کاربرد اصلی جعبه برای نگهداری، محافظت و حمل و نقل اقلام است. آنها معمولاً در بسته بندی برای حمل و نقل کالاها، نگهداری وسایل شخصی، سازماندهی اقلام در خانه ها یا ادارات و نمایش محصولات در فروشگاه های خرده فروشی استفاده می شوند. جعبه‌ها همچنین می‌توانند به‌عنوان راه‌حل‌های ذخیره‌سازی موقت یا دائمی عمل کنند و به محافظت از اقلام از آسیب، گرد و غبار و رطوبت کمک کنند. می توان گفت جعبه یک ظرفی است که به منظور نگهداری ، بسته بندی، محافظت، حمل و نقل و انبار کردن محصولات مختلف به کار گرفته می شود. جعبه از جنس و متریال های مختلفی ساخته می شود که این موضوع بستگی به نوع محصول داخل آن و هدف مصرف کننده دارد.برخی از محصولات به منظور حفظ بهداشت و جلوگیری از نفوذ هرگونه آلودگی داخل جعبه گذاشته می شوند.

 

تولید جعبه

جعبه در واقع نوعی بسته بندی است که به ظاهر کالای شما در فروشگاه کمک می کند تا بهتر و با کیفیت تر جلوه کند، جعبه ها علاوه بر شیک کردن ظاهر محصول از محتوای داخل خود نیز محافظت می کنند، به عنوان مثال فشار و یا چیدن روی هم در قفسه ها می تواند کیک ها و یا محصولات آسیب پذیر را به راحتی خراب کند و یا از ظاهر بیاندازد در این صورت جعبه ها می تواند کمک بزرگی به صنعت تولید از مواد غذایی تا محصولات یدکی و .. نماید. پس برای انتخاب بسته بندی خود در نظر داشته باشید که بسته بندی ای که برای محصول خود در نظر گرفته اید از همه نظر کامل و مناسب محصول داخل آن باشد، چرا که بسته بندی معرف محصول داخل آن است.

جعبه یک ظرف سه بعدی است که معمولاً از موادی مانند مقوا، چوب، پلاستیک یا فلز ساخته می شود. معمولاً دارای شش ضلع صاف است که شکل آن بسته به هدف آن متفاوت است. جعبه ها معمولاً برای بسته بندی، ذخیره سازی، حمل و نقل و سازماندهی اقلام استفاده می شوند. آنها در اشکال و اندازه های مختلف برای پاسخگویی به نیازهای مختلف، از جعبه های مقوایی کوچک که برای حمل بسته ها استفاده می شوند تا جعبه های چوبی بزرگ که برای نگهداری یا حمل کالاهای سنگین استفاده می شوند، وجود دارند.  علاوه بر این، جعبه‌ها را می‌توان با چاپ، برچسب‌گذاری یا نام تجاری برای اهداف تبلیغاتی یا ارائه اطلاعات در مورد محتویات سفارشی کرد. آنها همه کاره هستند و به طور گسترده در صنایع برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و آنها را به بخشی ضروری از لجستیک مدرن و زندگی روزمره تبدیل می کند.

می توان گفت جعبه یک ظرفی است که به منظور نگهداری ، بسته بندی، محافظت، حمل و نقل و انبار کردن محصولات مختلف به کار گرفته می شود. جعبه از جنس و متریال های مختلفی ساخته می شود که این موضوع بستگی به نوع محصول داخل آن و هدف مصرف کننده دارد. هرچه محصول داخل جعبه سنگین تر باشد جنس جعبه نیز باید مقاوم تر و با دوام تر باشد تا بتواند وزن بالای این محصول را تحمل کند. جعبه کمک های اولیه و جعبه ابزار نمی تواند از مقوا ساخته شده باشد چرا که تحمل وزن محصول داخل خود را ندارد. در عین حال برای محصولات سبک مانند عروسک و کادو از جعبه کادویی استفاده می کنند که از مقوا ساخته شده است و تحمل وزن محصول داخل خود را دارد، در این مورد استفاده از متریال سنگین برای ساخت جعبه لزومی ندارد. علاوه بر وزن محصول، نوع آن نیز در انتخاب متریال جعبه تاثیرگذار است. برخی از محصولات به منظور حفظ بهداشت و جلوگیری از نفوذ هرگونه آلودگی داخل جعبه گذاشته می شوند. در این مورد می توان به جعبه دستمال کاغذی یا جعبه مواد غذایی اشاره کرد. برای ساخت جعبه مقوایی سفارشی باید از مقوای استاندارد و بهداشتی برای ساخت جعبه مقوایی محصول استفاده کرد. یکی از مقواهایی که مورد تایید بهداشت بین الملل می باشد مقوای ایندربرد است. بنابراین برای ساخت جعبه مواد غذایی، جعبه دستمال کاغذی و جعبه دارو از جعبه مقوایی ایندربرد استفاده می کنند.  همین طور نوع ساخت جعبه نیز با یکدیگر تفاوت دارد. حالت و نوع باز شدن جعبه بسیار تنوع بالایی دارد. جعبه درب از بالا، جعبه مقوایی کشویی یا جعبه کبریتی یا جعبه تلسکوپی هر کدام به طور متفاوتی ساخته شده اند و باز و بسته شدن آنها با یکدیگر تفاوت دارد.

