پرده رول شید یک نوع پرده مدرن و شیک است که از جذابیت ظاهری، کارایی و انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. این نوع پرده از یک متریال با کیفیت، مانند پارچه پلی استر ساخته می‌شود و بر روی رول های فلزی یا پلاستیکی متصل می‌شود. یکی از ویژگی‌های بارز پرده رول شید، قابلیت کنترل نور و حفظ حریم خصوصی است. با کشیدن پرده به پایین یا بالا، می‌توان میزان نوری که به فضا وارد می‌شود را به دلخواه تنظیم کرد. همچنین، پرده رول شید به دلیل طراحی کم‌حجم و ساده‌ای که دارد، بهترین انتخاب برای فضاهای مختلف از جمله اتاق نشیمن، اتاق خواب، یا حتی اداره ها می‌باشد. افراد زیادی در جامعه امروزی به دنبال تنوع در دکوراسیون و به روز کردن وسایل مورد استفاده در خانه هستند. دکور خانه از بخش های مختلفی تشکیل شده است و نمی توان با شلوغ کردن بیش از حد محیط با وسایل مختلف آن را دیزاین کرد و بهتر است بهترین ها را انتخاب کنیم. برای مدرنیته شدن همیشه استفاده از وسایل جدید کارساز نیست؛ چراکه ممکن است این وسایل تا حد نیاز کاربردی نباشد. اما زمانی که بروز بودن و کاربردی بودن با هم قرین شده باشد بهترین راه این است که بروز باشیم!

پرده رول شید

پرده رول شید به عنوان یک راه حل همه‌جانبه برای نورپردازی و کنترل حرارت در فضاها مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر این، این پرده‌ها به دلیل ساختاری که از مکانیزم‌های مدرن و کارآمد برخوردار است، نصب و استفاده آسانی دارند. به کمک مکانیزم‌های مختلف مانند زنجیرهای جلوی پرده یا موتورهای الکتریکی، می‌توان پرده رول شید را به سادگی باز و بسته کرد. این ترکیب از سادگی ظاهری، کنترل نور، و انعطاف پذیری در طراحی، پرده رول شید را به یک گزینه محبوب و عملی برای هر نوع فضا تبدیل کرده است.

افراد زیادی در جامعه امروزی به دنبال تنوع در دکوراسیون و به روز کردن وسایل مورد استفاده در خانه هستند. دکور خانه از بخش های مختلفی تشکیل شده است و نمی توان با شلوغ کردن بیش از حد محیط با وسایل مختلف آن را دیزاین کرد و بهتر است بهترین ها را انتخاب کنیم. برای مدرنیته شدن همیشه استفاده از وسایل جدید کارساز نیست؛ چراکه ممکن است این وسایل تا حد نیاز کاربردی نباشد. اما زمانی که بروز بودن و کاربردی بودن با هم قرین شده باشد بهترین راه این است که بروز باشیم!

افرادی که نیاز به تجدد دارند و مخصوصا آن را در دکوراسیون جست و جو میکنند همیشه به نو بودن وسایل خانه خود اهمیت می دهند. یکی از المان های مهم و تاثیرگذار خانه پرده است همه ی ما با انواع پرده ها آشنایی داریم و در منازل از آن ها استفاده میکنیم. پرده ها بخش مهمی در وسایل خانه محسوب میشوند علاوه بر اینکه زیبایی خانه را افزایش می دهند و قابلیت رنگ دادن به خانه را دارند خیلی از عیوب پنجره ها را نیز می پوشانند.

پرده های رول شید معمولا برای محیط های اداری نیز استفاده می شود، اگرچه در قدیم پرده مورد استفاده ادارات از مدل پرده لوودراپه بوده اما امروزه رول شید های مانند پرده زبرا ، پرده شید ، پرده سیلوئت بیشترین کاربرد را در فروشگاه ها و ادارات دارند.

پرده های پارچه ای که برای همه معرفی شده هستند در انواع و اقسام طرح ها و مدل ها، همینطور جنس ها و دوخت های مختلف در سر تا سر دنیا سالیان سال است که مورد استفاده قرار میگیرد. اما روی سخن ما در باره ی نوع جدیدی از پرده ها است نه تنها مکانیزم آن با پرده های قدیمی متفاوت است، بلکه کاربرد ها و ویژگی های متفاوت و مختص به خود را نیز دارد.

