چاپ تابلو نقاشی یک راه موثر برای به اشتراک گذاری و نمایش آثار هنری است که با خود مزایای زیادی به همراه دارد. اولین مزیت این روش، امکان افزایش دسترسی به هنر است. با چاپ تابلوهای نقاشی، آثار هنری به راحتی در دسترس عموم قرار می‌گیرند و هنرمندان می‌توانند لذت ببرند و از زیبایی آثار بهره‌مند شوند. این روش نه تنها برای هنرمندان فرصتی برای نمایش و شناساندن آثار خود فراهم می‌کند بلکه عموم مردم را با هنر آشنا می‌سازد و به آنان این امکان را می‌دهد که قطعاتی از جهان هنر را در محیط خود تجربه کنند.

دیدن تابلوهای نقاشی برای کسانی که به هنر و فضاهای هنری علاقمند هستند حس خوبی را ایجاد می کند اما تابلوهای نقاشی هزینه های هنگفتی را متقبل می شوند که البته ارزشش را دارد چرا که هنرمند با دستان خود این نقاشی ها را طراحی و نقاشی می کند، گاهی ممکن است هزینه ای که برای دکوراسیون در نظر گرفته ایم بسیار کمتر از این مقدار باشد ولی در عین حال می خواهیم از داشتن تابلوی نقاشی بهره مند شویم و دوست داریم تابلویی با طرح نقاشی در محیط داشته باشیم.

انواع تصاویر قابل چاپ تابلو بوم

یک مزیت دیگر چاپ تابلو نقاشی، امکان زیباسازی فضاهای داخلی و خارجی است. تابلوهای چاپ شده با طراحی‌های هنری مختلف، قابلیت تغییر و بهبود ظاهر محیط را دارند. این تابلوها می‌توانند یک اتاق را زنده و پویا کنند، احساسات و افکار مخاطب را تحریک کنند و حتی فضای کاری یا زندگی را با رنگ‌ها و طرح‌های خلاقانه ترتیب دهند. از این رو، چاپ تابلو نقاشی به عنوان یک شیوه هنری و دکوراتیو، نقش مهمی در ایجاد تجربه زیبایی برای افراد ایفا می‌کند.

دیدن تابلوهای نقاشی برای کسانی که به هنر و فضاهای هنری علاقمند هستند حس خوبی را ایجاد می کند اما تابلوهای نقاشی هزینه های هنگفتی را متقبل می شوند که البته ارزشش را دارد چرا که هنرمند با دستان خود این نقاشی ها را طراحی و نقاشی می کند، گاهی ممکن است هزینه ای که برای دکوراسیون در نظر گرفته ایم بسیار کمتر از این مقدار باشد ولی در عین حال می خواهیم از داشتن تابلوی نقاشی بهره مند شویم و دوست داریم تابلویی با طرح نقاشی در محیط داشته باشیم اینجاست که می توانیم از تابلو نقاشی های چاپ شده استفاده کنیم. چاپ تابلو نقاشی مزایایی دارد که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد:

