن را با چسب سریش یا چسب های نواری بر روی سطوح چسباند امکان پذیر نبود زیرا چسب زیر آن قابل مشاهده بود و چسباندن آن به هیچ عنوان زیبا نمی شد. در صنعت افست لیبل ها خصوصا لیبل شیشه ای به سادگی و در تعداد بالا چاپ می شوند. در کل لیبل برچسبی می باشد که روی کالاها و اقلام مختلف چسبانده می شوند، لیبل ها می توانند حاوی اطلاعاتی مانند بارکد محصول، قیمت، نام فروشگاه، آدرس، شماره تلفن و ... باشند.
البته 
چاپ لیبل ها در انواع سایزها انجام می شود که تا حدی زیادی بستگی به ابعاد کالا دارد.
لیبل می تواند به عنوان شناسنامه برند و بیانگر هویت برند باشد بنابراین در جایگاه خود از نظر صحت اطلاعات دارای اهمیت زیادی می باشد.

چاپ لیبل

چاپ لیبل‌ را هم بصورت چاپ دیجیتال لیبل و هم بصورت چاپ افست لیبل می توان انجام داد. چاپ لیبل دیجیتال فقط بر روی کاغذ گلاسه پشت چسب دار انجام می شود اما در چاپ لیبل افست که برای تیراژهای بالاتر لیبل انجام می شود، می تواند انواع دیگر لیبل را مثلاً لیبل متالایز یا لیبل شیشه ای را بر روی متریال های کاغذ متالایز و پی وی سی شفاف تهیه و چاپ نماید. البته باید گفت که چاپ لیبل افست حداقل در تیراژ 1000 عددی انجام می شود.

انواع لیبل

لیبل کاغذی | ( Paper Label )

لیبل یا برچسب بی رنگ و شفاف |  (Transparent Label)

لیبل متال (Metal Label) |

لیبل و یا برچسب پشت متال (Back Metal Label ) |

برچسب پی وی سی | (PVC Label )

برچسب اموال (Asset Label) |

لیبل وید (Void Label) |

برچسب سکوریتی | (Security Label)

برچسب حرارتی (Thermal Label) | 

تگ لیبل | برچسب امنیتی | Tag Label

لیبل تایوک | Tyvek Label

چاپ لیبل شیشه ای

چاپ لیبل شیشه ای تحول بسیار زیادی در صنعت تبلیغات ایجاد کرد زیرا که تمامی محصولات مانند آب معدنی ها و شامپوهای لوکس بدون دردسر با لیبل شیشه ای قابل تولید بودند، صنعت چاپ را بسیار لوکس و تجملی تر نمود ، می توان گفت که بعد از لیبل و برچسب کاغذی یکی از پرکاربردترین نوع لیبل‌ها، لیبل شیشه ای می باشد. به این نوع برچسب و یا لیبل در اصطلاح لیبل شیشه ای و یا لیبل ترنسپرنت نیز می گویند.
به دلیل جنس این نوع لیبل ها ممکن است بعد از چاپ رنگ ها خوانا و خوب مشخص نشوند به همین دلیل رنگ سفید دقیقاً زیر نوشته روی لیبل چاپ می شود؛ این موضوع موجب می گردد که خوانایی نوشته بیشتر شود البته این موضوع بستگی به سفارش مشتری دارد و ممکن است نخواهد که زیر نوشته ها زمینه سفید وجود داشته باشد.
البته هنگام طراحی لیبل نباید فراموش شود که رعایت فاصله 3 میلی متر به عنوان حاشیه امنیت برش از چهار طرف کار باید رعایت گردد.
چاپ لیبل شیشه ای در مدل ها و برش های خاص مانند دایره، برش بیضی، مثلثی و ...و سایزهای مختلف حداکثر تا 50*70 سانتیمتر قابل اجرا می باشد.
در چاپ لیبل شیشه ای می توان از طلاکوب نیز استفاده نمود.

چاپ لیبل كاغذي پشت چسب دار Paper Label 

باید بگوییم که لیبل های کاغذی دارای انواع متنوع می باشند مانند (گلاسه، نيمه گلاسه، مات و براق) و همچنین از نظر رنگ نیز تنوع زیادی دارند مانند رنگ های قرمز، بنفش، آبی و ...
در واقع لیبل های کاغذی را به راحتی می توان به رنگ دلخواه در آورد.
بیشترین مصرف چاپ لیبل کاغذی در صنایع بسته بندی می باشد و بر روی بسته بندی کالاها قرار می گیرد و همچنین از چاپ لیبل کاغذی نیز صنایع نساجی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد لیبل شیشه ای

چاپ لیبل شیشه ای برای مواردی نظیر زیر کاربرد دارد:

-انواع بطری شیشه ای
-ظروف شفاف
-اجسام شفاف قابل دید از دو طرف
-شیشه خودرو
-برچسب گارانتی
-پلمپ انواع موارد
و...

لیبل متالایز | (Metal Label)

این نوع لیبل ها از یک نوع آلیاژ فلز تهیه می شود و همچنین دارای استقامت زیادی در برابر کشیدگی می باشند و در دماهای بین 40 درجه سانتیگراد تا 220 درجه سانتیگراد تمام ویژگی‌های خود را از لحاظ چسبندگی حفظ می کند.
لیبل متالایز ضد خش بوده و همچنین در برابر حرارت و شوینده های قوی دارای مقاومت می باشد.
از چاپ لیبل متالایز بویژه در لوازم خانگی، لوازم ماشین، الکترو موتورها استفاده می شود و همچنین بیانگر شناسه محصول می باشد
لیبل متالایز نقره ای رنگ می باشد و همچنین در چاپ آن از ریبون رزین استفاده می شود.

