پرده در لغت به معنای پوشش و حجاب است. در فارسی باستان مخصوصا در دستگاه پادشاهان بیشتر به معنای حریم بوده است. اما امروزه به جسمی گفته میشود که حد فاصل دو محیط باشد و دو فضا را از هم مجزا سازد.شواهد تاریخی بر این موضوع گواهی میدهند که اولین پرده ها 3000 سال قبل از میلاد مسیح در چین، از پوست حیوانات ساخته می شدند؛ و بعد ها از منسوجاتی مثل کتان برای پرده استفاده می کردند. پرده یکی از عناصر اصلی در دکوراسیون داخلی است که علاوه بر تزیین فضا، نقش مهمی در کنترل نور، حفظ حریم خصوصی و ایجاد احساس راحتی دارد. انواع مختلفی از پرده‌ها بر اساس متریال، ساختار و کاربری وجود دارند. پرده‌های حریر یا شفاف معمولاً از متریال‌های نازک و شفاف ساخته شده‌اند که نور خورشید را به خوبی عبور می‌دهند و فضا را روشن و باز می‌سازند. این نوع پرده‌ها برای فضاهایی که به نور طبیعی بیشتری نیاز دارند، مناسب هستند.

چاپ پرده به معنای اعمال طرح‌ها، الگوها یا تصاویر مختلف بر روی متریال پرده است. این فرآیند با استفاده از تکنولوژی چاپ دیجیتال انجام می‌شود که به وسیله آن می‌توان طرح‌های مختلف را به صورت مستقیم بر روی پارچه‌های پرده چاپ کرد. با استفاده از این روش، افراد می‌توانند پرده‌هایی با طرح‌های جذاب، الگوهای شیک، یا حتی عکس‌های شخصی را برای تزیین فضاهای داخلی خود انتخاب کنند. چاپ پرده به طراحان و دیزاینرها امکان می‌دهد تا خلاقیت خود را در انتخاب طرح و رنگ برای پرده‌ها به کار بگیرند و به فضای داخلی یک لمسه شخصی و منحصر به فرد ببخشند. این نوع پرده‌ها باعث افزایش جذابیت و زیبایی داخل فضا می‌شوند و به عنوان یک عنصر دکوراسیونی منحصر به فرد شناخته می‌شوند.

پرده‌های چاپی یک جلوه جدید به دنیای دکوراسیون داخلی می‌آورند. این نوع پرده‌ها با استفاده از تکنولوژی چاپ دیجیتال، امکان چاپ طرح‌ها، الگوها، یا حتی عکس‌های شخصی را بر روی متریال پرده فراهم می‌کنند. این به افراد امکان می‌دهد تا تنوع بخشی و شخصی‌سازی بیشتری در انتخاب پرده‌های خود داشته باشند. پرده‌های چاپی به عنوان یک عنصر هنری در داخل فضاها باعث جذابیت و زیبایی بیشتر می‌شوند. این پرده‌ها معمولاً از متریال‌های با کیفیت و مقاوم برای حفظ طرح و رنگ خود استفاده می‌کنند.

پرده

پرده در لغت به معنای پوشش و حجاب است. در فارسی باستان مخصوصا در دستگاه پادشاهان بیشتر به معنای حریم بوده است. اما امروزه به جسمی گفته میشود که حد فاصل دو محیط باشد و دو فضا را از هم مجزا سازد.

شواهد تاریخی بر این موضوع گواهی میدهند که اولین پرده ها 3000 سال قبل از میلاد مسیح در چین، از پوست حیوانات ساخته می شدند؛ و بعد ها از منسوجاتی مثل کتان برای پرده استفاده می کردند.

چاپ پرده

در ایران، در دوره ی پرشکوه ساسانی استفاده از پرده بسیار رایج بوده است؛ علاوه بر مصارف عمومی در منازل در قصر پادشاهان به عنوان پوششی بین شاه و دیگران استفاده می شده است. در آن دوران پرده داری یکی از مقامات مهم درباری بوده؛ وظیفه ی پرده دار این بوده که پرده را کنار بزند تا شرفیاب شدگان پادشاه را ملاقات کنند. بعد از فروپاشی سلسله ی ساسانی به دست اعراب این شغل از نام پرده دار به حاجب تغییر پیدا کرد. حاجب در برابر نزدیکان و حاضران زبان پادشاه بود به همین خاطر از همه ی کسان، عاقل تر، دانا تر و کامل تر بود.

امروزه با گذشت سالیان دراز طراحان دکوراسیون داخلی به این نتیجه رسیده اند که پرده بخش مهمی در دکوراسیون و بسیار در معرض دید و توجه است و به طبع باید دقت و ظرافت خاصی در انتخاب آن صرف شده باشد. پرده ها چیزی فراتر از دکوراسیون هستند آنها علاوه بر اینکه حریم خصوصی شما را فراهم میکنند، نور را مسدود میکنند، عایق سرما و گرما هستند، تا حدی عایق صدا نیز می باشند. به طور کلی پرده جزء روح بخش خانه است که تا وقتی در خانه آویز نشود دکوراسیون تکمیل نمیشود.

چاپ پرده

انواع دوخت پرده پارچه ای

پرده ها را از چند جهت میتوان مورد بررسی قرار داد؛ از نظر نوع دوخت یا نصب پرده ها انواع نواردوزی شده، پانچی، میله ای و بندینکی تقسیم می شوند؛ که نوع دوخت آن با توجه به نوع میل پرده مشخص میشود.