  1. هزینه: همان طور که گفته شد ما می توانیم با هزینه کمتر آثار هنرمندان و نقاشان جهان را چاپ کرده و بدون نیاز به پرداخت هزینه های هنگفت همان جلوه بصری که یک نقاشی دارد را به خانه هایمان بیاوریم.
  2. قابلیت شستشو: به طور کلی هر طرحی که روی تابلو بوم چاپ شود قابلیت تمیز کردن با دستمال نم دار را دارد که این قابلیت در تابلو نقاشی ها وجود ندارد و باعث آسیب زدن به طرح می شود.
  3. قابلیت قلم زدن : هنرمندان و نقاشان می توانند با استفاده از چاپ طرح روی کنواس و سپس قلم زدن روی طرح آن نقاشی را جذاب تر و زیباتر کنند و یا با استفاده از خلاقیت خود طرحی را به نقاشی اضافه کرده و با سلیقه خود آن را تزئین کنند.
  4. ابعاد: چاپ تابلو نقاشی از نظر ابعاد هیچ گونه محدودیتی ندارند و می توانیم در ابعاد دلخواه چاپ تابلو نقاشی را انجام دهیم.
  5. کاهش خطای انسانی: نقاشی ها به وسیله دست کشیده می شوند و انسان در کشیدن نقاشی و طراحی کردن حتی اگر خیلی کم دچار خطا می شود ولی چاپ تابلو نقاشی به وسیله دستگاه انجام می شود و مسلماً دستگاه بسیار دقیق بوده و هیچ گونه خطایی ندارد.
  6. لبه رنگی : در تابلو نقاشی ها لبه های کار سفید است ، اگر شما ترجیح می دهید که از خود طرح روی لبه های بوم هم کار شده باشد تا حالتی سه بعدی به خود بگیرد می توانید از این مزیت استفاده کرده و نقاشی را روی تابلو بوم چاپ کنید.
  7. کیفیت: رنگ در چاپ همانند تابلوهای نقاشی بوده به طوری که اگر از نزدیک به کار خیره نشویم متوجه چاپ روی پارچه نمی شویم و گمان می کنیم نقاشی است. رنگ ها در چاپ نقاشی ها بسیار شبیه به تابلو بوم های نقاشی می باشند.
  8. ماندگاری تابلو بوم: چاپ تابلو نقاشی ماندگاری بسیار بالایی دارد به طور کلی پارچه های کنواس قابلیت جذب بالایی دارد و رنگ را به سرعت درون خود جذب می کند و بسیار با دوام در مقابل آسیب های محیط اعم از گرما، سرما و رطوبت هستند.
  9. فضای هنری: چاپ تابلوهای نقاشی در مقایسه با چاپ عکس می تواند فضایی هنری و احساسی را برای ما به ارمغان بیاورد. معمولاً برای دکوراسیون منزل ، برخی کافه ها ، گالری ها، نمایشگاه ها ، هتل ها و مطب ها از چاپ تابلوهای نقاشی استفاده می کنند.
  10. هدیه ای مناسب: تابلو بوم های نقاشی چاپ شده می تواند هدیه ای بسیار خاص و از جهت ماندگاری بسیار بالا به عنوان یادگاری به عزیزانمان در نظر گرفته شوند ، برای انتخاب طرح به این منظور باید به سلیقه آن شخص توجه کنید به طور مثال اگر فردی که قصد هدیه دادن به او را دارید به هنرمند خاصی و یا به نقاشی معروفی علاقمند است می توانید هدیه ای به یادماندنی به او بدهید.
  11. سرعت: چاپ تابلو نقاشی به علت اینکه با دستگاه انجام می شود سرعت تولید آن بسیار زیادتر از تابلو بوم های نقاشی است چرا که تابلو بوم های نقاشی با دست کشیده می شوند و زمان بیشتری برای خلق یک اثر تا چاپ یک اثر وجود دارد.
  12. تعداد: چاپ تابلو نقاشی ها در هر تعدادی که مدنظر دارید و با سرعت زیاد قابل تهیه است به طوری که هیچکدام از طرح ها حتی اگر خیلی کم با دیگری متفاوت نیست اما تابلوهای نقاشی در تعداد بیشتر از یک عدد ممکن است با دیگری متفاوت باشند و علت آن خطای انسانی است که قبلاً به آن اشاره کردیم. علاوه بر این کشیدن نقاشی روی تابلو بوم در تعداد زیاد ممکن است برای هنرمند بسیار زمان بر باشد.

چاپ تابلوهای نقاشی دارای طرح های متنوع بی شماری است اما از جمله پرکابردترین تابلوهای نقاشی را در ادامه به شما توضیح می دهیم.

تابلو نقاشی

چاپ تابلو نقاشی هنرمندان مشهور

استفاده از تابلو نقاشی های با پرتره هنرمندان در اتاق خواب علاوه بر زیبایی ای که برای اتاق ما به ارمغان می آورد باعث  می شود ما با دیدن چهره هنرمند محبوب خود انگیزه بگیریم ، که تاثیر زیادی در بهتر شدن خلق و خوی ما دارد از این نوع نقاشی ها می توان به پرتره ونگ گوگ ، فریدا و یا حتی نقاشی بازیگران مانند نقاشی چارلی چاپلین ، آدری هپبورن و بسیاری از هنرمندان دیگر اشاره کرد.

چاپ تابلو نقاشی آثار مشهور

ممکن است ما به اثر خاصی از یک هنرمند علاقمند باشیم و یا طرح و رنگ یک اثر با محیط زندگی ما هماهنگی زیادی داشته باشد. استفاده از این طرح ها در پذیرایی، اتاق خواب ، محل کار و تقریباً برای هرمکانی مناسب است از جمله این نوع طرح ها می توان به نقاشی شب پرستاره اثر ون گوگ یا تابلو بوم مونالیزا اثر داوینچی و آثار دیگر از نقاشان مطرح دنیا که نام بردن همه آنها در این مقاله خارج از حوصله مخاطب است اشاره کرد.

چاپ تابلو نقاشی های شهر

نقاشی های شهرهای مختلف در آژانس های مسافرتی، املاک ها ، هتل ها و در برخی موارد اتاق خواب کاربرد فراوانی دارد به خصوص اگر ما به شهر خاصی علاقمند هستیم و یا رویای رفتن به شهری خاص را داریم این نوع تابلوها می تواند انتخاب مناسبی باشد ،از جمله این تابلوها می توان به تابلو نقاشی های شهر ونیز، پاریس و لندن اشاره کرد.

