اگرچه امروزه بیشتر افراد دکوراسیون داخلی مدرن را ترجیح می‌دهند، اما سبک کلاسیک هنوز هم طرفداران خود را دارد. علاقه‌مندان این سبک معمولاً به علت این که حس اصالت و لوکس بودن از این نوع دکوراسیون داخلی می‌گیرند، آن را انتخاب کرده تا به دیگران نیز آن حس و حال را انتقال دهند. اما شاید با نام آوردن از دکوراسیون داخلی، عده‌ای تنها طراحی داخلی یعنی طراحی سقف و دیوارها یا گچبری‌ها را تجسم کنند که بهتر است در همین ابتدا ذکر شود منظور از دکوراسیون داخلی، انتخاب وسایل مناسب و روش چیدمان آن‌هاست. بنابراین قرار است در دکوراسیون داخلی کلاسیک به چیدمان وسایل و انواع محصولات دکوراتیوی که مناسب فضای کلاسیک باشد، بپردازیم.

اگرچه امروزه بیشتر افراد دکوراسیون داخلی مدرن را ترجیح می‌دهند، اما سبک کلاسیک هنوز هم طرفداران خود را دارد. علاقه‌مندان این سبک معمولاً به علت این که حس اصالت و لوکس بودن از این نوع دکوراسیون داخلی می‌گیرند، آن را انتخاب کرده تا به دیگران نیز آن حس و حال را انتقال دهند. اما شاید با نام آوردن از دکوراسیون داخلی، عده‌ای تنها طراحی داخلی یعنی طراحی سقف و دیوارها یا گچبری‌ها را تجسم کنند که بهتر است در همین ابتدا ذکر شود منظور از دکوراسیون داخلی، انتخاب وسایل مناسب و روش چیدمان آن‌هاست. بنابراین قرار است در دکوراسیون داخلی کلاسیک به چیدمان وسایل و انواع محصولات دکوراتیوی که مناسب فضای کلاسیک باشد، بپردازیم.
شمسه نگار با داشتن سابقه طولانی در زمینه چاپ دکوراتیو و دکوراسیون داخلی می تواند اموری نظیر چاپ انواع تابلو، 
چاپ انواع پرده، چاپ رانر و رومیزی، چاپ کاغذ دیواری و پوستر دیواری، چاپ کوسن، چاپ آباژور، چاپ لوستر و... را با در جهت انجام دکوراسیون کلاسیک منزل شما و ست کردن دکوراسیون داخلی برای شما با کیفیت تضمینی، قیمت مناسب و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بر عهده گیرد.

لوازم جانبی در دکوراسیون داخلی کلاسیک نقش مهمی در افزایش مجلل و ظرافت کلی فضا دارند. این عناصر با دقت انتخاب شده به حس عظمت و زیبایی بی انتها مشخصه طراحی کلاسیک کمک می کنند. در اینجا چهار جنبه کلیدی لوازم جانبی در دکوراسیون داخلی کلاسیک آورده شده است:

آثار هنری و مجسمه ها

فضای داخلی کلاسیک اغلب دارای آثار هنری و مجسمه های نفیس است که منعکس کننده سنت های هنری بزرگ یونان و روم باستان است. نقاشی‌های رنگ روغن، پرتره‌های قاب‌بندی‌شده و مجسمه‌هایی که چهره‌های کلاسیک یا صحنه‌های اساطیری را به تصویر می‌کشند، انتخاب‌های رایجی هستند. قرار دادن این قطعات استراتژیک است و اغلب به عنوان نقاط کانونی برای جلب توجه و افزودن حسی از پیچیدگی به محیط اطراف عمل می کند.

منسوجات لوکس

استفاده از منسوجات مجلل در اکسسوری ها از دیگر ویژگی های دکور کلاسیک است. پارچه‌های زیبا، پرده‌های گلدوزی شده و روکش‌های مجلل، لایه‌هایی از بافت و جذابیت بصری را اضافه می‌کنند. منگوله‌ها، حاشیه‌ها و طناب‌های بافته شده روی پرده‌ها و کوسن‌ها به حس ظرافت کلی کمک می‌کنند و فضایی گرم و دلپذیر ایجاد می‌کنند.