جعبه سازی و تولید جعبه یکی از هزاران خدماتی است که مجموعه بانی چاپ در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد و تمام تلاش خود را در راستای رضایت مشتری انجام می دهد. به همین منظور در سریع ترین زمان و با مناسب ترین قیمت اقدام به تولید جعبه می کند. مقوا پرطرفدارترین متریالی است که برای ساخت جعبه به کار گرفته می شود چرا که قابلیت اعمال تمام طرح های گرافیکی و اعمال انواع چاپ روی آن ممکن است و نسبت به سایر متریال ها شناخته شده تر می باشد. باید به این نکته توجه کنیم که مقوا انواع مختلفی دارد و هرکدام از آنها ویژگی ها و خصوصیات های خودشان را دارند. بسیاری از جعبه ها اعم از جعبه مقوایی کرافت، جعبه مقوایی گلاسه، جعبه مقوایی ایندربرد از مقوا ساخته شده اند، تفاوت این جعبه ها با یکدیگر در نوع مقوای به کار گرفته شده در ساخت این جعبه ها می باشد. مقوای کرافت، رنگ کرم یا قهوه ای دارد که خروجی چاپ طرح رنگی روی آن، با یک مقدار تغییر رنگ و کدر شدن رنگ، اعمال می شود. بهتر است برای چاپ روی جعبه مقوایی کرافت از طرح های مشکی و مینیمال استفاده کنیم چرا که تمامی طرح ها و رنگ ها مانند مقوای گلاسه قابلیت چاپ روی کرافت را ندارند و محدودیت رنگ در چاپ دارند. گلاسه نیز یک نوع مقوا می باشد که خاصیت انعطاف پذیری کمی دارد و به سختی تا می شود، محکم و بادوام و براق است. چاپ روی گلاسه با کیفیت بسیار بالایی انجام می شود. برای بسته بندی دارو و ساخت جعبه پیراهن از این نوع مقوا استفاده می کنند. مقوای ایندربرد که به مقوای بهداشتی نیز معروف است برای بسته بندی مواد غذایی و بسته بندی دارو به کار گرفته می شود، چرا که سازگار با محیط زیست و همچنین سازگار با مواد غذایی و بدن انسان می باشد و باعث به وجود آمدن سم در بدن نمی شود.

تولید فوری جعبه

تولید جعبه فوری

سفارش چاپ جعبه

یکی از روش های موثر در جذب مشتری و معرفی کالاها و کسب و کار خود به دیگران استفاده از بسته بندی محصولاتتان می باشد. برخی از محصولات را، بدون بسته بندی نمی توان به فروش رساند. برای نمونه به فروش رساندن عطر بدون استفاده از بسته بندی غیرممکن است. فراموش نکنید که بسته بندی مناسب یکی از نشانه های معتبر بودن کالای شماست. خودتان را تصور کنید که برای خرید یک محصول وارد بازار می شود آیا محصولی را که هیچ گونه مشخصات و بسته بندی ندارد را خریداری می کنید؟ به طور قطع پاسخ شما خیر است. مخاطبان دیگر نیز برای انتخاب کالای شما نیاز دارند به آن اعتماد کنند، نام برند و مشخصات محصول را روی بسته بندی آن ببینند و برای خریداری کردن یا نکردن آن تصمیم گیری کنند. علاوه بر چاپ نام و مشخصات محصول، طراحی روی بسته بندی می تواند جنبه تبلیغاتی نیز داشته باشد. به طور مثال طراحی روی جعبه خرما و چاپ جعبه خرما می تواند به گونه ای باشد که مشتری را برای خرید آن ترغیب کند. در برخی موارد نیز بسته بندی حس لوکس بودن و ارزشمند بودن کالای داخل خود را نشان می دهد. به طور مثال طراحی روی جعبه ادکلن، چاپ جعبه ادکلن و بسته بندی جعبه ادکلن، می تواند به گونه ای باشد که علاوه بر متقاعد کردن مشتری برای خرید آن، بسیار لاکچری و شیک به نظر برسد و آن ادکلن یا عطر را ارزشمندتر از آنچه که واقعا هست نشان دهد. این گونه بسته بندی ها بیشتر برای هدیه دادن به کار گرفته می شوند.