چاپ تابلو نقاشی های گل

طرح گل همیشه یکی از پرطرفدارترین طرح ها در میان مردم است، گل می تواند حس تازگی ، بهار و بوی خوش را برای ما به ارمغان بیاورد نصب یک تابلو نقاشی با طرح گل نیز می تواند حس و حال ما را عوض کند . تابلو نقاشی های با طرح گل تقریباً برای هرمکانی مناسب هستند که ما باید با توجه به رنگ تابلو اقدام به تهیه آن ها بکنیم.

چاپ تابلو نقاشی کوبیسم

کوبیسم یک نوع سبک در نقاشی است که پابلو پیکاسو یکی از پدید آورندگان آن می باشد از آثار مشهور او می توان به دوشیزگان آوینیون و گرنیکا اشاره کرد. در این نوع سبک که می توان گفت سبکی نوآور و معاصر در نقاشی است به تمام موضوعات در نقاشی حجم داده می شود ، تابلوهای نقاشی کوبیسم طرفداران خاص خودش را دارد و باعث مدرن شدن و چشم گیر شدن دکوراسیون شما می شود. پس اگر به این سبک از نقاشی علاقمند هستید در تهیه این تابلوها شک نکنید.

تابلو بوم

چاپ تابلو نقاشی های انتزاعی

نقاشی های انتزاعی که امروزه بسیار پرطرفدار هستند، یکی ازبه روزترین و مدرن ترین سبک ها در نقاشی به شمار می روند هنر انتزاعی برخلاف نقاشی های رئال از جهان واقعی الگوبرداری نمی کنند و هنرمند با استفاده از رنگ ها و اشکال معنا و مفهوم خود را به مخاطب می رساند. واسیلی کاندینسکی یکی از نقاشان و بنیان گذاران این سبک بود و در این سبک آثار بسیاری را خلق کرده است.

چاپ تابلو نقاشی های طبیعت بی جان 

با کنار هم قرار دادن اشیایی که متحرک نیستند می توانیم مدلی برای نقاشی طبیعت بی جان خلق کنیم که معمولاً این چیدمان ها و این نقاشی ها قصد به تصویر کشیدن یک فرهنگ، مذهب ، تاریخ و غیره را دارند. برای خلق این نوع تابلو نقاشی ها معمولاً از کنار هم قرار دادن کوزه ، میوه، لیوان و گل و یا هرشی ای که ثابت است استفاده می کنند.

چاپ تابلو نقاشی

چاپ تابلو نقاشی های رئال

برخلاف تابلو نقاشی های انتزاعی ، تابلوهای رئال همان طور که از نامش پیداست به تصویر کشیدن دنیای واقعی پیرامون ما است برای خلق این نقاشی ها از مدل های واقعی و رنگ های واقعی استفاده می شود. این سبک یکی از سبک های کلاسیک به شمار می رود و آثار مشهوری در این باب وجود دارد که از جمله آن می توان به نقاشی های کلاسیک اروپایی که در قرن رنسانس کشیده می شده اشاره کرد. این روزها نیز این نقاشی ها محبوبیتی خاص پیدا کرده اند.

تابلو بوم نقاشی

چاپ تابلو نقاشی های طبیعت

 طبیعت حس طراوت ، تازگی و آرامش را در ما زنده می کند و نقاشی نیز می تواند اثری مثبت در خلق و خوی ما داشته باشد پس استفاده از یک تابلو نقاشی طرح طبیعت مانند دریا، جنگل، کوه و مزرعه علاوه بر زیبایی می تواند حس آرامش را در ما به وجود بیاورد. استفاده از این تابلوها برای محل کار و منزل بسیار مناسب است.

همان طور که می دانید نقاشی  دارای سبک ها و مدل های متعددی است و بررسی تمام آن ها در این مقاله جایز نیست . به طور کلی تابلوهایی که طرفداران بیشتری برای چاپ روی بوم نقاشی دارند را برای شما توضیح دادیم ، شما نیز می توانید با توجه به رنگ و طرح مورد علاقه خود از این تابلوها استفاده کنید.

نقش تابلو تبلیغاتی در عرصه تبلیغات

-چاپ تصاویر تبلیغاتی به منظور معرفی محصول یا خدمات و نصب در محیط های پرتردد مثل: متروها، نمایشگاه ها، ترمینال ها، فرودگاه ها، مراکز تجاری و...
-چاپ تصاویر زیبا و هدیه دادن به مشتری ها، همکارها، کارمندها و... با درج نام برند و لوگو (به عنوان هدایای تبلیغاتی خلاقانه)

0 نظر