لیبل‌های روی میوه‌ها علاوه بر زیبایی و جذابیت، شامل علائم و اعدادی است که اطلاعات مهمی را درباره میوه برای مصرف‌کننده فراهم می‌کنند. این اطلاعات معمولاً شامل منشأ میوه، نوع و گونه، تاریخ برداشت، روش کشت، ویژگی‌های تغذیه‌ای و همچنین اطلاعات مربوط به کشت و فروش میوه می‌باشد. علائم و اعداد موجود بر روی لیبل میوه‌ها به مصرف‌کننده کمک می‌کنند تا از اصالت و کیفیت محصول اطمینان حاصل کنند و اطلاعات لازم برای انتخاب و استفاده بهینه از میوه را دریافت کنند.

به عنوان مثال، علامت‌هایی مانند نمادهای آب و هوا، گواهی‌نامه‌های کشت ارگانیک و نشان‌های مربوط به کیفیت و ایمنی میوه‌ها از جمله اطلاعاتی است که بر روی لیبل‌ها قرار می‌گیرد. این اعلامیه‌ها به مصرف‌کننده اطمینان می‌دهند که میوه‌ای که در حال خرید آن هستند، با استانداردهای مربوط به بهداشت، کیفیت و محیط زیست سازگار است و انتخاب مناسبی برای خرید می‌باشد. از این رو، لیبل‌های میوه‌ها ابزار مهمی برای اطلاع‌رسانی و ایجاد اعتماد بین تولیدکننده و مصرف‌کننده به شمار می‌آیند.

طراحی لیبل میوه یک فرآیند خلاقانه است که هدف آن جلب توجه مصرف‌کننده، ایجاد ارتباط بین مشتری و محصول، و نمایش خصوصیات منحصر به فرد میوه می‌باشد. ابتدا، انتخاب یک طراحی کلی و هماهنگ با شخصیت محصول از اهمیت بالایی برخوردار است. از رنگ‌ها و الگوهایی که با نوع میوه و حالت آن هماهنگی دارند، استفاده می‌شود تا ترکیب جذابی ایجاد شود. همچنین، درج اطلاعات مهم مانند نوع میوه، ترکیبات، نحوه نگهداری، و اطلاعات تماس با شرکت تولیدی از اهمیت ویژه برخوردار است.

معنی لیبل روی میوه ها چیست؟

در دنیای امروز تولید، بسته بندی، انبار کردن و توزیع میوه‌ها مسأله‌ای کاملاً پیچیده گردیده است و برای همین موضوع است که از روی دیدن فقط ظاهر میوه ها نمی توان به همه موارد در میوه‌ها پی برد؛ اگر شما از آن دسته کسانی هستید که به سلامت خود و خانواده ‌تان بسیار اهمیت می دهید، تا انتهای مقاله ما را همراهی کرده تا متوجه شوید که معنی لیبل روی میوه ها چیست؟
لیبل روی میوه ها، شامل علائم و اعدادی هستند که اطلاعات مفیدی درباره میوه را در اختیار مصرف کننده قرار می دهند. با فهمیدن معنای این اعداد و کدها روی میوه ها متوجه می شویم که مثلاً این میوه ها در زمان رشد خود از مواد شیمیایی استفاده کرده اند و یا خیر؟
برچسب‌های میوه اطلاعات مناسبی درباره اصلاح ژنتیکی، از بین بردن میکروب‌های میوه و یا اینکه آیا در زمان رشد از نور و گازهای ویژه‌ی رشد سریع استفاده کرده‌اند؟ نیز در اختیار مشتریان قرار می دهد.
البته ممکن است برخی از موارد این نوع لیبل‌های مخصوص میوه مانند کد plu  یا پری‌کات در ایران زیاد کاربرد نداشته باشد.
شرکت بانی چاپ با داشتن سابقه طولانی و ارزشمند در زمینه طراحی و چاپ می تواند کلیه امور مربوط به
 طراحی لیبل تا چاپ لیبل را برای مخاطبین خود بر عهده گیرد برای دسترسی به اطلاعات بیشتر می توانید با واحد گرافیک شرکت ارتباط برقرار کنید.

جنس معمول لیبل روی میوه ها

سازمان غذا و دارو یا FDA به عدم سلامت و مضر بودن لیبلی که روی میوه‌ها قرار می گیرد تأکید دارد. جنس این لیبل‌ها می تواند از نوع کاغذ، پلاستیک و یا وینیل باشد؛ البته جنس لیبل بستگی به انتخاب تولیدکنندگان دارد.
این لیبل های روی میوه خوردنی نیستند اما اگر بصورت اتفاقی خورده شوند نیز در دستگاه گوارش هضم شده و مشکل خاصی را بوجود نمی آورد. البته باید قبل از خوردن میوه برچسب آن به دقت کنده شود چون به هر حال خوردن لیبل با وجود مواد شیمیایی و انواع پلیمرها و پلی وینیل کلراید موجود در آن کار غیر مفیدی برای سیستم گوارشی می باشد و از از طرفی لیبل میوه‌ها مانند آشغال خود میوه قابل تجزیه نمی باشد و نباید در گروه آشغال‌های تر قرار داده شود.