ابعاد و اندازه گیری پرده

برای تهیه پرده اگر بخواهید یک اندازه گیری دقیق و بدون خطا داشته باشید و اطلاعات کافی در این مورد ندارید حتما ابتدا از یک مشاور کمک بگیرید. برای اندازه گیری ابعاد پرده به چند مورد باید دقت کنید؛ اگر پرده ای در محل مورد نظر دارید که میخواهید پرده ی جدید را بجای آن نصب کنید باید ابعاد دقیق آن را اندازه بگیرید همینطور ابعاد دقیق میل پرده تا جایی که میخواهید پرده آویز شود همچنین عرض پنجره را اندازه بگیرید. اکنون اگر میخواهید خصوصیات پرده ی جدید مانند مقدار چین پرده یا اندازه ی طول و عرض آن با پرده ی قدیمی یکسان باشد، دقیقا از ابعاد پرده ی قدیمی استفاده میکنید و آن را برای ثبت سفارش به تولید کننده اعلام میکنید. اما اگر بخواهید پرده ی جدید تفاوت هایی از نظر طول و عرض و چین با پرده ی قبلی داشته باشد باید عرض و ارتفاع را افزایش یا کاهش دهید. در این موارد تا حد زیادی مشاوران فروش به شما کمک خواهند کرد که خریدی در کمال آرامش داشته باشید.

چاپ پرده

انواع جنس پرده

پرده های پارچه ای میتوانند از جنس های مختلفی مانند تور، حریر شیشه ای، حریر کتان، پرده مخمل، پرده ساتن، هازان و.... تولید شوند. برای انتخاب جنس انواع پرده حتما باید در نظر داشته باشیم که پرده در چه محیطی و برای چه نوع استفاده ای تهیه می شود.

اگر میخواهید پرده ای نازک داشته باشید که هم فضای خانه بدون نور نماند هم به محیط بیرون دید داشته باشید بهترین انتخاب برای شما پرده حریر است؛ اگر میخواهید همین شرایط را داشته باشید اما سادگی حریر را نمی پسندید باید از پرده ی توری استفاده کنید. اما در صورتی که بخواهید ظرافت تور و حریر را داشته باشید ولی دید داخل محیط به بیرون را کور کنید، یا شدت تابش نور را ملایم تر کنید از زیر پرده ای با جنس های مختلف میتوانید استفاده کنید.

پرده های ضخیم تر مانند مخمل اصولا برای کسانی که میخواهند بدون استفاده از زیر پرده ای دید محیط را مسدود کنند و عایقی برای سرما و گرما داشته باشند مناسب تر است.

پرده ها علی رغم اینکه جزء مهمی از وسایل منزل هستند اما توجه زیادی به آنها نمی شود. شاید دلیل این موضوع در وهله ی اول این باشد که پرده های مرغوب و زیبا را پرده های گران قیمت معرفی می کنند، در صورتی که همیشه گران بودن نشانه ی کیفیت و اصالت نیست. در این زمان است که چاپ به ما کمک میکند تا با افزایش کیفیت در طرح و رنگ پرده ها، برای فردی که میخواهد با یک قیمت خوب بهترین و شیک ترین پرده را در خانه داشته باشد خدمت رسانی کنیم.

چاپ پرده

امروزه استفاده از پرده های پنلی در انواع محیط ها، مخصوصا محیط های مسکونی و منازل بسیار باب شده است. بسیاری از این پرده پنلی ها چاپی هستند؛ چاپ روی پرده یکی از مهمترین انواع چاپ و پر استفاده ترین نوع از محصولات چاپی است که درخواست های فراوانی داشته و شاید جزء زیباترین المان های دکوراتیو باشد. چاپ حریر، چاپ هازان و چاپ مخمل از نمونه پارچه های چاپی است که در تولید پرده مورد استفاده قرار میگیرد. فرآیند تولید این پرده ها به این صورت است که طرح دلخواه شما در روی پارچه ی مدنظر چاپ میشود سپس مراحل دوخت آن صورت میگیرد. عرض پنل های پرده چاپی ثابت است و علت آن به دلیل محدود بودن عرض دستگاه چاپ می باشد. همین محدودیت عرض باعث ایجاد سبک های جدید در نصب این مدل پرده ها شده است.; نصب پرده های پنلی به چند روش صورت میگیرد؛ گاهی با پرده ها فضای پنجره به طور کلی پوشیده می شود اما گاهی پرده ها در طرفین پنجره نصب میشود. در این صورت است که در قسمت میانی پنجره یا پرده ی توری یا حریر نصب میشود یا بدون این پرده ها به همان حالت قرار می گیرد.

چاپ پرده

انواع طرح پرده چاپی

طراحی دریای وسیعی از مهارت، زیبایی، فرهنگ، هنر و استعداد است. برای انتخاب طرح ابتدا باید رنگ بندی به کار برده شده در محیط را بخوبی مدنظر داشته باشید و در ادامه میتوانید از تصاویر آرشیوی بهترین و مناسب ترین طرح از حیث رنگ و سبک را انتخاب کنید. برای انتخاب درست ابتدا باید تا حدی با سبک و سیاق طرح ها آشنا شوید، انواع کالیگرافی، سیاه مشق، سه بعدی، سنتی، مدرن، مینیمال و... از نمونه استایل هایی هستند که طرح های زیبایی از آنها خلق میشود. همچنین شما میتوانید طرح یا تصویر دلخواه خود را روی پرده به همراه شعر ها و جملات زیبای شعرا چاپ کنید و از دیدن آن لذت ببرید.

0 نظر