چاپ بوم به روشی محبوب و همه کاره برای جان بخشیدن به هنر و عکاسی تبدیل شده است و به افراد این فرصت را می دهد تا تصاویر مورد علاقه خود را به نمایشگرهای بصری خیره کننده تبدیل کنند. با انتقال تصاویر دیجیتال بر روی مواد بوم، چاپ بوم جایگزین منحصر به فرد و معاصری برای قاب عکس سنتی یا چاپ پوستر است. به چاپ طرح روی پارچه کنواس و کشیدن آن روی یک چهارچوب چوبی و سپس منگنه کردن طرح از پشت تابلو بوم می گویند ، به طور کلی پارچه های کنواس استحکام و دوام بالایی دارند به همین منظور در شرایطی که استحکام پارچه اهمیت دارد از آن استفاده می کنند که از جمله آن ها می توانیم به تهیه کوله پشتی، چادرهای مسافرتی و ... اشاره کرد در زمان های قدیم نیز از پارچه کنواس به علت دوام بالای آن برای ساخت سپر جنگی استفاده می شد؛ تابلو بوم ها علاوه بر دوام بالایی که دارند موجب زیباسازی فضای خانه ما نیز می شوند استفاده تابلو بوم به مراتب مزیت های فراوانی دارد که به چند مورد آن اشاره می کنیم. از انواع چاپ تابلو بوم ها به چاپ تابلوهای کلکسیونی ، تابلو شاسی ها، چاپ تابلو چندتکه، چاپ تابلو آینه، چاپ تابلو استیل می توان اشاره کرد.

یکی از مزایای کلیدی چاپ روی بوم، توانایی آن در افزودن عمق و بافت به تصاویر، افزایش تاثیر بصری آنها و دادن کیفیت هنری به آنها است. بافت متریال بوم بٌعد لمسی به تصویر چاپ شده می‌افزاید و در مقایسه با کاغذ عکس مسطح، حسی ارگانیک و زیباتر به آن می‌دهد. علاوه بر این، چاپ روی بوم اغلب روی قاب‌های چوبی کشیده می‌شود و جلوه‌ای سه‌بعدی ایجاد می‌کند که چشم بیننده را به خود جلب می‌کند و باعث می‌شود اثر هنری اساسی‌تر و غوطه‌ورتر شود.

علاوه بر این، چاپ روی بوم دوام و ماندگاری فوق العاده ای دارد و آنها را به انتخابی عملی برای نمایش خاطرات یا آثار هنری در خانه ها، دفاتر یا فضاهای عمومی تبدیل می کند. مواد بوم در برابر محو شدن و رطوبت مقاوم است و تضمین می کند که چاپ ها رنگ های زنده و جزئیات واضح خود را در طول زمان حفظ می کنند. علاوه بر این، چاپ روی بوم را می توان به راحتی از نظر اندازه، شکل و گزینه های کادر بندی سفارشی کرد و به افراد این امکان را می دهد که آثار هنری شخصی سازی شده ای را مطابق سلیقه و ترجیحات دکور خود ایجاد کنند. چاپ بوم چه برای نمایش عکس های خانوادگی، عکاسی منظره یا آثار هنری اصلی استفاده شود، روشی همه کاره و جاودانه برای حفظ و نمایش تصاویر ارزشمند برای سال های آینده ارائه می دهد.

چاپ روی تابلو بوم کنواس

به چاپ طرح روی پارچه کنواس و کشیدن آن روی یک چهارچوب چوبی و سپس منگنه کردن طرح از پشت تابلو بوم می گویند ، به طور کلی پارچه های کنواس استحکام و دوام بالایی دارند به همین منظور در شرایطی که استحکام پارچه اهمیت دارد از آن استفاده می کنند که از جمله آن ها می توانیم به تهیه کوله پشتی، چادرهای مسافرتی و ... اشاره کرد در زمان های قدیم نیز از پارچه کنواس به علت دوام بالای آن برای ساخت سپر جنگی استفاده می شد؛ تابلو بوم ها علاوه بر دوام بالایی که دارند موجب زیباسازی فضای خانه ما نیز می شوند استفاده تابلو بوم به مراتب مزیت های فراوانی دارد که به چند مورد آن اشاره می کنیم. از انواع چاپ تابلو بوم ها به چاپ تابلوهای کلکسیونی ، تابلو شاسی ها، چاپ تابلو چندتکه، چاپ تابلو آینه، چاپ تابلو استیل می توان اشاره کرد.