لیبل کد جستجوی قیمت و یا PLU

در ایران برای لیبل میوه ها از این کد به ندرت استفاده می شود؛ اما کلاً کد PLU، لیبلی است که موجب تسریع فرآیند خرید و بررسی محصولی که خریداری  می گردد می شود.
این کد معانی گوناگونی نیز دارد که مشخص می شود میوه در طول فرآیند داشت، سم پاشی شده است و یا خیر؟
آیا برای جلوگیری از رشد آفات در معرض مواد شیمیایی قرار گرفته است یا خیر؟
از لیبل PLU اطلاعات دیگری نیز به دست می آید بطور مثال اطلاعاتی درباره تولید ارگانیک و یا اصلاحات ژنتیکی محصولات کشاورزی که با این برچسب‌ها مشخص می شود انجام شده است و یاخیر؟
یا اینکه میوه‌ها در طول دوران رشد خود از تابش نور و یا گاز خاصی استفاده کرده اند و یا نه؟

میوه های مهندس ژنتیکی شده و یا GMO

اگر طراحی لیبل میوه با کد 5 و یا 8 رقمی شروع گردد معنای آن اینست روی میوه‌ها دستکاری ژنتیکی انجام شده است.
حتی اگر چنین لیبلی روی میوه ها موجود نمی باشد نیز باید در مورد خرید برخی از میوه ها مانند سیب، ملون، آلو و... از نظر ژنتیکی دقت لازم را نمود. بطور مثال عنوان می کنیم اگر کد لیبل میوه موز عدد 4011 باشد آن یک موز استاندارد و عادی می‌باشد و اگر این کد عدد 84011 باشد آن یک موز با دستکاری و مهندسی ژنتیکی است.

لیبل تولید میوه با مواد شیمیایی

اگر کد چهار و یا پنج رقمی که در لیبل میوه وجود دارد، با عدد 3 و یا چهار شروع شده باشد به این معنی می باشد که این نوع میوه با روش کشاورزی مدرن و با کود شیمیایی مصنوعی و آفت‌کشها  رشد کرده است.

لیبل مربوط به تابش همراه یونیزاسیون

اگر در لیبل میوه یک عدد 5 رقمی باشد که با عدد 3 شروع می شود بدین معنی است که در عملیاتی مشابه پاستوریزه کردن تحت تابش همراه با یونیزاسیون قرار گرفته است.
در برخی مواقع متأسفانه در این روش ماهیت میوه تغییر پیدا می کند و حتی برخی از باکتری‌های مفید آن از بین می رود زیرا این عمل موجب از بین رفتن برخی میکروب‌ها (میکروارگانیسم‌ها) می شود و در نهایت موجب ماندگاری بیشتر میوه می گردد.

ارگانیک بودن میوه

میوه هایی که لیبل کد آنها با عدد نه آغاز می گردد میوه های ارگانیک می باشند و از مواردی مانند اصلاح ژنتیکی، آفت کش‌ها، کودهای مصنوعی و مواد شیمیایی برای آنها استفاده نشده است.

برش از قبل یا پری‌کات میوه

کد لیبل میوه ای که از قبل بریده شده است با عدد چهار شروع می شود و البته در نظر داشته باشید میوه‌هایی که از قبل بریده شده است در بسته بندی به فروش می رسند و دارای ماندگاری بالایی نمی باشند.

نداشتن لیبل کد PLU

این لیبل نشان دهنده چگونگی تولید میوه می باشد و وجود چنین لیبلی برای میوه های وارداتی الزامی ست. اگر میوه های وارداتی فاقد چنین برچسبی باشند سلامت و کیفیت آنها مشخص نمی باشد، و ممکن است با هدف خاصی این نو ع لیبل‌ها از روی میوه ها برداشته شده باشد.

0 نظر


خصوصیات یک لوگوی خوبتفاوت لوگو و آرمطراحی لوگو حرفه ایلوگو به چه معنی استاهمیت لوگو در کسب و کارلوگو چیست؟طراحی لوگو و استانداردهای جهانی آننکات کلیدی در طراحی لوگوتاریخچه طراحی لوگو و روند تکامل آنلوگو تایپ چیست؟بررسی تاریخچه و نحوه طراحی 10 لوگوی معروفلوگو چه چیزی را نشان می دهد؟بهترین نرم افزار طراحی لوگوطراحی کاتالوگ مبلمانمراحل طراحی کاتالوگ حرفه ایطراحی و چاپ کاتالوگ رنگ موچگونه بهترین طراحی کاتالوگ را داشته باشیماصول طراحی کاتالوگ و بروشورنکاتی راجع به طراحی کاتالوگتعریف کاتالوگ چاپیاصول طراحی کاتالوگطراحی کاتالوگ به سبک ژورنالیطراحی کاتالوگ صنعتیمراحل طراحی کاتالوگمزایا طراحی کاتالوگ حرفه ایاهمیت طراحی کاتالوگکلیاتی در مورد طراحی کاتالوگابعاد طراحی کاتالوگتأثیر طراحی کاتالوگ بر فروشطراحی کاتالوگ دیجیتالاصول طراحی هاردباکساصول طراحی بسته بندیطراحی جعبه حرفه ایطراحی جعبه مقواییاهمیت طراحی کارت ویزیتطراحی کارت ویزیت حرفه ایطراحی کارت ویزیتنکات مهم در طراحی ست اداریطراحی ست اداریاصول طراحی سربرگطراحی سربرگ در فتوشاپنکات ضروری در طراحی سربرگطراحی لیبل میوهمراحل طراحی لیبلطراحی پوسترطراحی فولدر حرفه ایطراحی بروشور خلاقانهطراحی و چاپ بروشور دو لتاصول طراحی بروشورطراحی حرفه ای بانی چاپطراحان مهرگانیازده ترفند برای طراحی تراکتاصول طراحی تراکت حرفه اینکات طلائی در طراحی و چاپ تراکتنحوه و اصول طراحی تراکتچگونه تراکت طراحی کنیمچگونه خوش عکس باشیمنکات کلی عکاسی طبیعتعکاسی از غذادرباره عکاسیآموزش عکاسی از منظرهعکاسی دیجیتالسلفی جذاب بگیریدزیباشناسی در عکاسیعکاسی خلاقانهجلوگیری از لرزش دوربین