رول شید

پرده رول شید چیست

شید رول یا shade roll به معنای رولِ سایه است. ابتدایی ترین کاربرد رول شید در نام آن پنهان شده که جلوگیری از شدت نور و ایجاد سایه در محیط نصب شده می باشد.

پرده های رول شید که شامل انواع جنس ها با کاربرد های متفاوتی میشوند؛ نوع جدیدی از پرده هستند که چند سال اخیر استفاده از آنها بین ایرانی ها باب شده است. یکی از انتخاب های افراد نو گرا در چیدمان منزل استفاده از پرده رول شید است.

در ابتدا تولید و عرضه ی این مدل پرده ها صرفا برای استفاده در محیط های اداری یا آشپز خانه ها بود، همچنین درمتریال محدود تولید و عرضه می شدند. یا اینکه طرح های جالب توجهی نداشتند. بنابراین برخی افراد ترجیح می دادند بجای استفاده از این پرده ها که نه جنس قابل انتخابی دارند نه رنگ و طرح دلخواهی، از پرده های پارچه ای قدیمی اما با جنس و رنگ دلخواه استفاده کنند. به همین دلیل بود که مدت زیادی طول کشید تا این پرده ها محبوبیت امروز خود را بین مردم پیدا کنند و به جزء جدا نشدنی خانه بدل شوند. این محدودیت اکنون بی علت  نیست. تولید پرده های رول شید بعد از گذشت زمان گسترش پیدا کرد و روند بهبود کیفیت آن روز به روز سیر صعودی داشت تا اینکه انواع و اقسام پرده های رول شید در جنس ها و طرح های مختلف وارد بازار شد.

این روند تکامل با آغاز چاپ روی پرده رول شید به انجام رسید و تولید و عرضه ی این مدل پرده ها را به حد اعلا خود رساند و تا کنون ادامه داشته است. استفاده از شید ها در منازل، ادارات، فروشگاه ها و مغازه ها همچنین در سالن های کنفرانس و در اتاق های عکاسی و فیلم برداری از کاربرد های مختلف آن است.

رول شید

مکانیزم پرده رول شید

شید ها یک مکانیزم کلی دارند که همه ی جنس ها و انواع و اقسام آن از این مکانیزم پیروی میکنند. به طور کلی از یک لوله ی فلزی به اندازه ی عرض پنجره شما که پایه و اساس پرده است تشکیل شده و به عنوان تکیه گاه در این ساختار عمل میکند. این لوله با یک پلاستیک به نام قاب پروفیل پوشیده شده است که زیبایی بیشتری در قاب محصول نهایی ایجاد کند.

پارچه ی پرده به صورت رول دورِ لوله ی فلزی جمع میشود. بخش مهم آن زنجیر پرده است که بنا به درخواست شخص در سمت چپ یا راست پروفیل قرار می گیرد و با کشیدن آن رول پرده به بالا جمع می شود یا به پایین باز می شود. زنجیر رول شید یک زنجیر دوبل است که یکی از زنجیرها وظیفه ی بالا بردن پرده را دارد و دیگری وظیفه ی پایین آوردن آن را دارد. قاب پروفیل پرده به این صورت است که هم می توان آن را به سقف نصب کرد هم به دیوار نصب کرد. قاب پروفیل پرده ها بست های مخصوص دارد که با پیچ و رولپلاک به راحتی نصب میشود. با اینکه پرده از محیط داخل نصب شده اما طرح اصلی پرده می تواند از بیرون دید داشته باشد.

رول شید

اما یکی از ویژگی های جالب و مورد توجه بعضی از شید ها که آن را کاربردی تر از هر پرده ای می کند این است در آن امکان دو رو بودن طرح وجود دارد و طرح پرده از هر دو طرف پرده قابل رویت است. این خاصیت باعث می شود پرده شید در هر فضایی به جز پنجره هم قابل نصب باشد؛ به این معنا که برای مثال اگر در جاهایی بخواهید دو محیط را از هم جدا کنید بجای هزینه ی اضافه برای خرید پارتیشن هایی که روی زمین قرار میگیرند و فضای زیادی را درگیر می کنند پرده شید نصب کنید؛ یا اگر پرده را جلوی یک فضای شیشه ای نصب میکنید دیگر نگران آن نیستید که فضای پشت پرده جلوه ی زیبایی ندارد بلکه از هر دو طرف بهترین و زیبا ترین طرح ها قابل دیدن خواهند بود.

0 نظر