رومیزی یک نوع تزئینات داخلی است که معمولاً به صورت یک پارچه یا پوشش مخصوصی بر روی سطح رومیزی یا میز نهاده می‌شود. این پوشش می‌تواند از مواد مختلفی مانند پارچه یا چرم ساخته شده باشد و به دلیل زیبایی و افزودن یک لمس متفاوت به فضا، مورد استفاده قرار می‌گیردرومیزی در طرح ها، رنگ ها، اشکال و ابعاد گوناگون در سراسر دنیا عرضه میشود. رومیزی یا table cover همانطور که از نامش مشخص است وسیله ای است برای پوشش سطحی میز یا هر سطح صافی که به عنوان میز از آن استفاده میشود. رومیزی باید علاوه بر کاربرد های خاص خود، کمبود های میز را نیز چه از نظر رنگ چه طرح برطرف کند. شاید دلیل این کاستی ها این باشد که اولویت انتخاب یک میز در مرحله ی اول، کاربرد، اندازه، مدل و خیلی چیز های دیگر باشد بنابراین طرح و رنگ دلخواه در اولویت دوم قرار میگیرد. پس در بهترین حالت میز و رومیزی باید مکمل و کمک کننده ی یکدیگر باشد. یکی از نشانه های تمدن در ایران باستان استفاده از رومیزی های زربافت و دست دوز مخصوصا برای محافل، مناسبات و جشن ها بوده است. این فرهنگ ادامه پیدا کرده و امروزه به یکی از واجبات در دکوراسیون منزل بدل شده.

رومیزی به تزئین و پوشاندن میزها و سطوح مختلف در منازل، دفاتر کار، رستوران‌ها و فضاهای دیگر با استفاده از رومیزی‌های مختلف می‌پردازد. این تزئینات می‌توانند از جنس‌ها و طرح‌های مختلفی باشند و بر اساس سلیقه و سبک دکوراسیون محیط، انتخاب شوند. رومیزی‌ها علاوه بر زیبایی اضافی به محیط، می‌توانند به محافظت از سطح میز و جلوگیری از خش و آسیب به آن کمک کنند.

رومیزی با چاپ طرح دلخواه، این امکان را به کاربران می‌دهد تا طرح‌ها و تصاویر مورد علاقه خود را بر روی رومیزی انتخاب و به سطوح مختلفی از محیط خود اعم از اتاق خواب، اتاق نشیمن، میز کار و... اضافه کنند. این نوع رومیزی‌ها نه تنها به شخصیت و ذوق صاحب خانه یا محل کار می افزایند، بلکه امکان انتخاب طرح‌های منحصر به فرد و شخصیتی را به کاربران می‌دهند تا محیطی دلپذیر و با ارزش برای خود ایجاد کنند. از جمله طرح‌های محبوب برای چاپ رومیزی‌ها می‌توان به طبیعت، طرح‌های هنری، عکس‌های شخصی، نقوش معماری و... اشاره کرد.

رومیزی

رومیزی یا table cover همانطور که از نامش مشخص است وسیله ای است برای پوشش سطحی میز یا هر سطح صافی که به عنوان میز از آن استفاده میشود. رومیزی باید علاوه بر کاربرد های خاص خود، کمبود های میز را نیز چه از نظر رنگ چه طرح برطرف کند. شاید دلیل این کاستی ها این باشد که اولویت انتخاب یک میز در مرحله ی اول، کاربرد، اندازه، مدل و خیلی چیز های دیگر باشد بنابراین طرح و رنگ دلخواه در اولویت دوم قرار میگیرد. پس در بهترین حالت میز و رومیزی باید مکمل و کمک کننده ی یکدیگر باشد. یکی از نشانه های تمدن در ایران باستان استفاده از رومیزی های زربافت و دست دوز مخصوصا برای محافل، مناسبات و جشن ها بوده است. این فرهنگ ادامه پیدا کرده و امروزه به یکی از واجبات در دکوراسیون منزل بدل شده.

کاربرد رومیزی شامل موارد زیر است:

جلوگیری از نشستن گرد و غبار روی سطوح

حفظ بهداشت سطحی محیط هایی که روی آن غذا سرو میشود

برای افزایش زیبایی میزها

ایجاد نوعی محافظ و ضربه گیر برای جلوگیری از شکستن میز های شیشه ای

و....

چاپ رومیزی

انواع رومیزی

رومیزی در طرح ها، رنگ ها، اشکال و ابعاد گوناگون در سراسر دنیا عرضه میشود. رومیزی ها بیشتر یا به سبک کلاسیک یا به سبک مدرن هستند که عوامل تعیین کننده سبک آن ها در وهله ی اول طرح، در نهایت شکل و دوخت آن ها میباشد. جنس رومیزی ها متفاوت است؛ بعضی از آنها از پارچه دوخته میشوند که این پارچه ها خود دسته بندی های مختلفی از نظر جنس و بافت و ضخامت دارند که شامل: رومیزی حریر، رومیزی ساتن، رومیزی مخمل، رومیزی هازان، رومیزی ترمه و... میباشند. برخی از رومیزی ها توری، قلاب بافی شده یا کاموایی هستند. در بعضی موارد با توجه به اینکه طرح رومیزی از چه نوع سبکی باشد، از آویزهای مخصوص یا منگوله های تزیینی در گوشه های رومیزی مربع یا مستطیل استفاده میشود که غالباً رومیزی های کلاسیک شامل این مورد میشوند. رومیزی ها باتوجه به جنس آنها ممکن است در قسمت پشتی دارای آستر باشند.