آینه های تزئینی و وسایل روشنایی

آینه هایی با قاب های تزئین شده و جزئیات پیچیده از لوازم جانبی رایج در دکوراسیون داخلی کلاسیک هستند. این آینه ها که به صورت استراتژیک قرار می گیرند، نه تنها یک هدف کاربردی را انجام می دهند، بلکه نور را منعکس می کنند و از نظر بصری فضا را گسترش می دهند. وسایل روشنایی، مانند لوسترها و دیوارکوب ها، اغلب از نظر طراحی پیچیده هستند و دارای عناصر کریستالی یا شیشه ای هستند که درخششی گرم و درخشان ایجاد می کنند و به فضای کلی ظرافت کمک می کنند.

به طور خلاصه، اکسسوری ها در دکوراسیون داخلی کلاسیک به دقت طراحی شده اند تا حس زیبایی و پیچیدگی جاودانه را القا کنند. چه از طریق آثار هنری ، منسوجات یا نورپردازی، هر یک از لوازم جانبی در ایجاد یک محیط زندگی هماهنگ و مجلل که در آزمون زمان مقاومت می‌کند، نقش دارد.

آشنایی با سبک کلاسیک

در ابتدا باید خاطرنشان کرد که تقارن و مرکزیت در سبک کلاسیک حرف اول را می‌زند، به گونه‌ای که نظم در همه قسمت‌ها به چشم می‌آید. نکته بعدی این است که در این روش از دکوراسیون داخلی از رنگ‌های کرم، طلایی، قهوه‌ای و به صورت کلی رنگ‌های گرم و ملایم استفاده می‌شود. برای مثال در منازلی با دکوراسیون کلاسیک که پوستر دیواری دارند، هرگز رنگ‌های تندی در طرح پوستر دیواری به چشم نمی‌خورد. جدای از بحث رنگ‌ها، استفاده از چوب در وسایل منزل کلاسیک عامل جدایی ناپذیر این سبک بوده و معمولا مبلمان این خانه‌ها از چوب گردو یا مانند آن می‌باشد. حتی سعی می‌شود کف را پارکت طرح چوب بزنند یا از میزهایی با بهترین چوب موجود در بازار استفاده کنند. برای قسمت هنری منزل هم اصولا از تابلو کلاسیک بهره برده می‌شود که معمولاً طرح تابلو از تصاویر اروپایی قدیمی است. در انتها باید اذعان داشت که دکوراسیون داخلی کلاسیک اصلاً ارزان نبوده و کسانی که به این مدل علاقه‌مند هستند باید هزینه‌های زیادی انجام دهند. 

اتاق پذیرایی کلاسیک

پذیرایی منزل کلاسیک جایی است که شکوه سبک کلاسیک بیشتر در آن به چشم می‌آید؛ پرده‌های مجلل، مبلمان لاکچری، تابلو لوکس و لوسترهای باشکوه و سایر لوازم شیک و آنتیک ابزاری برای به نمایش گذاشتن یک پذیرایی مجلل به روش کلاسیک می‌باشند. از آنجا که این قسمت از منزل پذیرای مهمانان است و بازدید کنندگان بیشتری نسبت به سایر نقاط دارد، توجه بیشتری را می‌طلبد. بنابراین بیشترین تلاش برای استفاده از محصولات دکوراتیو در این بخش انجام می‌شود؛ محصولاتی از قبیل تابلو نقاشی، پوستر دیواری نقش برجسته، آیینه طرح‌دار و اقلامی از این دست. به طور کلی در این سبک از دکوراسیون داخلی تا حدودی اغراق آمیز از تزیینات و اشیای دکوراتیو استفاده می‌شود. بنابراین در یک خانه کلاسیک ممکن است با گالری تابلو مواجه شوید که اکثرا هم تابلو نقاشی اروپایی هستند. یا به احتمال زیاد با پوستر دیواری کلاسیک با طرح‌های مشابه تابلو یعنی نقاشی‌های قدیمی اروپایی مواجه می‌شوید.

دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک

در انتخاب و چینش وسایل اتاق خواب می‌توان گفت تخت مهم‌ترین جزء آن می‌باشد که در دکوراسیون کلاسیک بهتر است تختی چوبی با تاج سلطنتی را پای بزرگ‌ترین دیوار اما دقیقا وسط آن قرار دهید. در گام بعدی تزیینات اتاق خواب است که اهمیت پیدا می‌کند؛ در این قسمت همانند پذیرایی که از محصولات دکوراتیو و اشیا تزیینی به وفور استفاده می‌شود، باید از تابلو دکوراتیو و آیینه چاپی و سایر وسایل تزیینی استفاده شود. برای مثال تابلو آیینه یکی از وسایل لوکسی است که اگر طرح‌های سنتی روی آن چاپ شود، کاملا با فضای کلاسیک هماهنگی پیدا می‌کند. استفاده از کاغذ دیواری پوستری با رنگ‌های ملایم ولی با طرح ظریف و پرنقش و نگار هم یکی دیگر از کارهایی است که فضای اتاق خواب را به سبک مورد علاقه شما نزدیک می‌کند. فقط در نظر داشته باشید که همه دیوارها برای نصب پوستر دیواری مناسب نبوده و بهتر است که یک یا دو دیوار را برای این کار انتخاب کنید.

دکوراسیون کلاسیک ایرانی

سبک دکوراسیون کلاسیک در همه دنیا با طرح‌های رومی قدیمی شناخته می‌شود اما به طور کلی همان ‌طور که می‌دانید کلاسیک یعنی قدیمی و سنتی که برای عده‌ای یادآور اصالت گذشته است. بنابراین سبک کلاسیک ایرانی همان دکوراسیون سنتی ایرانی است که از وسایل سنتی ایرانی مانند تابلو فرش با طرح‌های سنتی یا تابلو بوم نقاشی ایرانی استفاده می‌شود. مساله مهم در انتخاب اشیا سنتی طرح آن‌هاست که معمولا طرح‌های اسلیمی یا بته جقه بیشترین طرفدار را دارد. حتی گاهی استیکر دیواری با تصویر نقاشی دختران ایرانی قدیمی را به کار می‌برند تا بر جذابیت فضای مورد نظر بیافزایند. در کل برای داشتن یه دکوراسیون سنتی باید سعی شود از المان‌های موجود در این سبک بیشترین استفاده ممکن شود. عناصر مهم سبک ایرانی هم وسایلی مانند فرش، تابلو فرش، متکا و پشتی و تابلو سنتی هستند.

0 نظر


اهمیت سجاده و جانمازسایت شمسه نگارشمسه نگارتاریخچه سجاده و جانمازانواع سجاده و جانمازتفاوت های سجاده و جانماز چیست؟راهنمای خرید سرویس خواب دو نفرهراهنمای خرید سرویس خواب کودکسجاده ی نفیسسرویس روتختی چاپی با طرح دلخواهمرکز فروش سجاده نماز در تهرانسجاده و جانمازمیکس مدیاطرح مناسب پوستر سقفیکاغذ دیواری پوستریکاغذ دیواری تابلو نقاشیتفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیوارینقش پوستر دیواری در دکوراسیون منزلنقش رنگ در پوستر دیواریانواع سبک پوستر دیوارینصب پوستر دیواریسبک دیجیتال آرترومیزی چیست؟رانر چیست؟همه چیز درباره کوسن و بالشتانواع پافچاپ روی آینه و شیشهچاپ روی پرچم اختصاصیچاپ انواع پرچم به‌صورت حرفه‌ای و فوریسفارش چاپ پرچمچاپ لوگو روی پرچمدکوراسیون داخلی کلاسیکدکوراسیون داخلی منزل کوچکسفری به عمق هنرسبک های دکوراسیونمکتب های هنریچاپ زیرلیوانی و زیربشقابیتابلو کاشی کاریچاپ روی پارچهدستگاه چاپ فلت بدفرایند چاپ سابلیمیشن به زبان سادهچاپ سابلیمیشن