سفارش چاپ روی جعبه

سفارش چاپ روی جعبه

تولید جعبه شش ضلعی

جعبه شش ضلعی بیشتر به منظور تزئین یا ساخت جعبه کادویی به کار می رود. جعبه شش ضلعی می تواند جعبه مقوایی یا جعبه هاردباکس باشد، که این مورد بستگی به سلیقه شما دارد. این جعبه ها معمولا درب از بالا هستند چون شکل هندسی آنها به گونه ای است که نمی توان آنها را به صورت جعبه کشویی، جعبه مگنتی یا جعبه کبریتی ساخت. تنوع جعبه شش ضلعی، روی در آن و جنس آن اعمال می شود. به طور مثال می توان برای تزئین و زیبایی این جعبه ها از یک ربان یا گل استفاده کرد. از دیگر انواع جعبه شش ضلعی می توان به جعبه سورپرایز که به تازگی طرفدار زیادی پیدا کرده است، نیز اشاره کرد. نوع دیگر این محصول به صورت جعبه ویندوپک نیز تولید می شود. به طوری که یک پنجره کوچک برای نشان دادن قسمتی از محصول داخل جعبه روی جعبه شش ضلعی تعبیه می شود. این پنجره به وسیله یک سلفون شفاف پوشیده می شود که از ورود آلودگی به داخل آن جلوگیری کند و در عین حال نیز شفاف است و مخاطب را برای خرید آن وسوسه می کند. داخل جعبه شش ضلعی را می توان به راحتی تقسیم بندی کرد، این ویژگی جعبه شش ضلعی باعث شده که از آن برای فروش محصولاتی که دارای تنوع هستند استفاده کرد. برای روشن شدن موضوع می توان به خشکبار اشاره کرد. این طبقه از تغذیه شامل پسته، بادام، تخمه و مانند آنها می شود. برای بسته بندی این محصول می توانیم آنها را در جعبه شش ضلعی از یکدیگر جدا و مرتب کنیم، که ظاهری شکیل و مرتب به خود می گیرد. جعبه انگشتر، جعبه هدیه، جعبه گل و جعبه آجیل از جمله مصارف جعبه شش ضلعی به شمار می روند.

جعبه فوری

پیشنهاد ما این است که طرح روی بسته بندی، چاپ روی جعبه و ساخت جعبه خود را به طراحان حرفه ای و با تجربه و متخصصان این حرفه بسپارید. چرا که این طراحان در کم ترین زمان، بهترین کیفیت را به شما ارائه می دهند، این در حالی است که سپردن این کار به افراد آماتور و مبتدی محتمل هزینه اضافی و طولانی شدن طراحی و بسته بندی جعبه می شود. طراحی روی بسته بندی به علت اینکه معرف کسب و کار شما می باشد باید به گونه ای انجام شود تا مخاطبان را به سمت خود جذب کند، خلاقانه باشد و با متریال جعبه همخوانی داشته باشد. همچنین بسته بندی محصولات نیز متنوع می باشد. جعبه هاردباکس برای بسته بندی شیک تر و شکیل تر هستند و ارزش محصول مورد نظر را بالا می برند، سخت و غیرقابل انعطاف هستند و بسته بندی مناسبی برای نگهداری محصولات به شمار می روند. جعبه مقوایی نیز از مقواهای مختلفی ساخته می شود که به منظور فروش بیشتر و حمل و نقل راحت تر مورد استفاده قرار می گیرند.در مجموعه بانی چاپ ساخت جعبه فوری با کمترین هزینه و ارسال سریع به تمام نقاط ایران انجام می شود. متخصصان طراحی و چاپ بانی چاپ، با استفاده از دانش و تجربه خود بنا بر متریالی که برای ساخت جعبه به کار گرفته شده است اقدام به طراحی و چاپ جعبه می کنند.

قیمت ساخت جعبه

قیمت جعبه بستگی به عوامل مختلفی دارد. برای مطلع شدن از قیمت دقیق جعبه باید از جزئیات آن آگاه باشیم به طور حتم متریال یا جنس جعبه، نوع ساخت جعبه،تعداد جعبه، ابعاد جعبه و نوع چاپ روی جعبه ازعواملی هستند که روی قیمت جعبه تاثیرگذارند. به طور مثال جعبه مقوایی کرافت و جعبه مقوایی گلاسه، هر دو جزو جعبه مقوایی تلقی می شوند، با این وجود قیمت جعبه کرافت نسبت به جعبه گلاسه مناسب تر است.

برای اطلاع بیشتر و راهنمایی در زمینه نحوه ساخت جعبه با کارشناسان بانی چاپ از طریق شبکه های اجتماعی در ارتباط باشید.

0 نظر