سررسید به عنوان یک وسیله نوشتاری معمولاً در تبلیغات برای افزایش شناخت برند و جذب مخاطبین استفاده می‌شود. این ابزار نوشتاری با امکان چاپ لوگو یا نام شرکت روی جلد یا بدنه خود، به عنوان یک هدیه تبلیغاتی جذاب مطرح می‌شود. با استفاده از سررسیدهای تبلیغاتی، شرکت‌ها و برندها می‌توانند به شیوه ای کارآمد و جذاب، نام و شناخت برند خود را به مخاطبان منتقل کنند.

سررسیدهای تبلیغاتی علاوه بر نقش نوشتاری، به عنوان یک وسیله تبلیغاتی قابل توجه نیز شناخته می‌شوند. این سررسیدها ممکن است در رویدادها، نمایشگاه‌ها،یا حتی در دفاتر و محل کار به عنوان یک ابزار تبلیغاتی مورد استفاده قرار گیرند. همچنین، آنها می‌توانند به عنوان هدیه‌های تبلیغاتی در کمپین‌های تبلیغاتی به مخاطبان اهدا شوند تا به نام و نشان شرکت یا برند بیشتر توجه شود.

در مجموع، سررسیدهای تبلیغاتی به عنوان یک ابزار چندمنظوره در حوزه تبلیغات به کار می‌روند. این ابزارها همچنین نقش مهمی در افزایش وفاداری مشتریان و ایجاد ارتباط مثبت با آنها دارند، زیرا هدیه‌های کاربردی مانند سررسیدها می‌توانند به مشتریانیک تجربه مثبت ارائه دهند و در کسب و افزایش اعتبار برند مؤثر باشند.

سررسید تبلیغاتی

سررسیدها دفترچه یادداشت تقویم داری هستند که در سایزهای متنوع می باشند و علاوه بر تاریخ روز، اطلاعاتی مانند اعیاد، مناسبت‌ها، تعطیلات، شهادت‌ها و بزرگداشت‌ها را اعلام می کنند. با اطلاعاتی که در سررسیدها موجود هست و همچنین جایی که برای یادداشت کردن دارند مناسب‌ترین دفتر برای نوشتن برنامه ریزی‌ها می باشند.
همچنین در انتهای تقویم روزانه جایی برای نوشتن شماره تلفن‌ها، آدرس ها و سایر اطلاعات ضروری مورد نیاز می باشد. برای 
چاپ سررسید سفارشی و صفحات داخلی سررسید روش‌های مختلفی وجود دارد؛ مثلاً طراحی صفحات سررسید می تواند بصورت روز شمار باشد و بطوریکه پنجشنبه و جمعه در یک صفحه باشد و یا هر کدام جدا در یک صفحه باشند و همچنین سررسیدهایی که در هر صفحه آن یک هفته وجود دارد و یا در هر دو صفحه مقابل هم یک هفته را نشان می دهد نیز طراحی می شوند.
چاپ صفحات داخلی سررسید می تواند بصورت چند رنگ باشد اما در حالت کلی استفاده از دو رنگ برای چاپ صفحات داخلی مناسب‌تر و به صرفه‌تر می باشد. اگر می خواهید در قیمت 
چاپ سررسید صرفه جویی بیشتر کنید می توانید از چاپ تک رنگ برای اینکار استفاده کنید البته این موضوع بر زیبایی و کیفیت سررسید تأثیر می گذارد.
شرکت‌ها و صاحبین کسب و کارها در هر سال و چند ماه قبل از شروع سال جدید، طراحی و چاپ تقویم و سررسیدهای سال جدید را آغاز می کنند و تبلیغات و توضیحات کاربردی در مورد برند، محصولات و خدمات خود را لابه لای طراحی تقویم و سررسید می گنجانند تا هم گامی مؤثر در زمینه تبلیغات خود برداشته باشند و هم موجب جذابیت بیشتر سررسید شده باشند.
سررسیدهای در قطع‌ها و سایزهای مختلفی ارائه می شود و هر سفارش دهنده می تواند در قطع دلخواه خود سفارش چاپ سررسید دهد اما برای اینکه پرتی کار کمتر شود بهتر چاپ سررسید در قطع‌های استاندارد انجام شود.

ابعاد  استاندارد چاپ سررسید

سررسید رحلی   با ابعاد 28*21 سانتی متر
سررسید وزیری   با ابعاد 24*17 سانتی متر
سررسید خشتی با ابعاد 22*22 سانتی متر
سررسید رقعی   با ابعاد 21*14 سانتی متر
سررسید اروپایی با ابعاد 21*13 سانتی متر
سررسید جیبی   با ابعاد 17*12 سانتی متر
سررسید پالتویی با ابعاد 19*10 سانتی متر
و...

