بسیاری ازافراد گمان می کنند که پوستر دیواری همان کاغذ دیواری است و فرقی بین آنها قائل نمی شوند در صورتی که این دو محصول از نظر کاربرد، هزینه، نصب و جنس با یکدیگر متفاوت هستند و استفاده از هر کدام مزایا و معایبی را به همراه دارد.هر دوی این محصولات چه پوستر دیواری و چه کاغذدیواری می تواند فضای زیبایی را در خانه و یا محل کار شما ایجاد کند ولی باید در نظر داشته باشید طرحی را که انتخاب می کنید فضای شما را کوچک و دل گیر نکند برای مثال اگر می خواهید فضای شما بزرگ تر شود می توانید از رنگ های روشن و یا طرح های طبیعت استفاده کنید ، همچنین برای انتخاب طرح باید در نظر داشته باشید که طرح مورد نظر شما با روحیات و همچنین سایر وسایل شما همخوانی داشته باشد.

پوستر دیواری و کاغذ دیواری چه تفاوتی با هم دارند

بسیاری ازافراد گمان می کنند که پوستر دیواری همان کاغذ دیواری است و فرقی بین آنها قائل نمی شوند در صورتی که این دو محصول از نظر کاربرد، هزینه، نصب و جنس با یکدیگر متفاوت هستند و استفاده از هر کدام مزایا و معایبی را به همراه دارد. در ادامه تفاوت های عمده پوستر دیواری و کاغذدیواری را به طور مختصر به شما شرح خواهیم داد.

پوستر دیواری

  1. اولین تفاوت کاغذ دیواری و پوستری دیواری این است که پوستر دیواری روی دیوار اصلی یعنی دیواری که از سایر دیوارها بزرگ تر است و یا قسمتی از خانه که بیشتر قابل رویت است مانند دیوار پشت تلویزیون نصب می شود ولی کاغذ دیواری روی تمام دیوارها نصب می گردد.
  1. از دیگر تفاوت های پوستر دیواری و کاغذ دیواری می توان به مقاومت آنها اشاره کرد ، توجه داشته باشید که پوستر دیواری مقاومت بالاتری نسب به کاغذ دیواری دارد و اگر پس از مدتی از طرح پوستر دیواری خسته شدید ، می توانید آن را جابه جا کنید و روی دیوار دیگری آن را نصب کنید و یا به راحتی یک طرح دیگر نصب کنید ولی کاغذ دیواری بعد از نصب قابل تعویض نیست ، همچنین برای نصب کاغذ دیواری، دیوار مورد نظر باید تمیز باشد و اگر ترک خوردگی یا نم زدگی در دیوار وجود داشته باشد نیاز به بازسازی دیوار وجود دارد در صورتی که در پوستر دیواری اینگونه نیست.

کاغذ دیواری

  1. تفاوت دیگر بین پوستر دیواری و کاغذ دیواری جنس آنها می باشد، کاغذ دیواری در جنس های گوناگونی مثل پی وی سی ، کاغذ، پارچه و ... در بازار وجود دارد در صورتی که جنس پوستر دیواری استاندارد بوده و دارای ضخامت کافی برای چاپ است.
  1. پوستر دیواری ها نسبت به کاغذدیواری ها قیمت کمتری دارند و به صورت شیت محاسبه می شوند ولی کاغذ دیواری به صورت رولی هستند که هر رول دارای متراژ متفاوت است.

کاغذ دیواری

  1. کاغذدیواری تکرار یک تصویر است در حالی که پوستر دیواری متشکل از یک تصویر بزرگ می باشد، به همین علت از آن در مکان هایی مثل هتل و لابی برای جذب کردن مشتری نیز استفاده می کنند.
  1. نصب کاغذ دیواری در مکان هایی مثل حمام و آشپرخانه که مرطوب هستند و یا کلید و پریز زیادی دارند مناسب نیست، همچنین از نصب پوستر دیواری در مکان هایی که در معرض آلودگی هستند و یا در محلی که مبلمان جلوی دیوار قرار می گیرد خودداری کنید زیرا فضا را زیادی شلوغ نشان می دهد.
  1. پوستر دیواری ها از کیفیت چاپ بالاتری برخوردارند و ضخامت آن ها برای انجام چاپ مناسب تر از کاغذدیواری است.
  1. پوستر دیواری قابلیت سفارش دارند به طوری که شما می توانید طرح دلخواه خودتان را که کیفیت مناسبی دارد سفارش دهید که چاپ روی پوستر انجام شود ، چاپ پرتره ، طبیعت ، طرح اختصاصی و هر طرحی که مدنظر شما باشد روی پوستر دیواری قابلیت چاپ دارد.
  1. پوستردیواری ها برای یک مشتری خاص با اندازه ای که آن مشتری مدنظر دارد تولید می شود در صورتی که کاغذ دیواری با طرح تکرار شونده و طول یکسان تولید می شوند.
  1. مورد آخر اینکه ، این روزها پوستردیواری طرفداران بیشتری دارد زیرا علاوه بر اینکه باعث مدرن تر و زیباتر شدن دکوراسیون ما می شود ، هزینه آن به صرفه تر و جنس آن مقاوم تر از کاغذ دیواری است. البته کاغذ دیواری نیز مزایای خود را دارد مثلاً اینکه در طول تولید آن لایه محافظ روی آن قرار می گیرد ولی در پوستر دیواری خود چاپ است که از طرح محافظت می کند و به همین علت نباید روی پوستر دیواری کاردک بکشیم ، در حال نصب مرز بین درزها در حد یکی دو میل مشاهده نمی شود به این علت ها کاغذ دیواری نیز طرفداران خود را داشته و با انتخاب هوشمندانه طرح آن می تواند فضای زیبایی را در منزل شما ایجاد کند.