اشکال رومیزی

شکل رومیزی که خریداری میکنید تا حد زیادی به فرم هندسی میز بستگی دارد؛ سه شکل اصلی آن شامل، مربع ، دایره و مستطیل است؛ اگرچه امروزه شکل هایی مثل سه گوش، رومیزی چند ضلعی و... نیز برای زیبایی بیشتر استفاده میشود. در اصول استفاده از رومیزی برای میزهای مربع، رومیزی مربع یا رومیزی دایره ، برای میزهای مستطیل، رومیزی مستطیل و برای میز های دایره ای رومیزی دایره استفاده میشود.

چاپ رومیزی

ابعاد رومیزی

برای تهیه ی رومیزی مناسب ابتدا باید ابعاد میز مورد نظر را داشته باشید. یکی از موارد تعیین کننده در ابعاد رومیزی این است که بخواهید رومیزی از سطح میز کوچکتر، هم اندازه یا بزرگتر باشد. این موضوع به فرم میز هم وابسته است. باید توجه داشت که آیا میز آنقدر ساده هست که نیاز به رومیزی بزرگ تراز خود داشته باشد تا از کنار آویز شود یا اینکه در قسمت پایه تزییناتی دارد و اگر رومیزی از کناره ها آویز شود باعث پوشاندن زیبایی میز میشود. این مورد تا حد زیادی به سلیقه ی افراد و کاربرد میز در محیط بستگی دارد.

رومیزی چاپی

با گسترش صنعت، سلایق فردی، و سبک های دیزایین چاپ روی محصولات دکوراتیو افزایش پیدا کرده است. چاپ رومیزی که یکی از این محصولات است شاید بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت داشته باشد. قطعا هر کسی بین یک رومیزی ساده با چند رنگ محدود و یک رومیزی که بتواند طرح و رنگ آن را خودش انتخاب کند تفاوت قائل خواهد شد. چرا که با چاپ میتوان یک رومیزی پارچه ای را با هر شیء دیگری در محیط به راحتی ست کرد و بدون محدودیت آن را روی میز قرار داد. از مزایای دیگر چاپ روی رومیزی این است که به راحتی میز را اندازه گیری میکنید و با در نظر گرفتن طرح و سبک و استایل میز بهترین رومیزی با طرح دلخواهتان را برای آن تهیه میکنید. در بسیاری موارد افراد به دلایل مختلف نمی توانند از رومیزی های برجسته یا بافت دار استفاده کنند یا به علت قیمت بالای بعضی رومیزی های دست دوز و کار شده خرید آن ها برایشان مقرون به صرفه نیست در این صورت میتوان طرح همان رومیزی ها را با قیمت کم تر و بهترین کیفیت روی رومیزی پارچه ای چاپ کرد.

رومیزی

رومیزی مخمل چاپی 

یکی از موارد مصرف پارچه ی مخمل در رومیزی میباشد، به صورتی که میتواند رویه ی آن از مخمل و پشت آن آستر دوخته شود یا اینکه بدون آستر بوده و فقط  دور دوز باشد. کیفیت چاپ روی مخمل بسیار بالا بوده و درصورتی که نوع چاپ آن سابلیمیشن باشد به هیچ عنوان به مرور زمان و با شست و شو کاهش رنگ پیدا نمیکند. دلیل افزایش استفاده از این جنس پارچه برای چاپ رومیزی به این علت است که میتوان از آن هم برای طرح های سنتی و کلاسیک هم برای طرح های مدرن و امروزی تر استفاده کرد. رومیزی های چاپی نه تنها مخمل بلکه هر جنس دیگری از جمله ساتن یا هازان زمانی که طرح های نوخاسته از دل روی آن نقش ببندد حس بهتری را به محیط ارزانی میدارد. 

0 نظر


اهمیت سجاده و جانمازسایت شمسه نگارشمسه نگارتاریخچه سجاده و جانمازانواع سجاده و جانمازتفاوت های سجاده و جانماز چیست؟راهنمای خرید سرویس خواب دو نفرهراهنمای خرید سرویس خواب کودکسجاده ی نفیسسرویس روتختی چاپی با طرح دلخواهمرکز فروش سجاده نماز در تهرانسجاده و جانمازمیکس مدیاطرح مناسب پوستر سقفیکاغذ دیواری پوستریکاغذ دیواری تابلو نقاشیتفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیوارینقش پوستر دیواری در دکوراسیون منزلنقش رنگ در پوستر دیواریانواع سبک پوستر دیوارینصب پوستر دیواریسبک دیجیتال آرترومیزی چیست؟رانر چیست؟همه چیز درباره کوسن و بالشتانواع پافچاپ روی آینه و شیشهچاپ روی پرچم اختصاصیچاپ انواع پرچم به‌صورت حرفه‌ای و فوریسفارش چاپ پرچمچاپ لوگو روی پرچمدکوراسیون داخلی کلاسیکدکوراسیون داخلی منزل کوچکسفری به عمق هنرسبک های دکوراسیونمکتب های هنریچاپ زیرلیوانی و زیربشقابیتابلو کاشی کاریچاپ روی پارچهدستگاه چاپ فلت بدفرایند چاپ سابلیمیشن به زبان سادهچاپ سابلیمیشن