کاربرد سررسید در تبلیغات

باید بگوییم که کاربرد سررسید در تبلیغات نه تنها در کشور ما دارای اهمیت است، بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر نیز دارای اهمیت می باشد؛ سررسیدها تنها دفترهایی می باشند که در طول یکسال از آنها بصورت مکرر استفاده می شود و این خود می تواند دلیل محکمی باشد در زمینه استفاده سررسید در تبلیغات زیرا با انجام تبلیغات مفید و جذاب در چاپ سررسید اختصاصی برند خود می توانید نام و برند خود را در یکسال در مقابل چشم مخاطبین خود قرار دهید و بر اعتبار برند خود بیفزایید.
سررسید تنها دفتری می باشد که از آن برای تبلیغات، معرفی برند و تبلیغات استفاده می شود.

طبقه بندی صفحات داخلی سررسید

صفحات داخلی سررسید دارای سه بخش هستند:
-بخش اول آن حاوی عکس‌های تبلیغاتی هر برند و کسب و کار، مشخصات سررسید و تصاویر چشم نواز می باشد.
-بخش دوم شامل صفحات تقویم دار سررسید می باشد و همانطور که گفته شد در فرمت های متنوع روزشمار و هفته شمار می تواند تنظیم گردد.
-در بخش آخر نیز می تواند جایی برای شماره های تلفن و نوشتن مطالب ضروری باشد.

تنوع جلدهای سررسید

برای جلدهای سررسید می توان از انواع مختلف جلدهایی که جنس سخت دارند استفاده نمود و این جلدها دارای روکش مختلف می باشند انواع روکش جلد سررسید عبارت است از:
-روکش چرم طبیعی
-روکش چرم مصنوعی
-روکش سلفون در انواع مختلف
-روکش جیر

انواع صحافی سررسید

سررسیدها دارای انواع صحافی متفاوت می باشند انواع صحافی نوع فنری، فنری مارپیچی، کلاسوری، چسبی و دوختی است.

مهمترین قطع‌های سررسید

سررسید رحلی

سررسید رحلی نوعی سررسید سایز بزرگ محسوب می شود و سایز صفحات آن کمی از ورق A4 کوچکتر است. این قطع سررسید به دلیل اینکه جای یادداشت بیشتری نسبت به سایر سررسیدها دارد جلب توجه می کند و مناسب برای زمانی است که سررسید قرار است برای یادداشت گذاری در مکانی ثابت بماند و زیاد مناسب حمل و نقل نمی‌باشد.

سررسید وزیری

این سایز از متداول‌ترین سایزهای سررسید می باشد که معادل 24*17 سانتی متر می باشد. بیشتر کتاب‌ها در این قطع چاپ می شوند.

سررسید رقعی

این قطع سررسید نیز دارای طرفداران زیادی می باشد و به دلیل اینکه کمی از سررسید وزیری کوچکتر و همچنین هزینه آن نیز کمی پایین‌تر است بسیار مورد توجه قرار گرفته است سایز سررسید رقعی 21*14 سانتیمتر می‌باشد.

سررسید پالتویی

سررسید پالتویی دارای دو سایز زیر می باشد:

11.5*22.5 سانتی متر
20*11 سانتی متر

البته همه سایزهایی که عنوان گردید با توجه به نوع چاپ می‌توانند کمتر یا بیشتر شوند.

صفحات داخلی سررسید

برای صفحات داخلی سررسید اصولاً از کاغذ تحریر 70 گرم با رنگ‌های سفید و کرم بکار می رود. کاغذ کرم به دلیل اینکه کار را شیک‌تر می کند و موجب می شود که سررسید ظاهر باارزش‌تر و زیباتری پیدا کند و مورد استقبال بیشتری قرار گیرد.
در تولید سررسید از کاغذ گلاسه نیز استفاده می شود بویژه برای کاغذهایی که در ابتدای سررسید برای تبلیغات و گذاشتن عکس‌های مناسب کاربرد دارد استفاده از این نوع کاغذ گلاسه بیشتر در سررسیدهای مدیریتی و نفیس می باشد.

لت گلاسه سررسید

لت گلاسه، صفحاتی از جنس کاغذ گلاسه با چاپ رنگی می باشد که این صفحات بیشتر برای تبلیغات برند و معرفی کالا و خدمات بصورت گرافیکی بکار می رود و در ابتدا، وسط و انتهای سررسید قرار می گیرد.
تعداد صفحات لت گلاسه از 2 تا 32 صفحه می تواند باشد و بهتر است از مرز 32 صفحه تجاوز ننماید.

چاپ ترام

چاپ ترام شامل چاپ لوگو و یا هر اطلاعات دیگری می باشد که قرار است بصورت تک رنگ یا 4 رنگ در تمامی صفحات انجام شود و فقط برای چاپ در تیراژ بالا می باشد.

حکاکی لیزری نام و لوگوی برند:

حکاکی نام و لوگو با لیزر می تواند هم روی پلاک انجام شود و هم می تواند مستقیماً روی جلد انجام شود.

چاپ داغکوب و طلاکوب لوگو

چاپ داغکوب و طلاکوب بیشتر در جلدهای از جنس ترمو انجام می شود زیرا جنس ترمو در برابر حرارت تغییر رنگ می دهد شما می توانید لوگو و یا هر اطلاعات دیگری را در صورت تمایل روی جلد سررسید داغکوب یا طلاکوب کنید.