لیبل و یا برچسب پشت متال | (Back Metal Label)

این نوع لیبل ها بسیار پرچسب بوده و برای مواردی متفاوتی استفاده می شود و همچنین بر روی سطوح روغنی و جاهایی که به روغن اغشته گردیده است مورد استفاده قرار می گیرد.

برچسب پی وی سی |  (PVC Label )

برچسب پی وی سی دارای حالت پلاستیکی می باشد و تا 80 درجه سانتیگراد حرارت را تحمل می نماید و در برابر مواردی مانند کشیدگی دارای مقاومت بالا است.
لیبل های پی وی سی در برابر شرایط نظیر باد و باران و گرمای آفتاب نیز دارای مقاومت لازم می باشد. برچسب پی وی سی در مواردی نظیر لوازم خودرو، لوازم خانگی، داروسازی استفاده زیادی دارد و همچنین دارای انواع مات و براق است.

برچسب اموال | (Asset Label)

کار برد چاپ برچسب اموال نیز همانگونه که از نام آن مشخص است برای قرار گرفتن روی اموال سازمان ها و شرکت های بزرگ می باشد و دارای جنس بسیار ضخیم تر از سایر لیبل ها می باشد.

لیبل وید | (Void Label) 

لیبل وید در بحث گارانتی محصول مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین در برابر کشیدگی دارای مقاومت لازم می باشد و می تواند حرارتی تا 80 درجه سانتیگراد را تحمل کرده در دو نوع شطرنجی و نقره ای  تهیه می شود.

چاپ لیبل وید نقره ای

لیبل وید نقره ای زمانی که به محصول می چسبد وقتی که از محصول جدا می شود کلمه VOID بصورت انگلیسی روی محصول باقی می ماند و همچنین این نوع لیبل غیر قابل استفاده می گردد.

چاپ لیبل وید شطرنجی

لیبل وید شطرنجی را زمانیکه که می خواهند از محصول جدا کنند لیبل به شکل شطرنجی جدا شده و بخشی از لیبل روی محصول باقی می ماند و برچسب نیز همچنین غیر قابل استفاده مجدد می شود.

برچسب سکوریتی |  (Security Label)

برچسب سکوریتی نیز در بخش امنیت و گارانتی محصولات کاربرد دارد و همچنین به آنها برچسب گچی می گویند. این نوع برچسب بعد از اینکه به محصول چسبانده شد به هیچ عنوان قابل کندن نمی باشد و اگر سعی بر کندن لیبل سکوریتی بکنید خرد می شود.
این نوع برچسب بیشتر برای ارائه گارانتی محصولات الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد. از این نوع برچسب می توان به عنوان برچسب اموال نیز استفاده نمود.

برچسب حرارتی | (Thermal Label)

چاپ برچسب حرارتی نیازی به ریبون برای چاپ ندارند و بویژه برای چسباندن روی پارچه کاربرد دارد.

تگ لیبل  | برچسب امنیتی | Tag Label

شاید تا به حال با این نوع لیبل های در مغازه های پوشاک زیاد مواجه شده باشید این نوع لیبل های دارای یک مدار الکترونیکی می باشند و در فروشگاه ها و انبارها برای اینکه از سرقت جلوگیری شود مورد استفاده قرار می گیرند. اما باید سیستم دزدگیر نیز در جلوی درب خروجی انبار و یا فروشگاه نیز استفاده شود.

لیبل تایوک | Tyvek Label

موارد استفاده از برچسب تایوک در صنایع خودروسازی می باشد و همچنین از الیاف پارچه ای در آن بصورت فشرده شده استفاده می شود.
از موارد کاربرد برچسب تایوک برای درخت سیم می باشد که دو سر آن بهم چسبانده شده و به هیچ وجه جدا نمی شود.

0 نظر


چاپچاپ افستمزایای چاپ افستتفاوت چاپ افست و چاپ دیجیتال کاتالوگتفاوت بین بروشور و کاتالوگبروشور چیستست اداری شامل چیستست اداری خلاقانهمراحل چاپ ست اداریاقلام ست اداریست اداری کاملدلایل استفاده از سربرگ در مکاتبات اداریاصول سربرگ حرفه ایویژگی های سربرگانواع پاکت نامهچاپ پاکت نامهکارت ویزیت خلاقانهمراحل ایجاد کارت ویزیتکارت ویزیت خاصانواع کارت ویزیتپنج دلیل مهم برای داشتن کارت ویزیتتراکت چیست؟تراکت خلاقانهتاثیر تراکت بر فروشتاثیر تراکت بر تبلیغاتتوزیع تراکتچاپ لیبل شیشه ایلیبل چیستسفارش چاپ لیبل پشت چسبدارانواع لیبلچاپ استیکر شیشه ایپوستر چیست؟کاربرد لیوان کاغذیانواع چاپ مگنتچاپ مگنت یا چاپ روی آهنربا چیست؟انواع اندازه ماشین های چاپبرتری های چاپ دیجیتالمزایای چاپ دیجیتالانواع چاپ دیجیتالچاپ لارج فرمت چیستتابلو بک لایت چیستهمه چیز درباره چاپ سولیتهمه چیز درباره چاپ بنرسولیت چیستتفاوت چاپ اکوسالونت و سالونتانواع لمینت پس از چاپچاپ پلات و لمینت چیستانواع دستگاه چاپ بنرپلاتر چیستدستگاه چاپ اکوسالونتکاربرد چاپ استیکرمش استیکرتابلو روان چیستچاپ فلکسیوینیل چیستساخت تابلو ال ای دی ثابتتابلو فلکسی چیستچاپ فلت بد چیست