چاپ تابلو بوم

  1. مقرون به صرفه بودن : تابلو بوم همان تابلوی نقاشی با همان جلوه بصری و بار هنری و احساسی است با این تفاوت که شما می توانید با هزینه کمتر طرح نقاشی و یا عکس خود را روی بوم داشته باشید. تابلو بوم های نقاشی به مراتب گران تر از تابلو بوم های چاپ هستند ، تابلو بوم های نقاشی دارای بار هنری ، احساسی هستند که با دست های هنرمند کشیده شده اند به همین علت برای تهیه آن ها باید هزینه گزافی را بپردازیم در حالی که شما می توانید با تهیه تابلو بوم های چاپ با همان جلوه بصری آثار همین هنرمندان به قیمت کم تر و مقرون به صرفه تر را تهیه کنید. علاوه بر این تابلو بوم ها نسبت به انواع دیگر تابلو اعم از تابلو شاسی قیمت مناسب تری دارند.
  2. کیفیت بالای چاپ : تابلو بوم ها نسبت به انواع دیگر تابلو کیفیت و دوام بالاتری دارند ، همچنین این نوع تابلوها رنگ را به خوبی در خود جذب می کنند، به همین علت عکس دارای کیفیت و ماندگاری بالایی است، تابلوبوم ها برخلاف سایر تابلوها قابلیت تمیز کردن با دستمال نم دار را دارند ، ضدخش هستند و در مقابل نور خورشید و آسیب های محیط مقاومند. جنس چهارچوب چوبی در تابلو بوم از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا چوب نامرغوب ممکن است باعث ایجاد موریانه و یا به مرور زمان منحنی شکل شدن چهارچوب می شود، بهترین چوب برای ساخت تابلو بوم چوب های روس می باشد.
  3. بدون محدودیت در ابعاد : چاپ روی تابلو بوم دراندازه ای که شما مدنظر دارید قابل چاپ می باشد و هیچ گونه محدودیتی از نظر سایز ندارد اگر طرح شما دارای کیفیت بالایی است می توانید در اندازه های بسیار بزرگ نیز طرح مورد نظر خود را چاپ کنید و از دیدن آن لذت ببرید.
  4. قابلیت نصب روی تخته شاسی : با وجود اینکه کشیدن پارچه کنواس روی چهارچوب دوام بالاتری دارند ، بسیاری از افراد تابلوشاسی را ترجیح می دهند شما می توانید طرح مورد نظر خود را روی پارچه کنواس با کیفیت عالی چاپ کرده سپس آن را روی تابلو شاسی نصب کنید.
  5. قابلیت نقاشی روی چاپ : نقاشان و هنرمندان می توانند بدون بروز هیچ مشکلی روی طرح چاپ شده را مجدداً رنگ آمیزی کنند و در آن قلم بزنند.
  6. انتخاب جسورانه تر : تابلو بوم ها را در هرجایی نمی توان یافت، بیشتر مردم از تابلوشاسی ها برای دکوراسیون و عکس های شخصی خود استفاده می کنند ، همچنین تابلوشاسی ها نسبت به تابلو بوم ها شناخته شده تر هستند دراین میان انتخاب تابلو بوم به منظور شخصی سازی و زیباسازی فضای زندگی خود انتخاب جسورانه تری محسوب می شود.
  7. جلوه خاص و سه بعدی نشان دادن طرح به علت کشیدن طرح روی لبه ها: طرح مورد نظر شما روی تابلو بوم روی لبه ها رفته و باعث می شود طرح سه بعدی به نظر برسد. همچنین چاپ هر طرحی روی پارچه بوم جلوه ای خاص و زیبا به طرح داده وآن طرح مانند نقاشی به نظر می رسد.
  8. چاپ دقیق و سریع : چاپ روی کنواس با دستگاه های پیشرفته و با جوهر مخصوص کنواس انجام می شود و چاپ آن نسبت به سایر تابلوها سریع تر است.

چاپ تابلو بوم

کاربرد تابلو بوم

تابلو بوم ها بسته به نیاز شما دارای کاربردهای متعددی هستند ،این نوع تابلوها علاوه بر زیبایی و دکوراسیون منحصربه فردی که برای ما خلق می کنند، می توانند هدیه ای مناسب برای عزیزانمان نیز در نظر گرفته شوند، همچنین هنرمندان و نقاشان نیز ازچاپ روی کنواس به عنوان طرح اولیه خود استفاده می کنند.

0 نظر