آستر بدرقه سررسید

آستر بدرقه به صفحه‌ای گفته می شود که جلد را به صفحات تقویم متصل می کند؛ در چاپ آستر بدرقه اصولاً از کاغذ تحریر، فانتزی و یا گلاسه استفاده می شود.
کیفیت آستر بدرقه از این لحاظ دارای اهمیت می باشد که هنگامی که در سررسید باز می شود کل وزن تقویم روی آستر بدرقه می افتد و اگر دارای کیفیت مناسب نباشد ممکن است در مدت کوتاهی پاره و از جلد جدا شود.
از نکات مهم دیگر در آستر بدرقه نقشی است که برای زیبایی سررسید ایفا می کند؛ زیرا هنگامی که سررسید را باز می کنیم اولین تصویری که به نظر می آید تصویر همین آستر بدرقه می باشد؛ و باید از طرح ها و رنگ‌های زیبا برای آن استفاده شود.
کاغذی که برای آستر بدرقه مورد استفاده قرار می گیرد کاغذ تحریر در گرماژ 100 تا 120 گرم و دارای رنگ‌های سفید، تمپلات رنگی و یا خود رنگ می باشد.
برای اختصاصی کردن آستر بدرقه می توان از لوگوی شرکت سفارش دهنده را روی آن چاپ نمود. همچنین می توان از کاغذهای فانتزی استفاده نمود، این نوع کاغذها مقاوم، خودرنگ و بافت دار هستند و دارای قیمت بالا هستند و به همین دلیل ممکن است کمتر در کاغذهای ته دوخت استفاده شود. اما برای سررسیدهای فنری بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
در بعضی از مواقع برای کاغذ بدرقه، طبق درخواست مشتری از کاغذ گلاسه استفاده می شود؛ که روی آن چاپ 4 رنگ نیز برای چاپ سررسید اختصاصی می توان انجام داد.
علاوه بر چاپ تک رنگ و 4 رنگ، می توان از طلاکوب و نقره کوب بویژه برای ضرب لوگو برای چاپ اختصاصی آستر بدرقه استفاده نمود.
برای آستر بدرقه نباید از کاغذ نازک استفاده شود زیرا موجب پاره شدن آن می شود؛ چسباندن آستر بدرقه به داخلی سررسید به دو صورت دستی و اتوماتیک انجام می شود. البته روش اتوماتیک خیلی بهتر است زیرا دارای سرعت بالاتر و خطای کمتر است.

روبان اختصاصی

روبان همان نوار پارچه ای می باشد که برای نشانه گذاری صفحات سررسید مورد استفاده قرار می گیرد و می‌تواند نقش مؤثری در زیبایی سررسید داشته باشد.
برای اختصاصی کردن چاپ سررسید می توان از چاپ لوگو روی روبان استفاده نمود؛ روبان فقط برای سررسیدهای ته دوخت مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع چاپ سررسید:

سررسیدها و تقویم ها فقط با چاپ افست، چاپ می شوند.

0 نظر


تقویم 1403تقویم 1404سفارش آنلاین تقویم رومیزیایده های خلاقانه برای تقویم رومیزیسفارشی سازی تقویم رومیزیشناساندن برند با تقویم رومیزیبازاریابی برند با تقویم رومیزیمزایای سفارش تقویم رومیزیکاربردی بودن تقویم های رومیزیگزینه های سفارشی سازی تقویم رومیزیقیمت چاپ تقویم رومیزیتقویم رومیزی و تاثیر روی برندسازیخرید تقویم رومیزیچاپ تقویم رومیزی 1403چاپ تقویم رومیزی اداریتقویم رومیزی با جعبهانواع تقویم رومیزی تبلیغاتیتقویم رومیزی هفتگی یادداشت دارتقویم رومیزی فانتزیچاپ نقره کوب و طلاکوب تقویم رومیزیانواع تقویم رومیزیاهمیت تقویم رومیزیتقویم رومیزی چوبیسفارش چاپ تقویم رومیزی 1403تقویم رومیزی و کاربرد آنتقویم رومیزی طرح اختصاصی و خاص 1403تقویم رومیزی مدرنتقویم رومیزی خاصکاربرد تقویم رومیزیتقویم رومیزی خاص 1403تقویم رومیزی خلاقانهابعاد تقویم رومیزیکاربرد سایزهای تقویم رومیزیتقویم رومیزی شرکتی 1403تقویم رومیزی اختصاصیتقویم رومیزی 1403تقویم چیستسررسید پالتویی چیستسررسید رقعی 1403سررسید جیبی چیستکاربرد سررسید در تبلیغاتسررسید لوکساصول طراحی و چاپ سررسید وزیریچاپ سررسید مدیریتیسررسید اروپایی چیستانواع تقویم دیواریسررسید مناسبسررسیدهای پرطرفدارویژگی های سررسید مناسبچاپ سررسید اختصاصیسررسید چیستانواع قطع سررسیدسررسید رحلی چیست؟