پوستر دیواری کودکانه

پوستر دیواری و کاغذ دیواری دو نوع متفاوت از محصولات دکوراتیو هستند که برای تزئین دیوارها و فضاهای داخلی استفاده می‌شوند. در ادامه تفاوت‌های اصلی این دو محصول را به شرح زیر می‌آوریم:
 مصرف و کاربرد: کاغذ دیواری عموماً به عنوان یک پوشش دائمی برای دیوارها استفاده می‌شود و معمولاً برای پوشش کامل یک دیوار یا تمامی دیوارهای یک اتاق یا فضای داخلی استفاده می‌شود. این کاغذها معمولاً به صورت رول یا شیت‌های بزرگ عرضه می‌شوند. پوسترهای دیواری به عنوان یک وسیله تزئینی برای دیوارها استفاده می‌شوند و معمولاً به صورت پنل‌های کوچکتر در ابعاد مختلف عرضه می‌شوند.

طرح و الگو: کاغذ دیواری معمولاً دارای الگوها، طرح‌ها و تصاویر متنوع است که بر روی سطح کاغذ چاپ شده‌اند و ممکن است شامل الگوهای تکراری یا تصاویر بزرگ باشد. ولی پوسترهای دیواری معمولاً از نقاشی‌ها، تصاویر هنری یا عکس‌های زیبا تشکیل شده‌اند که به صورت چاپ بر روی پنل‌ها و با کیفیت بالا عرضه می‌شوند.

 نحوه نصب: کاغذ دیواری نیاز به چسباندن و پوشاندن کامل سطح دیوار دارد و نصب آن نیاز به زمان و تجربه خاصی دارد. اما پوسترهای دیواری معمولاً با استفاده از چسب یا چسب دو طرفه به سطح دیوار نصب می‌شوند و نصب آن‌ها نسبت به کاغذ دیواری ساده‌تر است.

قابل حمل و قابل تغییر: پوسترهای دیواری به راحتی قابل جابجایی و تغییر مکان هستند و این امکان را فراهم می‌کنند که فضای داخلی را با تغییرات کوچک در طرح و دکوراسیون تغییر دهید. اما کاغذ دیواری پس از نصب، معمولاً به صورت دائمی بر روی سطح دیوار باقی مانده و تغییرات در الگو یا طرح آن، نسبت به پوسترهای دیواری سخت‌تر است.

قابل تعویض: پوسترهای دیواری به راحتی قابل تعویض هستند و شما می‌توانید آن‌ها را با پوسترهای جدید جایگزین کنید. اما کاغذ دیواری، در صورت نصب به صورت صحیح، ممکن است برای تعداد سال‌های زیاد در مکان خود باقی بماند و تعویض آن نسبت به پوسترهای دیواری پر هزینه‌تر و زمان‌برتر است.

پوستر دیواری اتاق کودک بسیار می تواند مکمل خوبی برای ست کردن دکوراسیون اتقا کودک دلبند شما باشد، پوستر دیواری کودک بانی چاپ در انواع طرح ها قابل چاپ است.

هر دوی این محصولات چه پوستر دیواری و چه کاغذدیواری می تواند فضای زیبایی را در خانه و یا محل کار شما ایجاد کند ولی باید در نظر داشته باشید طرحی را که انتخاب می کنید فضای شما را کوچک و دل گیر نکند برای مثال اگر می خواهید فضای شما بزرگ تر شود می توانید از رنگ های روشن و یا طرح های طبیعت استفاده کنید ، همچنین برای انتخاب طرح باید در نظر داشته باشید که طرح مورد نظر شما با روحیات و همچنین سایر وسایل شما همخوانی داشته باشد.

کاغذ دیواری

در محیط هایی که متراژ بالاتری دارند می توانید از رنگ های تیره تر مانند سورمه ای یا طوسی نیز استفاده کنید ،این رنگ ها با ترکیب رنگ های دیگر می تواند فضایی شیک و همچنین صمیمی در محل مورد نظر ایجاد کنند.

0 نظر


اهمیت سجاده و جانمازسایت شمسه نگارشمسه نگارتاریخچه سجاده و جانمازانواع سجاده و جانمازتفاوت های سجاده و جانماز چیست؟راهنمای خرید سرویس خواب دو نفرهراهنمای خرید سرویس خواب کودکسجاده ی نفیسسرویس روتختی چاپی با طرح دلخواهمرکز فروش سجاده نماز در تهرانسجاده و جانمازمیکس مدیاطرح مناسب پوستر سقفیکاغذ دیواری پوستریکاغذ دیواری تابلو نقاشیتفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیوارینقش پوستر دیواری در دکوراسیون منزلنقش رنگ در پوستر دیواریانواع سبک پوستر دیوارینصب پوستر دیواریسبک دیجیتال آرترومیزی چیست؟رانر چیست؟همه چیز درباره کوسن و بالشتانواع پافچاپ روی آینه و شیشهچاپ روی پرچم اختصاصیچاپ انواع پرچم به‌صورت حرفه‌ای و فوریسفارش چاپ پرچمچاپ لوگو روی پرچمدکوراسیون داخلی کلاسیکدکوراسیون داخلی منزل کوچکسفری به عمق هنرسبک های دکوراسیونمکتب های هنریچاپ زیرلیوانی و زیربشقابیتابلو کاشی کاریچاپ روی پارچهدستگاه چاپ فلت بدفرایند چاپ سابلیمیشن به زبان سادهچاپ سابلیمیشن